Gå til innhold

Hjelp til storhandel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan/bør kjøpes inn av div mat og andre husholdningartikkler. Tenker da på det som har god holdbarhet. Hittil har jeg: bleier,våtservietter,grøt,mme,dopapir,kaffe,sjampo,balsam,håndsåpe,saft...

Anonym poster: 61f12cacf40769dd6a9efd4e010cc77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverpostei, syltetøy, mel, sukker, spaghetti, suppeposer

Anonym poster: 339193ff69ec3aba49f169084ece26b1

Skrevet

Juice, fiskeboller (på boks), mais, ananas, ris, spaghetti, te, sukker, mel, gjær, knekkebrød (?), leverpostei, syltetøy, makrell

Dette er varer som går en del hjemme hos oss.

Skrevet (endret)

Frysevarer som fisk, kyllingfilet/lår, grønnsaker osv

Brød kan fryses ned, samme med kjøttdeig, kylling, osv.

Jeg handler ofte på tilbud og da fryser jeg ned, smaker akkurat det samme:)

Hermetik hvis dere bruker det.( mais, hakkede tomater, tomatpurre, championg, osv)

Ris

Spaghetti

Te

Når du kjøper pålegg så se på datoen på pålegget som ligger bakerst, de at ofte lengre holdbarhet enn de som ligger fremst.

Baker du brød, rundstykker? Da er det greit å ha mel, sukker, gjær, bakepulver.

Hvis dere ikke lager saus selv kan dere kjøpe det i de pulverposene, samme med gryteretter osv fra Toro.

Juice

Håper det var litt til hjelp:)

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet (endret)

Stearinlys, batteri, lyspærer, tomatsuppeposer, tannkrem, servietter, zalo, oppvaskpulver, pesto, hakkede tomater på boks, ketchup, salt og krydder glemte jeg i forrige innlegg.

Får alltid inspirasjon først når jeg kommer til butikken. For meg er det ingen vits i å planlegge fylling av slike ting, må ta det som det kommer.

Til fryseren er mulighetene uendelige. Min fryser er full av grønnsaksblandinger, fisk, kjøttdeig, nakkekoteletter, fiskepinner, hamburger- og pølsebrød og hvitløksbrød

Endret av stearin
Skrevet

Supert:-) Mange lure ting jeg ikke hadde tenkt på her:-):-) Hi:-)

Anonym poster: 61f12cacf40769dd6a9efd4e010cc77c

Skrevet

Vi storhandler en gang i mnd, da fyller vi opp skap, kjøleskap og fryser. Vi lærte oss kjapt hvor mye som gikk av hva så nå er det enkelt å handle inn.

Går vi tom for basisvarer som sjeldent kjøpes inn skriver vi denne på handlelappen som henger på kjøleskapet. Slik som bakepulver, krydder osv.

Til bad og vaskerom:

- tannkrem

- vi har en boks med tannbørster, så alltid ny tannbørste når en skal ha ny. Også noen billige om ungene har besøk og de har glemt tannbørste.

- shampo og balsam

- lano refill, bruker samme på kjøkkenet

- dopapir

- deodorant

- fyller opp boksen med vaskemiddel

- milo

- salmiakk, klorin og grønnsåpe

Vi bruker ikke tøymykner.

Fryseboksen:

- kjøttdeig

- kyllingfilet. Pakker om i posjonspakkninger. Noen hele fileter, og mange poser som er kuttet opp siden vi bruker det mest. Mye enklere når det er ferdig.

- kjøttpølser. Både hele, kuttet i terninger og i strimler. Pakket i posjonspakkninger.

- strimlet svin og storfekjøtt

- svenske kjøttboller

- urter som er kuttet opp. Feks gressløk, kruspersille. Dette er fra hagen, så bruker sommeren til å fryse det ned. Bare å fryse rett ned, må ikke gjøres noe med først. Sitter det litt fast er det bare å dunke litt i posene eller glasset så er det lett å få ut.

- purre. Kuttet i biter og fryst ned. Kjøper mye så det holder lenge.

- paprika. Kuttet opp i biter dette også, men kan fryses hele også. Kan gjøres med chili også.

- kutter sukkererter i biter og legger i kokende vann, men tar de opp med engang. Larde tørke litt før jeg pakker i posjonspakninger og fryser. Da blir de sprø til å ha i wok og annen mat. Pleier å gjøre det om sommeren om ungene ikke spiser opp alt vi har plantet.

- bær av ulike slag. Barn som liker å spise bær, og de er vist ekstra gode når de er halvtint. Greit å ha til desserter også.

- grønnsaksblandinger er greit å ha om en bruker det, det gjør ikke vi.

- potetkuler, pomme frits, potetbåter eller andre slike ting om en bruker det.

- glutenfrie rundstykker. Ligger der itilfelle vi får besøk av noen som ikke kan spise vanlig brød. Syns det er greit å slippe å planlegge så mye om ungene skal ha besøk.

I kjøleskapet:

- leverposteibokser, makrell i tomat, kaviar, majones og skinkeoster holder seg veldig lenge. Selv om vi ikke bruker mye av det, har vi pålegg om vi får besøk og det er litt skrapt i skapet.

- gulost. Holder seg lenge. Kjøper 1kg stk disse bruker vi til pålegg og til å raspe. Har du rester igjen kan dette raspes opp og fryses. Legg det i en pose. Når du skal bruke det banker du posen litt på kjøkkenbenken så løsner det og bare å strømover. Må ikke tines først.

- brunost holder seg lenge

- kjøttpålegg holder seg enstund, vi har de slagene vi bruker. Innimellom kjøper vi litt annet for å variere.

- prim. Storforbruk her i huset, disse holder seg lenge.

- salami og annen spekemat hold seg veldig lenge.

- ketshup og sennep

- syltetøy

- smør og margarin

- rømme

- grønnsaker som hold seg en stund

- egg

- frukt, mang holder seg lenge om du er flink med å plukke fin frukt.

Ikke dunke eplene så de får blåmerker osv. Jeg fyller opp med slikt som holder seg lenge, og kjøper heller slikt som ikke holder seg like lenge innimellom. Jeg jobber i matbutikk så jeg kjøper bare med meg slikt fra jobb, drar ikke for å kjøpe slikt for da kjøper jeg så mye mer.

I skapet:

- mel, gjør, sukker, grovt mel, frø og alt jeg bruker når jeg baker.alltid nok i skapet for å bake litt forskjellig.

- havregryn og cornflaks, de to frokostblandingene som spises her i huset.

- rett i koppen og nudler, til ungdommene i huset.

- suppeposer og grytertter. Har alltid litt forskjellig i skapet selv om vi ikke alltid bruker det. Slikt som er kjekt å ha om en plutselig får besøk og ikke har tenkt ut middag for så mange.

- potetstapper

- tacoskjell, tortialla og alt annet til slik mat

- mais, ananas, erter, bambusskudd, vannkastanjer og andre slike bokser vi bruker.

- kokosmelk

- olje, chilisaus og andre slike ting vi bruker til mat.

- sauser. Vi bruker nestn bare posesaus, så vi har har en haug med ulike sauser.

- kjeks, både ostekjeks og vanslig kjeks,

- potetgull og snop.

- knekkebrød

- pannekakemix

- zalo og oppvasktabletter

T-lys, servietter, tørkerull, kubbelys kjøpes også.

Vi har en boks til lyspærer, der fyller vi opp med det vi trenger innimellom. Som nå er den vist ganske tom.....

Batterier har vi en skuff.

Anonym poster: ecbe56098ff24f3360207128a9d95b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...