Gå til innhold

blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med lavt BT? målte i dag til 87/48.. Hvilke råd har dere fått av legen deres?

Anonym poster: f018b7c1cf5c35edd526ddab2391e8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farris skal visst hjelpe, og lakris

Anonym poster: 3e930542c94e46754f75cb01ddcc33ce

Skrevet

Ja, da jeg var gravid.

Hadde puls på 85/45 når jeg kom til fødeavd.

Skjønnte ikke hvorfor jordmor målte blodtrykk mange ganger så jeg spurte hva som er galt. Nei hun trodde det var noe galt med aparatet for jeg så så kvikk ut.

Skrevet

Kaffe... Og salt lakris.

Anonym poster: dc2c45e5d139aa2e764a0ab2ce54bf6d

Skrevet

90/55 og er 23 uker på vei....

Ingen andre råd enn spise regelmessig og passe på å få i meg rikelig med drikke!!!

Fryktelig slitsomt med så lavt blodtrykk. Blir jo svimmel, kvalm og like før besvimelse av den minste lille ting!!

Er man ikke gravid og sliter med lavt blodtrykk så er det medisiner å få tak i :-)

Skrevet

Hva slags medisiner er det lurer jeg på da? Det fine med lavt bt er at det ikke er farlig, men kan være ubehagelig. Jeg har bt på 90/45 etter å ha løpt opp trappene på jobb Dvs at det ligger lavere enn det til vanlig. Merker ikke mye til det jeg. Eneste rådet er å drikke mye.

Anonym poster: 5c8dfe694350f7ae59fa97688e3fb7a4

Skrevet

Har 90/60 i blodtrykk til vanlig jeg. Tippet såvidt 100 i overtrykk når jeg var høygravid med førstemann. Eneste jeg må passe på er å ikke reise meg for fort opp, ellers er jeg like frisk og rask som alle andre. Er bare sjeleglad for at jeg ikke sliter med høyt blodtrykk! :) Lakrisrot kan heve blodtrykket, ellers må du vel bare prøve å slappe av mest mulig og få i deg mye væske. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...