Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 I går fikk jeg et migrenanfall for første gang på 10 år! Jeg våknet som vanlig med min 3 måneder gamle baby og kjente meg litt merkelig. Tenkte ikke så mye over det og lagde frokost. Men så synes jeg at jeg fikk et merkelig tåkesyn, ble nummen i armen og følte jeg ikke hadde sammenheng. Min samboer jobber heldigvis kun minutter unna og var hjemme fort. Vi ringte legevakten og ble anbefalt å dra ditt. Følte meg litt bedre når jeg satt på venterommet. Jeg kom inn til legen og hun testet refleksene mine og kalte det jeg hadde opplevd for migrene aura. Vi dro hjem, jeg fikk i meg mat og sov i to timer og godt om natten. Samboeren min ble hjemme i dag og jeg tok det svært rolig og merket ingenting. Helt til klokka var 16, da startet det igjen på samme måte dom i går og kastet opp flere ganger. Først nå klokka 21 føler jeg meg bra igjen. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Det er skummelt om dette skjer når jeg er alene hjemme med barnet vårt! Anonym poster: 7efbef66d46d6f870f55eaec98d0c445
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Du må kreve å få tatt en CT undersøkelse, viktig å få utelukket at det er alvorlige grunner til anfallene som anaurismer. Ring legen din i morra. Anonym poster: 1ab4cc9cf88e4f6a8264bcfbea012c79
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Du må kreve å få tatt en CT undersøkelse, viktig å få utelukket at det er alvorlige grunner til anfallene som anaurismer. Ring legen din i morra. Anonym poster: 1ab4cc9cf88e4f6a8264bcfbea012c79 Signerer denne! MR eller CT av hodet for å utelukke alvorligere årsaker. Ikke for å skremme deg, som regel er det jo ikke alvorlige årsaker. Men du skal ikke finne deg i at dette ikke blir utredet raskt. Ring legen din og be om en akuttime i morgen, og be om å få komme til en nevrolog samt at det blir tatt bilder av hodet ditt. Ikke om flere uker - NÅ! God bedring Anonym poster: 63cb145af7fe74651435922ae94caed5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Migrene endres ofte i forbindelse med svangerskap og fødsler. Noen opplever å få migrene i forbindelse med svangerskap og andre opplever at det forsvinner. Det samme gjelder når man bruker p-piller. Det er hormonene som er årsaken. Jeg skjønner at dette er ekkelt når det kommer så plutselig, men antagelig er det hormonene som er årsaken hos deg også, men jeg ville bedt om en utredelse hos legen og sørget for å få medisiner som kan lindre det noe. Hvis du får ofte anfall fremover, så er det mulig å få medisiner som kan forebygge også. Anonym poster: 822723074a8587e39767e29bfc013419
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Takk for svar! Legekontoret mitt er dessverre stengt på fredager så jeg går da heller rett på legevakten om jeg skulle kjenne noe. Jeg begynte forresten med den nesesprayen som skal hjelpe på utdrivningsrefleksen dagen før dette skjedde. Anonym poster: 7efbef66d46d6f870f55eaec98d0c445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå