Gå til innhold

mannen gjør alt i hjemmet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er konstant sliten, og fungerer ikke!

Mannen min gjør alt i hjemmet og jeg har konstant dårlig samvittighet ovenfor han. Hver dag står han opp med barna, leverer dem, går på jobb,henter dem, rydder og vasker, lager middag og legger ungene. Jeg ligger stort sett bare og sover. Skjønner ikke hva som feiler meg!?

Om sommeren har jeg som regel litt mer overskudd.

Andre som har det slik?

Anonym poster: 30eac14a9e8207030438d8d6feff5d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har det for godt:P Søvn avler søvn, så jo mer du ligger å halvsover jo vanskeligere blir det å komme seg opp fra senga. Er du gravid? Deprimert?

Uansett har du en veldig snill og tålmodig mann må jeg si:)

Anonym poster: 2452365e52659795a04e6a687e26e670

Skrevet

Er du sjekket for D-vitaminmangel?

Skrevet

Nei, har vært med legen to ganger, ingen av gangene har jeg tatt blodprøver.

Jeg fikk beskjed om å begynne å trene. Men da jeg begynte på trening forverret det problemet mitt!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å begynne å trene. Men da jeg begynte på trening forverret det problemet mitt!

Hva trente du og hvor lenge holdt du på før du ga opp?

Skrevet

Hva trente du og hvor lenge holdt du på før du ga opp?

Jeg trente svømming to ganger i uken i 7-8 uker, i tillegg bruker jeg til vanlig å gå en lang trilletur i helgene.

Skrevet

Bestill ny time og krev blodprøvescreening for bla d-vitamin, ferritin, blodprosent , stoffskifte(TSH-FT4 og Anti-TPO) og B12.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Få legen til å ta blodprøver for å sjekke blant annet Hb, jern og jernlager, div. vitaminer osv. Og! I stedet for trening ville jeg startet med å sette meg mål i hverdagen. F.eks.: Uke 1: Ikke sove lengre enn til kl 10. (husk å komme deg i seng på kvelden).

Uke 2: Opp kl 10, pluss en enhet husarbeid (Tømme oppvaskmaskinen og rydde kjøkkenbenken)

Uke 3: Opp kl 10, pluss to enheter husarbeid (kjøkkenet som sist uke pluss enten støvtørk, støvsuging, vaske på badet, brette sammen klær og sette på en ny vask).

Og slik fortsetter du. Spill musikk som gjør deg glad samtidig, og lær deg å sette pris på følelsen av å ha gjort en innsats, og hvor godt det er å ha det litt ryddig osv. Finn motivasjon! Ikke gi deg, opp klokken ti! Søvn avler søvn, og normalt forbruk av energi gir ny energi. Hvis du etter 2 måneder har det like ille, så bør i alle fall legen ta deg på alvor og henvise til videre utredning.

Skrevet

Hæææ, du sover hele dagen og du har ikke tatt noen blodprøver?

Man må ta ansvar for seg selv og ikke bare forvente at legen skal gjøre alt. Du kjenner deg selv best, be legen om noen undersøkelser, eller blisndt videre hvis ikke legen kan hjelpe deg.

Det er ikke helt normalt å være så sliten i lang periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...