Gå til innhold

Er dette for mye å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten diskusjon med legen min. Jeg jobber ca 32% stilling, har et barn på 2,5 år, tar master deltid og holder på med mitt forskningsprosjekt, samt har en eksamen i slutten av mars. Min kjære hjelper til hjemme, så jeg sitter ikke med alt.

Men legen min mener jeg bør sykemelde meg fra jobben ut svangerskapet (termin 20.april). Jeg har mye kynnere og blir fort sliten, men jeg vil ikke være den som "gir opp". Så jeg er elendig til å vurdere egen grense før det er forsent. Hva ville dere ha gjort? Jobben min er fysisk krevende, men det er jo ikke så mange dagene da......

Anonym poster: ff528cf06a79a670a79563106774e0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er feil å si at man gir opp fordi man blir sykemeldt i svangerskapet. Å blir sykemeldt om man trenger det er å ta hensyn til helsa først, noe som bør være en selvfølge for alle som bor i Norge.

Hadde uten tvil gått med på sykemelding. Er du bitt av flink pike syndromet?

Skrevet

Jeg syns det er feil å si at man gir opp fordi man blir sykemeldt i svangerskapet. Å blir sykemeldt om man trenger det er å ta hensyn til helsa først, noe som bør være en selvfølge for alle som bor i Norge.

Hadde uten tvil gått med på sykemelding. Er du bitt av flink pike syndromet?

Jupp, flink pike på min hals. En kollega sa hun gikk til the bitter end med alle sine 3 og jobbet 100%. Så dumme meg tenkte at det skal jammen jeg også klare.

Men du har nok rett, jeg bør nok sykemelde meg ellers kræsjer jeg nok like før fødsel. Og det hadde vært toppen av dumskap

Skrevet

Enig med Elsker livet!

Anonym poster: 1d51befb1bc463e5f5222f95b6c03818

Skrevet

Ok, men flinke piker bør først og fremst ta hensyn til helsa først, ikke hva andre tenker om innsatsen din. Det finnes bedre tidspunkt i livet å være med på destruktive konkurranser :)

Skrevet

Ok, men flinke piker bør først og fremst ta hensyn til helsa først, ikke hva andre tenker om innsatsen din. Det finnes bedre tidspunkt i livet å være med på destruktive konkurranser :)

Kloke ord!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...