Gå til innhold

Merker pus fosteret i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca. 3,5 mnd. gravid og Pus er veldig opptatt av magen - særlig nederst det fosteret ligger. Hun "stanger", tråkker, snuset og vil gjerne ligge akkurat rett over livmoren. Hun er veldig kosete av seg, men i det siste har hun tatt helt av. Merker hun at det bor noen der inne, tro?? :)

Anonym poster: 96ad5c81d1b55c525d6bb3a14aaf478c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du nok regne med :-) Enkelte dyr er levende graviditetstester!

Skrevet

tja hvem vet, katta vår var likedan, oldemora mi var spesielt glad i katter og de var hennes"veiledere" en slags totemdyr og hadde synske evner

Skrevet

Ja, det kan du være sikker på! Det var katten min som gjorde meg 110% sikker på at det var baby inni der forrige gang jeg var gravid, før jeg tok en test. Hun la seg på magen min, noe hun aldri hadde gjort før, og ble liggende. Gjennom hele svangerskapet la hun seg der om hun fikk sjansen. Da vi kom hjem med minstemann fra sykehuset var hun kjapt borte ved bilstolen og hilste på :)) Magen min mistet hun interessen for kjapt, men hun og minstemann har vært bestevenner siden :D

Skrevet

Jeg tipper de merker noe på lukta, altså, hormonene gjør at vi endrer kroppslukt som de merker.

Forrige gang jeg var gravid var min nå avdøde katt helt idiot og skulle bo oppå meg, snuste og gravde.

Bikkja mi var også stressa, hele graviditeten, kunne ikke være mer enn noen meter fra meg til enhver tid og vokta meg på tur.

Nå er jeg gravid på nytt, og hunden er nok en gang tulling. Stresser, styrer, skal være med meg hele tiden, liker ikke at fremmede kommer for nære på tur (han er vanligvis verdens snilleste), snuser mye på meg og er helt idiot om jeg ikke er hjemme. Og det har han vært siden starten av.

Så at dyra merker noe, det er det ingen tvil om.

Skrevet

Haha, mamma har to katter som er slik. Den ene er redd folk og ligger bare på fanget ved spesielle anledninger :P men når jeg var gravid sist skulle han på fanget hele tiden! Snorret, trokket og gnikket seg mot magen :P

Nå er det den andre katten deres. En 14 år gammel mons som sluttet å være fangkatt for mange år siden..men når når jeg var hos dem noen dager ble han helt smal i øynene når han så meg, skulle på fanget og var helt dårlig etter magen min. Og jeg er bare 11 uker ;)

Skrevet

Så utrolig komiskt: jeg satt å spekulerte på akkurat det samme i stad!

Jeg tenkte at siden katter har mer utviklede sanser enn oss så merker de det nok! Katten min har også snust og vært mer interresert i magen min!

Skrevet

Det er jeg ganske sikker på ja. En av mine katter skulle på død og liv ligge på magen min da jeg var gravid med førstemann.

Men det tok en brå slutt når han inni magen begynte å sparke vekk pus :) Jeg fikk litt av noen sure blikk fra pus før han gikk og la seg andre steder :)

Skrevet

Det gjør iallefall ene pusen her i huset. I begge svangerskapene har hun tidlig vært opptatt av og ville ligge på magen min. Sa det til mannen når jeg ble gravid denne gangen at jeg visste jeg var det pga at hun ville ligge på magen igjen. Gjør ikke det ellers. Hun blir også helt hormonell, mjauer mye mer enn vanlig og følger etter overalt. Hun er sterilisert.

Skrevet

Av nysgjerrighet: er kattene deres hun- eller han-katter? Min er hankatt, kastrert sådann, og er ikke noe annerledes i det hele tatt. Høres nesten litt koselig ut med disse kattene som blir beskyttende og mer kosete :)

Anonym poster: 44f1275390baafb7fabf6b845e8d9db9

Skrevet

Av nysgjerrighet: er kattene deres hun- eller han-katter? Min er hankatt, kastrert sådann, og er ikke noe annerledes i det hele tatt. Høres nesten litt koselig ut med disse kattene som blir beskyttende og mer kosete :)

Katten min er en sterilisert hunnkatt. Kanskje hun vil delta siden hun ikke selv kan få barn :P

Skrevet

Har en kastrert hannkatt, han har faktisk avslørt både meg og søstra mi uten at vi selv visste vi var gravide;) nå ligger han stadig på magen min og er litt ekstra opptatt av meg ja..

Skrevet

Katten jeg skrev om var kastrert hannkatt. Bikkja mi er kastrert hannhund. Var ukastrert sist. Samme oppførsel nå som da.

Skrevet

Hmmm, kanskje pusen min ikke har disse gravidantennene da... :)

Skrevet

Slik var pusen vi hadde før også. Når jeg gikk gravid første gang gikk pus som en vakthund etter med. Fikk ikke lov å være ett sted i fred i hele huset. Bare når jeg satt i sofaen den skulle ligge på magen min, men ellers i huset skulle den være rett i nærheten. Pus som veldig ofte sov i senga mi skulle ikke sove i senga mi lenger, sov på stolen ved siden av senga helt til vi kjøpte vogna. Da var det senga dens, flyttet jeg på pus så var det knurring og biting så jeg var redd for hvordan det skulle gå når babyen kom, men fra dagen den var født har den aldri vært i vogna.

Barnefar til mine barn tok med noe tøy fra sykehuset så pus kunne snuse litt på den, det endte med at katta fløy rett i ansiktet hans. Så han var veldig nervøs da vi kom hjem fra sykehuset med babyen. Men nå var ikke pus en vakthund for meg, men for babyen. Hang etter babyen som ett slips, sov babyen i stua mens vi spist middag satt pus ved siden av. Når babyen våknet kom pus inn på kjøkkenet og mjauet.

Pus var en sær og gammel katt, som aldri har vært glad i barn. Men nå var unger helt greit. St ikke katta brakk både det ende og det andre etter unger krabbet over den, bært den rundt omkring, opp ned.

Anonym poster: 5748ac1a522080346a8c2dde419cc476

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Koselig tråd dette! :)

Kan man ha med katten på fødselen tro?? Evnt bruke katten som fadder? ;)

Tror mange katter hadde gjort jobben vel så bra som mennesker :)

Skrevet

Kattehelvettet mitt er likedann. Aldri vært noen kosepus, men ved begge svnagerskapene har han voktet magen min med sitt liv. Og Eldstemann og katta er bestevenner. Og den katta har aldri likt noen. Helt til eldstemann kom i hus. Og utrolig hva den katta finner seg i. <3 puselusen <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...