Gå til innhold

Treningstips til feit 3barnsmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fysisk mulig for en fulltidsarbeidene mamma å trene seg slank når man har 3 barn hvor man er alene med de mesteparten av tiden? De er fra 8år og nedover. Alle med hver sin aktivitet som gjør at det er fullt tempo fra 7-20 HVER dag. Hvordan kan jeg trene etter kl 20 (om jeg i det hele tatt har overskudd) for faktisk å gå ned i vekt?? Er det i det hele tatt mulig?

Anonym poster: b0c23bed2c7f6976618489468ae3ccf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på joggesko, gå rask gange en times tid 4-5 ganger i uken etter leggetid når mannen har kommet hjem. Det gjør jeg, både billig, lettvint og praktisk!!

Anonym poster: 2e4bb5289b1feea1121f5d666049e1ce

Skrevet

Prøv 30 day shred, eller lignende. Jillian Michaels har flere bra dvder.

Tar under en halvtime pr kveld, og gjøres på stuegulvet foran tv etter at barna er i seng:-)

Det klarer du om du vil!

Kostholdet er også lurt å tenke på. Om du vil fokusere på karbo eller kalorier ser du selv. For mange holder det å kutte brus, sukker og sånt:-)

Anonym poster: ebbd421d2c0d8cdea374be19cd0e36f4

Skrevet

Ta på joggesko, gå rask gange en times tid 4-5 ganger i uken etter leggetid når mannen har kommet hjem. Det gjør jeg, både billig, lettvint og praktisk!!

Anonym poster: 2e4bb5289b1feea1121f5d666049e1ce

Jo, men mannen er sjeldent hjemme i uka :)

Skrevet

Tar under en halvtime pr kveld, og gjøres på stuegulvet foran tv etter at barna er i seng:-)

Det klarer du om du vil!

Kostholdet er også lurt å tenke på. Om du vil fokusere på karbo eller kalorier ser du selv. For mange holder det å kutte brus, sukker og sånt:-)

Ja, det var lurt :) Klart jeg må legge om kosten og, men ser ikke at det ene og alene kan hjelpe. Skal se om jeg finner en sånn dvd :)

Skrevet

Min stemor var litt større enn vanlig etter 4 fødsler. Her ble det ordnet skiturer på vinteren og grillturer på fjell om sommeren. Da var vi på minst en stor tur i uka. Hun gikk ned utrolige 30 kilo iløpet av sommeren. Når unga ble gamlere (de to yngste er nå 9 og 11) så begynte hun å gå tur med ei venninne av seg 2 kvelder i uka. Hun har nå (4 år etter på) gått ned ganske mange kilo med fett. MEN, fått en del kilo i muskler igjen. ;)

Skrevet

Min stemor var litt større enn vanlig etter 4 fødsler. Her ble det ordnet skiturer på vinteren og grillturer på fjell om sommeren. Da var vi på minst en stor tur i uka. Hun gikk ned utrolige 30 kilo iløpet av sommeren. Når unga ble gamlere (de to yngste er nå 9 og 11) så begynte hun å gå tur med ei venninne av seg 2 kvelder i uka. Hun har nå (4 år etter på) gått ned ganske mange kilo med fett. MEN, fått en del kilo i muskler igjen. wink.png

Ja, sånn type aktiviteter har vi jo. Men jeg trenger trening, jeg trenger å få gjort det alene uten barn på slep ;) Men sånn hverdagstrening som det der er det jo hele tiden. ut i skogen opp i trærne :) Så langt det lar seg gjøre, vel og merke. Spinner som regel rundt på fotball, turn, korps og akrobatikk ;)

Skrevet

Det virker som du har noen litt eldre, og det skader jo ikke å få de eldste til å passe på de yngste en time mens du er ute å trener. Jeg begynte selv å passe på småsøsknene mine da jeg var 12 år. Da fikk jeg en pose potetgull og en film å se på. :) Det er en fin måte å lære de å ta ansvar!

Skrevet

Det klarer du om du vil!

Ja, det var lurt :) Klart jeg må legge om kosten og, men ser ikke at det ene og alene kan hjelpe. Skal se om jeg finner en sånn dvd :)

Ser i en annen tråd her at 30 day shred programmet ligger på YouTube også. Det er ti dager på level 1, 10 på level 2 og de siste 10 på level 3. Supert program man virkelig ser forandring av!

Lykke til:-)

Skrevet

Det virker som du har noen litt eldre, og det skader jo ikke å få de eldste til å passe på de yngste en time mens du er ute å trener. Jeg begynte selv å passe på småsøsknene mine da jeg var 12 år. Da fikk jeg en pose potetgull og en film å se på. smile.png Det er en fin måte å lære de å ta ansvar!

Eldste er 8 og yngste er 1, så det er fortsatt litt tidlig å la den eldste sitte barnevakt alene :)

Skrevet

Det klarer du om du vil!

Ser i en annen tråd her at 30 day shred programmet ligger på YouTube også. Det er ti dager på level 1, 10 på level 2 og de siste 10 på level 3. Supert program man virkelig ser forandring av!

Lykke til:-)

Okey! Da er det bare å linke opp pc'n til tv og sette igang ;) Tusen takk for tips!

Skrevet

Kjøp deg slynger! Slyngetrening er genialt for du kan trene hele kroppen med de og de er utrolig effektive. De er bare å skru opp i taket så har du et helt treningsapparat hjemme, klar til bruk når du har mulighet til å trene. Det finnes masse tips og metoder til slyngetrening på nettet :)

Jeg har hengt mine opp allerede så de er klar til bruk når tredjemann er ute :)

Skrevet

Å gå ned i vekt er 80% kosthold og 20% trening, du klarer ikke bli slank bare ved å trene.

Men om du legger om kosten og trener samtidig blir du slankere på en fastere og finere måte enn om du bare tar kosten.

Anbefaler opplegget til Yngvar, det er enkelt å følge, alle kan få det til. Så boka hans var på halv pris på Ark nå, den er faktisk veldig bra, gode forslag til familievennlig mat også.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7923392

Anonym poster: 103c7bd7271e9d1ad7738a123bf0accc

Skrevet

Trimsykkel foran tven på kvelden. Og situps og push up på matte på gulvet. Det funker for meg. Det enkle er ofte det beste;)

Anonym poster: c8bcdf7b8eaa55f5c342785f3a70aa0a

Skrevet

Først vil jeg si at du er kjempeflink som i det heletatt vurderer å ta på deg mere enn du allerede har. Du er tøff! For det andre vil jeg si at du selvfølgelig kan klare det! Jeg trener 40 min, 2 dager i uken og jeg går ned i vekt. Bare husk på at det er kostholdet ditt som er mest avgjørende for vektnedgang. Vil du gå ned i vekt så MÅ du legge om kostholdet ditt. Forbrenn mere enn du spiser. Sett deg litt inn i slankestoff, kosthold og trening. Lykke til. :)

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips, damer! :)

Slynge ja, det hadde nok ikke vært så dumt det heller. Har en skade i nakken, og da er jo det egentlig veldig god trening :)

Jeg vet at kroppen min ikke tåler karbohydrater, så det skal jeg kutte ut så langt det lar seg gjøre. Har hatt god effekt av det tidligere, men det var når jeg var hjemme i permisjon og hadde hele dagen til rådighet. Da var og eldste såpass liten at ikke uka var fyllt opp av aktiviteter ;) (Forstår nå hvorfor alle de med store barn blir så slanke, de har ikke hatt tid før)

Igjen, takk for alle tips!!!! :) :)

Skrevet

Synes du har fått mange gode tips :)

Jeg tror du skal prøve å få trent hjemme til å begynne med. jeg ser for meg at det blir store utfordringer for deg å gå timelange turer fem dager i uka.

Kast deg på trening i stua, bruk en treningsdvd eller klipp fra Youtube. Tipset om slynge er også bra, slynge er supert, har du prøvd mageøvelser med slynge?!?

Lykke til!

Anonym poster: 25248d12220d82bca07c7bb7e2bd434e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...