Gå til innhold

Røykslutt... ikke lett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige svangerskap sluttet jeg med en gang. Denne gangen viste det seg å være noe mer vanskelig. Jeg kastet først opp i over to måneder og toppet det hele med et fall og måtte operere. Resulterte i flere måneder uten å kunne gå. Det er begrenset hva jeg får gjort i løpet av dag, men gjør det jeg kan og dermed lettere å la være. Jeg røykte vanligvis rundt 15 om dagen ffør jeg ble gravid. Nå røyker jeg én til to om dagen.. Flere som er like håpløse ? :)

Anonym poster: f34e5c1d86bcdfda78f35e3ac929e67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre er jeg like ille, eller verre enn deg. synes det er helt skammelig, røyket ca 20 om dagen før graviditet og nå ca 3, har termin om 4 uker og har hele tiden sagt at jeg SKAL slutte men,men..

Anonym poster: 175dd2ae4bf2e765cc48d747d15db707

Skrevet

Man tenker på ungen først ikke seg selv,så hadde glatt sluttet ja,hvis jeg var gravid igjen. har 3 barn og holdt opp hele svangerskapet med alle 3, ungene er viktigere enn røyken.

Anonym poster: 4e0f348ce383af43295d8da61d23ac75

Skrevet

Man tenker på ungen først ikke seg selv,så hadde glatt sluttet ja,hvis jeg var gravid igjen. har 3 barn og holdt opp hele svangerskapet med alle 3, ungene er viktigere enn røyken.

Anonym poster: 4e0f348ce383af43295d8da61d23ac75

Hvis ungene er viktigere enn røyken som du sier, hvorfor begynte du da igjen når barnet var ute av magen?

Hvis ungene virkelig var viktigere hadde du sluttet for godt, og ikke risikert helsa og en for tidlig død....for ungenes skyld og glede.

Anonym poster: 7bbded8347a2a31e91abb47d417096c8

Skrevet

Å røyke en eller to røyk om dagen er jo så ufattelig bortkasta!!! Veien er ikke lang til å kutte ut de siste. Vært gjennom røykeslutten selv... Hva er poenget med en eller to røyk, hvorfor føler du at du trenger den/de? Bare tull...

Skrevet

Jeg fant ut for noen dager siden att jeg var gravid og stumpet røyken på dagen. Jeg er røyksugen som fy, gretten, svimmel og stapper i meg mat. Men det er for min del bedre det enn å slite med dårlig samvittighet!

Anonym poster: 80642aeddc944b184908d5297932c9e8

Skrevet

Jeg klarte å slutte helt med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Men jeg var så kvalm dagene før at jeg ikke klarte å røyke - spydde med en gang. Når det er sagt er det ekstremt vanskelig å slutte å røyke. Jeg synes ikke at vi skal dømme de som ikke klarer å slutte helt, men være oppmuntrende og kanskje komme med gode råd om vi har noen.

Det er flott at du har klart å kutte ned på røyken!! Jeg er sikker på at du klaret den siste biten også - snakk med legen din. Bestill ev.UL - forskning viser at etter å ha sett fosteret klarer flere å slutte å røyke!

Anonym poster: 25a55bb32c9b105bed3a5f231f3a359e

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig å slutte og røyke, men samtidig så skjønner jeg ikke hvordan man klarer å røyke som gravid når man vet så inderlig godt hvor skadelig det er for foster, for å ikke snakke om hva bivirkningene det gir, som f.eks større risk for prematurfødsel, hareskår, og falsk krupp får gjerne barn som blir utsatt for røyking, lav fødselsvekt osv osv.

Selv stumpet jeg røyken på dagen når jeg fant ut av det, jeg har vært heldig og har fått aversjon mot røyk, tåler ikke lukta så var nok heldig der.

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig å slutte og røyke, men samtidig så skjønner jeg ikke hvordan man klarer å røyke som gravid når man vet så inderlig godt hvor skadelig det er for foster, for å ikke snakke om hva bivirkningene det gir, som f.eks større risk for prematurfødsel, hareskår, og falsk krupp får gjerne barn som blir utsatt for røyking, lav fødselsvekt osv osv.

Selv stumpet jeg røyken på dagen når jeg fant ut av det, jeg har vært heldig og har fått aversjon mot røyk, tåler ikke lukta så var nok heldig der.

Word sister !! Du burde holde et foredrag for jentene i UNGE MØDRE DK

Skrevet

Kjære dere bedrevitere... Pakk inn årene deres, dere er langt ifra bedre enn noen andre så fei for deres egen dør, enn å stå å angripe andre. Det som er morsomt med slike som dere er at det er dere som sitter med flest skjeletter i skapet men må hive ut på andre for å føle dere bedre. Jeg jobber mye med mennesker og dere skiller dere såååå ut! Langt ifra sjarmerende og "hyggelige" råd og støtte er noe som hjelper langt lengre enn slikt vås.

Skrevet

Røyk er det kvalmeste jeg vet, blir helt dårlig av å være rundt folk som røyker :/ Har måttet kutte et par venner pga røyken, rett og slett fordi det lukter så jævlig at jeg bare vil spy. Grøss.

Anonym poster: 0e3cecf473db3aba14ef7fcda0ba8239

Skrevet

Det var vel heller de som kuttet ut deg tenker jeg;)

Skrevet

Det var vel heller de som kuttet ut deg tenker jeg;)

Tro hva du vil:) Når man blir fysisk syk av å være rundt folk som røyker, og de ikke orker ta hensyn men på død og liv skal stå ute å røyke fremfor å kose seg inne den lille timen man er på besøk.. Huff. Det går bare ikke.

Skrevet

Du høres fortsatt bitter og forlatt ut.. Slapp av, du finner sikkert noen nye venner:)

Skrevet

Bitter er jeg ikke, men klart man lurer litt når det å røyke betyr mer enn venner og tydeligvis barn for mange? Regner med du røyker selv siden vi generaliserer og vet alt om hverandre bare etter et par innlegg:)

Skrevet

Word sister !! Du burde holde et foredrag for jentene i UNGE MØDRE DK

Skrevet

Bitter er jeg ikke, men klart man lurer litt når det å røyke betyr mer enn venner og tydeligvis barn for mange? Regner med du røyker selv siden vi generaliserer og vet alt om hverandre bare etter et par innlegg:)

Nei kjære deg. Jeg tror du er meget intelligent, det ser så bra ut det du skriver!

Skrevet

Kjære dere bedrevitere... Pakk inn årene deres, dere er langt ifra bedre enn noen andre så fei for deres egen dør, enn å stå å angripe andre. Det som er morsomt med slike som dere er at det er dere som sitter med flest skjeletter i skapet men må hive ut på andre for å føle dere bedre. Jeg jobber mye med mennesker og dere skiller dere såååå ut! Langt ifra sjarmerende og "hyggelige" råd og støtte er noe som hjelper langt lengre enn slikt vås.

Jeg vet jeg ikke er bedre enn noen andre, men det er bevist hvor skadelig røyking er under svangerskap og passiv røyking er like skadelig som aktiv røyking.

Så på røyking er jeg fordømmende fordi når du er gravid så er det ikke bare deg du har å tenke på, du har et menneskeliv som utsettes for giften som absolutt ikke fortjener det!

Og at du reagerer som du gjør viser at det traff et ømt punkt hos deg ;)

Skrevet

Jo, jeg mener faktisk at jeg er bedre enn de som røyker i svangerskapet! Vet bedre også, derfor jeg ikke røyker. Dette var til deg med det utbruddet over her, ikke til deg HI! Kutt ut de to siste sigarettene, så blir babyen i magen glad:)!

Anonym poster: e43cbfd97efe8bca7053a515b35da457

Skrevet

Så var det denne debatten igjen, da..... Og alle dere som skal rakke ned på hverandre. Jeg klarte heller ikke å slutte helt, TS. Jeg røyet 1-2 røyk daglig, i snitt. Jeg var fast bestemt på å slutte, men jeg klarte det ikke. Når sinnet kokte over, var det bedre å gå ut og ta en blås, enn å være inne og fortsette å være sint. Ikke bra for ungen det, heller. Alt har gått helt fint her. I følge jordmor så morkaka ut som den kom fra lærerboka. Jeg sier ikke at det er bra å gjøre det. Men dere andre - Skjerp dere!!! Vil heller hatt en mor som tok seg en røyk, enn en som har hetsing av andre som sin største hobby. Bra rollemodeller!!!

Anonym poster: 80e3a7aca19bdbc35cafa7ad775b51a0

Skrevet

Så var det denne debatten igjen, da..... Og alle dere som skal rakke ned på hverandre. Jeg klarte heller ikke å slutte helt, TS. Jeg røyet 1-2 røyk daglig, i snitt. Jeg var fast bestemt på å slutte, men jeg klarte det ikke. Når sinnet kokte over, var det bedre å gå ut og ta en blås, enn å være inne og fortsette å være sint. Ikke bra for ungen det, heller. Alt har gått helt fint her. I følge jordmor så morkaka ut som den kom fra lærerboka. Jeg sier ikke at det er bra å gjøre det. Men dere andre - Skjerp dere!!! Vil heller hatt en mor som tok seg en røyk, enn en som har hetsing av andre som sin største hobby. Bra rollemodeller!!!

Anonym poster: 80e3a7aca19bdbc35cafa7ad775b51a0

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...