Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Vi går inn i pp 9 nå. Kjenner mensen er på vei. Fått negativ graviditetstest, å i morgen er det 2 uker siden sist vi hadde sex... Så jeg er garantert ikke gravid nå heller siden jeg får negativ test... Vi har sex når jeg får positiv eggløsningstest, hvertfall de siste 5mnd.. har noe uregelmessig syklus, rundt 29-35 dager... Sluttet på p pillen i mai... Min mann ble testikkeloperert som barn.. Jeg er livredd for at noe er galt med han, eller meg for den slags skyld. Kjenner det er slitsomt å være prøver. Føler liksom at jeg bare har sex for å "produsere", ikke at vi kommer noen vei der men. Vet ikke hva jeg vil med dette. tror jeg trenger noen trøstende ord, eller noen positive historier om at det ikke klaffer for alle etter 1-3 pp... Hilsen fortvilet Anonym poster: 8def9ce64da41e5a14a6730d801c401a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Min kusine prøvde i 5 år uten klaff. Men så fikk hun 3 på 5 år! Jeg vet ikke hva som skjedde. Mellom 37 og 42 var tydligvis hennes mest fruktbare år. Anonym poster: 08bd08d1939889e6296722a2e936dc72
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Klem til deg Et lite råd, trodde jeg å hadde stabile sykluser, men da jeg ble gravid hadde.jeg visst el en uke etter jeg trodde. Ikke bare ha sex rundt el, mem annenhver dag ta bidronning kapsler, to daglig den ene uka, så en daglig resten.. lykke til Anonym poster: 13d0cc284dfbcb17d821a93bdc5b9812
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Hva med å sjekke kvaliteten hans? Det finnes hjemmetester til dette også. Anonym poster: 451c92097bc220c726f95e30df9440e1
♥Madam Mim♥ Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Med førstemann tok det 1.5 år før spira satt! Slo meg da til ro med at jeg måtte få hjelp til å bli gravid. Tenkte derfor ikke mer over det den påfølgende måneden. Gikk 14 dager over IKM før det gikk et lys opp for meg!! Hadde helt tydelig stresset for mye med å bli gravid!! Denne gangen tok det kun 2 måneder før det klaffet. Igjen var jeg helt rolig fordi jeg regnet med at vi måtte forsøke i rundt 1 år :-) Mannen opererte seg for lyskebrokk med utvikling ned i pungen mellom første og andremann. Jeg var også nervøs for at dette hadde noe å si for fruktbarheten, men det hadde det helt tydelig ikke :-)
Heeii123 Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Huff da:/ få henvisning til fertilitetsklinikk. Så kan de sjekke han:) lykke til
Tuttelura881 Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Vi prøvde i et år før lille hønsa satt! Var veldig frustrerende, men i den tia jeg ble gravid. Var vi på ferie, og kosa oss og slapper av. Sluttet og tenke på baby produksjon. Vet selv hvor vanskelig det er, men man må nesten bare slappe av og la tankene vandre andre plasser. Så kanskje og finne seg en hobby og bedrive tiden med. Vi brukte ikke eggløsnings test, men hadde sex når vi hadde lyst. Da føles det ikke som en plikt!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Vi går inn i pp 9 nå. Kjenner mensen er på vei. Fått negativ graviditetstest, å i morgen er det 2 uker siden sist vi hadde sex... Så jeg er garantert ikke gravid nå heller siden jeg får negativ test... Vi har sex når jeg får positiv eggløsningstest, hvertfall de siste 5mnd.. har noe uregelmessig syklus, rundt 29-35 dager... Sluttet på p pillen i mai... Min mann ble testikkeloperert som barn.. Jeg er livredd for at noe er galt med han, eller meg for den slags skyld. Kjenner det er slitsomt å være prøver. Føler liksom at jeg bare har sex for å "produsere", ikke at vi kommer noen vei der men. Vet ikke hva jeg vil med dette. tror jeg trenger noen trøstende ord, eller noen positive historier om at det ikke klaffer for alle etter 1-3 pp... Hilsen fortvilet Anonym poster: 8def9ce64da41e5a14a6730d801c401a Vil anbefale deg å få testet sædkvaliteten på mannen din. Min bror ble og operert for jojo-testikler da han var barn og hans operasjon var dessverre ikke vellykket. Han og hans samboer har fått sine tre barn ved hjelp av prøverør på grunn av hans situasjon. Får du han testet er du ihvertfall sikker før dere fortsetter prøvingen. Anonym poster: b8f764845072e54950335693e83fba9d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Det er svært enkelt for mannen din å sjekke seg, alt han trenger å gjøre er å avlevere en sædprøve Så det kan dere jo gjøre da, bare for å ha det avklart. Det er langt mer invasivt å skulle utrede kvinnen. Og hvis kvinnen har noenlunde regelmessige sykluser så er det sjelden henne det er noe galt med Tester du kun frem til du får positivt utslag på EL? Da er det jo alt fra 12-48 timer til egget slipper. Sædcellene bruker 12 timer på å nå frem til egget og de lever jo ikke i mange timene før kvaliteten forringes. Det er veldig lurt at det allerede ligger sædceller og venter idèt egget slippes. De mest fertile dagene er de siste 5 dagene før egget slippes og døgnet etterpå. Jeg hadde positive EL-tester to dager på rad så hos meg tok det altså 2 døgn fra jeg testet positivt første gang til egget faktisk slapp. Veldig mange har sex på feil dager... Anonym poster: 2cd0724244a67e25ef31b925a4c9b0a5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 Vi brukte 22 pp før førstemann satt, hadde testet med EL-test hvver periode og hatt seg rund EL. Jeg hadde en polypp i livmora som fungerte omtrent som en spiral. Fant det ut hos gynekolog som tok UL da vi begynte med utredning. Da drev livmora mi og støtte den ut. Jeg merket det på at jeg plutselig fikk uregelmessige kraftige blødninger og at livmortuppen stakk ut nesten som en tampong som holdt på å skli ut Jeg måtte spise hormoner i to mnd for å få eggløsningen på rett kjøl. Og så, måneden etter ble jeg gravid Med andremann ble jeg gravid mye kjappere, men da hadde jeg ikke gått på hormoner imellom. Mine beste råd: - prøv å stress ned og ha sex ofte, helst annenhver dag, også når du ikke har målt eggløsning - Prøv å fokuser på sex fordi det er deilig og gøy, ikke bare for å lage baby - lettere sagt enn gjort kanskje, men verdt forsøket - Be om utredning hvis dere er bekymret, det er vel ca ett år som er "grensen", men det skader jo ikke å ta kontakt med legen Masse lykke til! Anonym poster: e99d8d26b281e4b26dc8281faf663a33
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Vår satt på 10 pp:) 16 uker på vei. Vanlig at man kan holde på godt over et år. Lykke til og så må du ikke stresse. Anonym poster: 8f2acade3d76a735d49c7edcacab4025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå