Gå til innhold

Vaskemiddel til babytøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket vaskepulver bruker dere på babytøyet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Neutral vaskepulver og tøymykner til baby/barneklærne.

Skrevet

Jeg har alltid brukt Blenda sensitiv vaskepulver og comfort sensitiv tøymykner. :-)

Skrevet

Neutral/blanda sensitive. Skal helst ikke bruke tøymykner.

Skrevet

Jeg brukte Neutral. Men etter noen mnd gikk vi over til 'vanlig' pulver, da babyen ikke reagerte allergisk på det. Og brukte tøymykner, jeg, da, skal man ikke det? Synes kluter og håndklær blir så grove på den tynne babyhuden uten...

Denne gangen har vi skaffet oss tørketrommel, så nå trenger vi ikke tøymykner.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke tøymykner?

Skrevet

Brukte neutral, men synes ikke klærne blei reine nok. Bruker blenda sensitive med mildt parfyrmert tøymykner. Synes det er godt når det ikke lukter "kjeks" av klærne

Skrevet

Tøymykner sitter igjen i klærne etter vask så det kan irritere hud. Håndklær skal man jo bare tørke seg med og ikke gå med innpå seg en hel dag så valget mellom stive håndklær eller å bruke tøymykner på dem så ville jeg valgt tøymykner .

Veldig glad jeg har tørketrommelen :)

Skrevet (endret)

Jeg er ganske var på vaskemiddel selv, og har aldri klødd av denne kombinasjonen. Og når det gjelder tørketrommel så sliter jo det fryktelig på klærne.. Fargene blir blassere og man kan jo bare tenke seg hvor lasset med lo i oppsamleren kommer fra. Så derfor har jeg valgt å bruke tøymykner som er beregnet for sensitiv hud. Jenta vår på 5 har aldri reagert, så derfor har jeg nå begynt å blande tøymykneren 50/50 med comfort vårduft, så får vi litt god duft på klærne også.

Når klærne til den nye babyen kommer vil jeg bruke kun sensitiv tøymykner på de klærne. :-)

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke tøymykner?

Fordi det irriterer barnehud. Tørre flekker, prikker osv kommer ofte fra tøymykner. Bruk tørketrommelen istede, da blir klærne myke. Om man ikke har, kan man "gni" de litt i hendene før man legger de sammen. Funker fint det også.

Skrevet

Jeg er ganske var på vaskemiddel selv, og har aldri klødd av denne kombinasjonen. Og når det gjelder tørketrommel så sliter jo det fryktelig på klærne.. Fargene blir blassere og man kan jo bare tenke seg hvor lasset med lo i oppsamleren kommer fra. Så derfor har jeg valgt å bruke tøymykner som er beregnet for sensitiv hud. Jenta vår på 5 har aldri reagert, så derfor har jeg nå begynt å blande tøymykneren 50/50 med comfort vårduft, så får vi litt god duft på klærne også.

Når klærne til den nye babyen kommer vil jeg bruke kun sensitiv tøymykner på de klærne. :-)

Tøymykner med parfyme lukter ikke godt. Det verste som er, er folk med klær som lukter parfymert vaskepulver. I tillegg er det ikke så bra for hud eller miljø.

Skrevet

Tøymykner med parfyme lukter ikke godt. Det verste som er, er folk med klær som lukter parfymert vaskepulver. I tillegg er det ikke så bra for hud eller miljø.

Hver sin smak det. Jeg syns det blir for mye lukt om jeg bruker bare parfymert tøymykner, men når jeg blander den 50/50 med uparfymert så syns jeg det blir akkurat passe.

Jeg for min del syns det er mye verre med damer som bruker tunge, søte parfymer i store doser. Men det er jo hver sin smak, så om de liker det så må de jo bare bruke det selv om jeg holder på å kaste opp når de går forbi meg i butikken.. Når det err sagt så tror jeg det finnes ganske mye verre ting her i verden enn både folk med tøy som er vasket med parfymert vaskemiddel og tunge parfymer. ;-) Om det er det verste du vet så har du nok et fryktelig godt og bekymringsløst liv. ;-)

Skrevet

Jeg kommer til å vaske med vanlig vaskemiddel, slik som på tøyet til oss andre her, og med neutral tøymykner :)

Skrevet

Bruker vanlig vaske middel .... både jeg og jentungen reagere faktisk på blenda... og natural (sikkert skrive feil) har jeg opplevd at klærne stinker tiss av og ikke blir reint ...

Skrevet

Jeg personlig syns at parfymerte vaskemidler og tøymyknere ofte lukter veldig sterkt.

Jeg blander også litt inn i uparfymerte vaskemidler om jeg veldig gjerne vil ha litt lukt av parfyme uten at det skal bli for voldsomt.

For meg virker det som at de som ikke har tørketrommel mener mye negativt om trommel, men tøyet blir aldri så mykt som i trommelen. Jeg har aldri slitt ut hverken sengetøy, håndklær eller annet tøy ved bruk av trommel. Pent tøy tromler jeg ikke,

På hytta så tørker jeg tøy ute , har ikke tørketrommel der, og for å holde håndlær myke bruker jeg tøymykner, når jeg har brukt parfymerte varianter blir det alt for voldsom lukt for meg.

Skrevet

Trommel er gull! I hvertfall for oss som bor i liten leilighet. Deilig å slippe 2 tørkestativer inne om vinteren (ikke bra for inneklimaet heller).

Skrevet

Jeg bruker Milo og ellers annen flytende vaskemidler for ull og silke. Da blir tøyet mykt uten tøy mykner å mindre nupper. Jeg bruker også blenda sensitiv i flytende form men kan i bandt merke at det ikke blir så rent, men bruker det på små vasker for og unngå all parfyme. Jenta mi har ikke reagert på Milo.

Skrevet (endret)

Bruker blenda sensitiv og neutral tøymykner til hele familien :) Tromler 60 graders som håndklær, sengetøy, undertøy

Endret av Pus med støvler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...