Gå til innhold

Studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan det har vært å studerer med to barn (har mann også:)) Ser at det er noen av studie retningene som krever praksis/turnus sier at man må belage seg på praksis utenfor eget fylke.. Blir man prioritert i hjem byen hvis man har barn? De er 2,5 og 6 mnd. Vurderer å studere barnevernspedagog,radiograf,fysioterapeut eller sosionom. Noen som har erfaringer fra utdanning innenfor noe av dette? Har så utrolig lyst! Men må se helheten mtp barn og økonomi..

Anonym poster: afe7b73cac7db13077ace65c0d23387d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring fra disse utdanningene, men jeg som studentmamma har blitt prioritert når det har vært utplassering. Tror det beste du kan gjøre er å snakke med en studieveileder hos den aktuelle skolen :-)

Anonym poster: ecfa8ce05f521aa262dadbf37646c410

Skrevet

Forresten så vurderte jeg også radiograf for noen år siden, men slo det fra meg pga det er nesten umulig å få seg jobb (avhenger hvor du bor i landet )..

Skrevet

Ja, tenkte å høre med en over helgen. Men hvordan synes du studentlivet fungerer mtp barn osv? Får du mer/mindre tid sammen med barna? Hva studerer du da?

Skrevet

Forresten så vurderte jeg også radiograf for noen år siden, men slo det fra meg pga det er nesten umulig å få seg jobb (avhenger hvor du bor i landet )..

Bor utenfor Bergen, men vi tenker å flytte dit. Har sett en del stillinger utlyst. Men radiograf er ikke førstevalget egentlig.

Skrevet

Da jeg studerte sykepleie var det flere med dette problemet som hadde barn. men de tok det fulltid. De ble ikke prioritert i praksis, men måtte ordne løsninger selv. Kan være at det er høyere toleranse for familieliv på deltid?

Skrevet

Ja, kanskje.. Disse studiene kan ikke taes på deltid her iallefall. Men får ta en telefon å høre med de. Vil ikke reise til en annen by i flere uker.

Skrevet

Ja, tenkte å høre med en over helgen. Men hvordan synes du studentlivet fungerer mtp barn osv? Får du mer/mindre tid sammen med barna? Hva studerer du da?

Anonym poster: afe7b73cac7db

13077ace65c0d23387d

Jeg studerer profesjonsstudie i fiskehelse. Jeg har bare 1 barn, men synes studentlivet og småbarnslivet er en flott kombinasjon. Jeg vil nok si at jeg generelt har mer tid til barnet mitt enn om jeg hadde en fulltidsjobb, men dette varierer litt. I eksamensperiodene er det ganske hektisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...