♥Madam Mim♥ Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 I går var jenta mi helt frisk og fin. I natt våknet jeg av at hun spydde ut senga si stakkars. Kastet opp til sammen 10 ganger i natt. Kastet ikke opp etter kl 08, men har hatt litt løs mage i dag. Nå i kveld har hun selv sagt at hun var varm (ikke feber 36.6) og var syk. Måtte også tisse hele tiden, men ingenting kommer ut. Sier det er vondt å tisse, men jeg er usikker på om det er fordi hun var rød og sår i området.... Synes dere det høres ut som uvi, eller bare en kombinasjon pga omgangssyke? Hun fyller 3 år i mars så er ikke så lett for henne å forklare skikkelig enda :-)
It's all about me Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Da jeg spurte en barnelege om det samme fikk jeg beskjed om å lukte på tisset. Var det UVI så var en ikke i tvil lenger etter å ha luktet. Enkelt hvis de bruker bleier, ikke like enkelt hvis de bruker doen....
♥Madam Mim♥ Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2013 Tusen takk for svar :-) Hun har sluttet med bleie, men har bleie på nå som hun har lagt seg! Får lukte på bleien i morgen, vet at uvi lukter fælt :-) Føler meg litt hysterisk egentlig også, men er ikke så lett når man hittentill har vært kjempeheldig med et barn som bare har vært forkjølet frem til nå!! Første gangen hun kastet opp i hele sitt liv untatt gulping og så skjer det 10 ganger etter hverandre!! Hu var jo livredd stakkars :-)
Mamma til tre gutter Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Høyrest ut som vanlig omgangssyke....
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Min jente på to hadde diare og kastet opp noen ganger i løpet av en uke før jul. Jeg tok henne til legevakten hvor det ble konstatert uvi. Jeg fikk beskjed om at oppkast og diare var et vanlig tegn på uvi hos små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå