Gå til innhold

Bare min 2åring som bruker smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at det ikke er så krise da d kun er når han skal sove og litt på kvelden når vi leser bok.

Anonym poster: 52db159acf45904caa98dc0d3400e4b9

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min toåring får også kooose seg med smokken ;)

Skrevet

Min gutt på 2,5 år bruker smokk når han sover. Har ikke stresset med å slutte ennå ...

Skrevet

Her bruker 2-åringen i utgangspunktet bare smokk når han sover. Etter en lang sykeperiode prøver vi å venne av ettermiddagssmokken når han er sliten. Den gir han ikke lett fra seg :)

Skrevet

Her bruker vår 4-åring smokk både på dagen og på natten. Har ikke hjerte til å ta fra hun den da hun elsker å bruke den. Hun slutter med den når hun er klar for det selv.

Anonym poster: 7599771d6f82eaa1605c64af2b85fb1a

Skrevet

Min på 3,5 ble akkurat avvent. Naboen ble avvent rett før 4-årsdagen. Var kun ved soving da, vi orka ikke stresse det... Tannleger anbefaler vel å kutte senest ved 4 år pga tannstilling.

Anonym poster: 5aaa5ed894ea5dfff44d222922a85940

Skrevet

Ser i barnehagen til gutten min at det flere barn godt over to år som får smokken av foreldrene når de skal gå hjem. Min gutt på 1,5 får ikke det.

Anonym poster: 225a49324c99197e8e8dcbb32087235e

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å nekte barn smokk. Det er faktisk bare å ta den, legge den et utilgjengelig sted og ikke gi den tilbake. Barn over ett år har ikke behov for smokk annet enn når det skal soves.

Tenk på tannstilling, ordforråd og taleevne.

Anonym poster: 6422774118c702dd31ec0beb80205ac1

Skrevet

Min toåring bruker også smokk, kommer ikke til å stresse med å slutte før hun er tre tror jeg. Hun bruker den kun når hun skal sove og når hun er syk, har egentlig alltid gjort det så vi har aldri måttet stresse med dagavvenning heller.

Anonym poster: 1a89c29c633680294edab991449bf82e

Skrevet

Min toåring hadde vent seg til at smokken kun skulle være i senga.... Men så ble han storebror og dermed "baby" igjen han også. Der røyk alt fra smokkavvenning til dotrening....

Han har den ikke i barnehagen og heller ikke ute blant folk eller når vi har besøk hjemme.

Skal ta kampen til våren, men foreløpig er den veldig god å ha.

Tannstillingen vil normalt ikke lide så lenge smokken er borte før de fyller fire. Og så lenge han har et veldig godt ordforråd og bra uttale så bekymrer jeg meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...