Gå til innhold

Er det verd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er slitsomt å holde meg glattbarbert hele tiden, når jeg er høygravid. Er redd for at fødselen skal starte og hø høna full av fjær.

Hvor lenge var dere hjemme, fra riene startet til dere dro på sykehus?

Var dere i form til å frisere dere på dåsa?

Anonym poster: 618489e701df8307051dd350d7bf1d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler vel å ikke være glattbarbert, mtp infeksjonsfare om det skulle bli KS

Anonym poster: 78f7f022626ca44a43ed160243cfc8b3

Skrevet

De vil helst at man ikke friserer siste tiden før man skal føde. Dette pga. infeksjonsfare ved eventuelt keisersnitt, tror jeg.

Anonym poster: 6c4c25056f7cdd4ced530391b8a7a7cb

Skrevet

Vet det, men klarer ikke tanken på alt det håret som som vokser frem hele tiden.

Skrevet

Absolutt ikke verdt det, vuderte det selv og skal si at fornuften vant der hos meg.

Anonym poster: 7c6a9a591fc5d6154d4f7c2451d7d53e

Skrevet

Tror du virkelig de på føden bryr seg om frisyren der nede??

Anonym poster: 952a4c9de354de109fa652a1edcf9390

Skrevet

Tviler på du tar fram barberhøvelen når riene starter, de fleste har andre ting å bry seg om da...

Men selvagt har du tid til det, om du ikke får styrtfødsel.

Skrevet

Jeg er bare 23 uker på vei, har sjelden brydd meg noe særlig om frisering nedentil, men har tatt bikinlinja med en gammel ladyshave og stusset med saks. I går fant jeg ut at jeg skulle gjøre en innsats, men åssen i h******** ska jeg komme til? Når jeg endelig klarer å brette den ene puppen til sides, så er magen i veien, dytter jeg på den, så er puppen i veien. Jeg ga faen. La det gro! Ellers er jeg sykepleier og vil ikke risikere infeksjon etter fødsel/evt keisersnitt (har selv sett hva slags følger det kan få etter operasjoner), så anbefaler alle å heller stusse det verste med saks når det nærmer seg.

Anonym poster: b974870dfe6fbc74b548dec28db3a6ae

Skrevet

Jeg er bare 23 uker på vei, har sjelden brydd meg noe særlig om frisering nedentil, men har tatt bikinlinja med en gammel ladyshave og stusset med saks. I går fant jeg ut at jeg skulle gjøre en innsats, men åssen i h******** ska jeg komme til? Når jeg endelig klarer å brette den ene puppen til sides, så er magen i veien, dytter jeg på den, så er puppen i veien. Jeg ga faen. La det gro! Ellers er jeg sykepleier og vil ikke risikere infeksjon etter fødsel/evt keisersnitt (har selv sett hva slags følger det kan få etter operasjoner), så anbefaler alle å heller stusse det verste med saks når det nærmer seg.

Jeg klarer ikike gjøre det i dusjen lengere. Men legger med ned på badgulvet for da kommer jeg bedre til. Har også fått hjelp av søstren min, men synes det er litt massete å be andre om hjelp til sånt siden det må gjøren annen hver dag.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor dere tar opp ks og barbering.jeg barbere selv men hadde jeg ikke gjort det hadde de gjort det på sykehuset.skal være hårfritt i sår området og i nærheten.

Skrevet

Riene startet tirsdag kveld, fødte fredag kveld. Stod mesteparten av tiden i dusjen under varmt vann. Gjorde så vondt. Klarte ikke spise eller sove på 3 døgn. Jeg ville ikke klart å barbere meg da nei og det var det siste jeg tenkte på

Anonym poster: da56804a4cd6c2ec0d1adeee9a39b951

Skrevet

Jeg syns det er verdt det, var ikke noe stress og har gjort det hver gang jeg har vært gravid gjennom hele svangerskapet. Gjør det for mitt eget velvære, føler meg renere. Men sånn egentlig så skulle jeg heller stilt med full skog under fødselen, syns det er litt pinlig å virke forfengelig i en slik situasjon. Dessuten vet jeg om infeksjonsfaren, men velger å overse den.

Skrevet

Har forresten hatt veldig god tid til dusjing, sminking og barbering når riene har startet.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor dere tar opp ks og barbering.jeg barbere selv men hadde jeg ikke gjort det hadde de gjort det på sykehuset.skal være hårfritt i sår området og i nærheten.

De er andre her i tråden som har vinklet dette inn på KS. Jeg skal bare være frisert til fødselen

HI

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle skal være glattbarberte? Ser jo ut som småjenter nedentil. Mannen min tenner heldigvis ikke på det, han liker damer. Men jeg stusser og tar bikinilinja, vil jo ikke gro igjen helt. Men å se ut som en 7 åring nedentil det vil jeg ikke.

Anonym poster: 8acf6674761e4446636930c1da2a18a0

Skrevet

Jeg klarer ikike gjøre det i dusjen lengere. Men legger med ned på badgulvet for da kommer jeg bedre til. Har også fått hjelp av søstren min, men synes det er litt massete å be andre om hjelp til sånt siden det må gjøren annen hver dag.

Sorry, heller hår på tissen enn å be en søster om å gjøre det for meg! Jeg skulle vært surogatmor for begge mine søstre om de hadde hatt behov for det, men barbere håret på tissen deres hadde jeg bare rett og slett ikke gjort! Æsj!

Anonym poster: e21e71cd3c7c7755ea0b2208bef097ca

Skrevet

Grunnen til at det nevnes KS, er at selv om du har planlagt å føde vaginalt, kan det oppstå komplikasjoner underveis som gjør at du må ta hasteKS.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle skal være glattbarberte? Ser jo ut som småjenter nedentil. Mannen min tenner heldigvis ikke på det, han liker damer. Men jeg stusser og tar bikinilinja, vil jo ikke gro igjen helt. Men å se ut som en 7 åring nedentil det vil jeg ikke.

Anonym poster: 8acf6674761e4446636930c1da2a18a0

Enig med deg. Jeg føler ikke for å være glattbarbert nedentil.

Gjør som deg stusser og tar bikinilinja.

Har fått tilbakemelding fra alle menn jeg har vært med at de liker damer med hår der nede.

Men det som er så fint er at alle kan gjøre akkurat det de vil :)

Anonym poster: 331b564ffd4fd822992d9aa83edb0617

Skrevet

Jeg barberer, men gidder ikke være så innmari nøye. Bare tar det værste. Syns det er ekkelt med dusk på dåsa

Skrevet

Synes det er slitsomt å holde meg glattbarbert hele tiden, når jeg er høygravid. Er redd for at fødselen skal starte og hø høna full av fjær.

Hvor lenge var dere hjemme, fra riene startet til dere dro på sykehus?

Var dere i form til å frisere dere på dåsa?

Her gikk vannet flere timer før riene startet, så jeg kunne fint ha barbert meg før jeg dro hvis jeg hadde giddet å prioritere det. :P Da riene startet var de nesten umerkelige i noen timer, så det hadde gått fint da også.

Anonym poster: d037f06be48473d09a5595cc56f9ed73

Skrevet

Venninnen min barberte seg nedentil og på leggene, lakket tåneglene, vasket håret og sminket og stæsjet seg den dagen hun hadde termin. Hun var helt klar for å føde barnet sitt som en vakker dronning i full kontroll. Det skulle ikke være noe smertestillende, hun skulle ikke skrike og bære seg tisse på seg og skjære grimasjer.

Over en uke senere kom ungen. Mor var piggete som et pinnsvin, neglelakken flasset, håret var fett, og hun hadde sovet med mascara og rakk ikke fikse seg før hun måtte avgårde. Ikke ble det en rask, naturlig og ...hva er dignified på norsk? fødsel heller, men en langdryg affære med epidural, tang og klipping, sparking og skriking (er helt utrolig morsomt når hun forteller det selv!)

Men ungen var heldigvis like herlig fordet ;)

Anonym poster: 817f28584526fcb93c0d4f5301af6ac2

Skrevet

La håret gro som gresset bak do :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Venninnen min barberte seg nedentil og på leggene, lakket tåneglene, vasket håret og sminket og stæsjet seg den dagen hun hadde termin. Hun var helt klar for å føde barnet sitt som en vakker dronning i full kontroll. Det skulle ikke være noe smertestillende, hun skulle ikke skrike og bære seg tisse på seg og skjære grimasjer.

Over en uke senere kom ungen. Mor var piggete som et pinnsvin, neglelakken flasset, håret var fett, og hun hadde sovet med mascara og rakk ikke fikse seg før hun måtte avgårde. Ikke ble det en rask, naturlig og ...hva er dignified på norsk? fødsel heller, men en langdryg affære med epidural, tang og klipping, sparking og skriking (er helt utrolig morsomt når hun forteller det selv!)

Men ungen var heldigvis like herlig fordet wink.png

Anonym poster: 817f28584526fcb93c0d4f5301af6ac2

...fokusområdene endrer seg nok bittelitt, kan man si.

Skrevet

Jeg trodde at man ble barbert over symfysen på sykehuset førks, jeg ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...