Gå til innhold

Ørekomplikasjoner, er det arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen her i hus har vært plaget med mye ørevoks som trolig har gitt henne litt nedsatt hørsel og litt treg ang. språket. Hun er komt seg bra nå da. Nå har hun fått mellomørebetennelse og mest sannsynlig hull på trommehinnen. Samboeren min har hatt x antall operasjoner i øret som barn, hvor han har operert inn ny trommehinne og lagt inn x antall dren. Han er nå tilnærmet døv på det øret. Er dette arvelig? Kan det være begynnelsen på noe sånt dette her?

Anonym poster: d3e0eaa058793182e823e15c265a8274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, absolutt.

Har selv øreproblemer i familien.

Foreløpig går det bra med v¨åre barn i familien (har 2søstre med barn også) - alle v søsknene har hørselsproblemer av slag - barna våre har enda ikke fått noe.

Men det betyr ikke at det ikke kommer, og vi krysser bare fingrene.

Kontroll en gang i året på sykehus har mine barn iallefall.

Anonym poster: 3f8b51a792fe50aa76c6ad73211e4a9c

Skrevet

"ørebarn" avler "ørebarn" har jeg fått høre etter å ha fått 2 med øreproblemer.

De har det fra sin far :(

Skrevet

Ja, det ligger til visse familier ja.

Problemet er jo at luftekanalene mellom øre og svelg er trange og tetter seg så fort ungen er litt forkjølet. Det blir vann i mellomøret, ørebetennelser og det som hører med.

Men de fleste barn vokser jo av seg problemet når hodet blir litt større og luftekanalene mer plass.

Anonym poster: 7f92c89df4b487278e852e00fae414e2

Skrevet

Ikke få katastrofe tanker her nå. Det er langt fra sikkert at deres barn må gjennom alt pappaen måtte gjennom. Nå vet jo legen at pappaen også var "ørebarn" så da kommer sikkert deres barn under raskere behandling. Behandlingen og operasjonsteknikker har endret seg MYE. Dette kan løse seg fint. Vi har ei jente med ørebetennelse titt og ofte og er under tett oppfølging av spesialist, for vår del må vi nok legge inn dren.

Skrevet

Sliter med det samme her, toåringen har hatt flere ørebetennelser. Setter det på lista over ting jeg glemte å sjekke før jeg formerte meg med samboeren ;) Han var ørebarn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...