Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Har noen spm ang deres graviditeter. Hvor mye la du på deg første graviditet? Og hvor mye med nr 2 evt nr 3? Mistet du fort vekten igjen? Hva med nr 2 evt nr 3? Har en graviditet bak meg og er på nytt gravid, 18 uker. Ved 18 uker sist hadde jeg kun lagt på meg 800 g, denne gangen 2,8 kg Sist la jeg på meg 12 totalt og frykter det nå blir mye mer siden jeg allerede er på nesten 3 kg pluss... Sist gikk jeg ned alt i løpet av noen dager og var som før... Føler det er lite sannsynlig denne gangen... Hvordan var det med dere? Anonym poster: 63e9f953a47a18f730a1521cb1a4b369
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Første gang, opp 19 kilo, 10 av dem før ul i uke 18 Andre gang, opp 15 kilo, 7 før ul i uke 18 Gikk ned på ca 3 mnd sist. Denne gangen er det fortsatt 3 kilo igjen nå etter 3 mnd, men hatt jul inni der, så det er nok grunnen... Spiser det veg vil.....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 1: 30kg - gikk ned 16 av de. 2: 16kg - gikk ned 11 av de. Dvs at jeg hadde 19kg MER enn da jeg først ble gravid med førstemann. Klarte å gå ned 10kg av de før jeg ble gravid med tredje. 3: Nå gikk jeg opp 19kg, og har hittil gått ned 12kg. Har dermed 16kg som skal bort for å komme til vekta jeg var på da jeg var 18år og sylslank. Men, jeg er fornøyd med å gå ned 10 av de - for å bli fornøyd. Alt over er pluss. Anonym poster: 1f6a0bc65a7a3354273b9c8c2c5b68eb
Major HotLips Houlihan Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Første gang gikk jeg opp 15 kilo og de ble aldri helt borte. Husker ikke tall siden det er så lenge siden. Andre gang gikk jeg opp 15 kilo og de var borte pluss litt til 5 mnd etter fødselen. Denne gangen har jeg gått opp ni kilo (i uke38) og jeg regner med de blir fort borte Nå vet ikke jeg hvordan du spiser til vanlig og hvor aktiv du er, men vektoppgangen kan reguleres til en viss grad selv om du er gravid. Spis sunt og vær litt aktiv hver dag
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Første 29 kg, gikk ned 20 kg så opp igjen 10. Andre 13 kg opp ned 20 kg. Så er ca 7 kg mer enn da jeg ble gravid første gangen og mister enda, hun er 6 mnd om noen dager.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 1.mann: opp 20 kg, ned igjen alt i løpet av max 8 mnd. 2.mann:opp ca 15 kg, ned igjen alt i løpet av ett år ( husker ikke helt). 3.mann:opp ca 15 kg, ned igjen alt i løpet av ett år cirka. Har aldri hatt problemer med å gå ned igjen i vekt. Jeg trener ganske mye i perioder, men disse kiloene har jeg ikke jobbet hardt for å bli kvitt. Nå venter jeg barn nummer fire, så håper det samme skjer nå. Er 18 uker på vei og gått opp 4 kg, regner med det blir hvertfall 15 kg nå også. Anonym poster: 80983ea2a29d914be2c1e212bc802e83
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Opp 12 kg med begge, hadde fått vekta tilbake sånn noenlunde ved 6-8 uker. Anonym poster: 9a0f063bcbb9b335fcc697d291523268
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Første graviditet gikk jeg opp 6 kg, andre graviditet 8 kg. Gått ned til startvekta nesten umiddelbart etter fødselen, men kroppen var ikke seg selv igjen før etter 3-6 mnd. Anonym poster: a0b75fc8d829a1b5dae99ab65b2045bf
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Første gang la jeg på meg 12 kg. Andre gang la jeg på meg 16 kg. Tredje gang la jeg på meg 18 kg. Fjerde gang la jeg på meg 12 kg. Alle fire gangene var alle kiloene (og vel så det) borte innen to uker etter fødselen. Så jeg har ikke noen ekstra kg pga vektoppgang i svangerskapet. Men jeg har noen kilo ekstra pga vektoppgang i ammeperioden, kombinasjonen å gå hjemme å ha muligheten til å småspise hele tiden og være ulvesulten 24 timer i døgnet pga amming er ingen god kombinasjon for meg. Har lagt på meg 5-6 kg alle fire gangene jeg har hatt permisjon. Har gått noen ned igjen mellom hvert svangerskap da, så totalen etter fire svangerskap er 13-14 kg mer enn jeg hadde før jeg ble gravid første gang. Anonym poster: 8e4efe77144992b4c1d07b708f9b19f3
Gjest Skofantomet Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 1. La på meg 14 kilo. Var tilbake i normal vekt etter 2 uker. 2. La på meg 7 kilo, var 4 mindre enn før etter 6 dager. Men 2,8 kg er da virkelig ikke mye i uke 18 vel!
Vogndilla Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Nr.1: Veide 63kg når jeg ble gravid, veide 94kg den dagen jeg fødte. Nr.2: Veide 76kg når jeg ble gravid og 102kg den dagen jeg fødte. Nr.3: Veide 86kg når jeg ble gravid og 110kg den dagen jeg fødte. Jobber nå med å bli kvitt de ekstra kg, gått ned 20kg siden Mai -12 skal ned 20kg til innen Mai -13, målet er 70kg
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #12 Skrevet 24. januar 2013 Førstemann: Opp 27 kg, veide 80 ved start. Gikk ned 22 kg i løpet av et års tid (til 85 kg) før jeg ble gravid igjen. Andremann: Opp 21 kg, veide 85 ved start. Nå er baby 7 mnd og jeg veier 84 Har mye mer melk med andremann da, så det hjelper nok på. Og er litt flinkere å spise sunt. Skal ned 15 kg til er planen. Anonym poster: f6729830a40317c603a21d4bfc5ec29f
Elsker livet Skrevet 24. januar 2013 #13 Skrevet 24. januar 2013 Gikk opp 8-14 kg. Vekten forsvant i form av urin i løpet av kort tid når jeg bare begynte med lavkarbo igjen.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 24. januar 2013 #14 Skrevet 24. januar 2013 1: opp 12 kg, ned 17 etter tre uker 2: opp 12 kg, ned 12 kg etter 6 dager 3: opp 6 kg, ned 6 kg etter en uke. Men har gått opp litt innimella og er 10 kg mer enn ved starten av 1. graviditet.
Tigerpote Skrevet 24. januar 2013 #15 Skrevet 24. januar 2013 1.svangerskap: 23 kg opp, de forsvant av seg selv etter 6 mnd (selv med et inntak av 200 g sjokolade hver dag ) 2. svangerskap: 18 kg opp, tror rundt 15 var borte etter 3 mnd, resten tok jeg med Grete Roede, men hadde ytterligere 10 kg som skulle bort. Har 5 igjen av de nå, så er jeg i mål
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #16 Skrevet 24. januar 2013 Jeg la på meg rundt 20 kg hver gang. Andre gang var jeg veldig aktiv og i supergod form, men det er akkurat som om kroppen min krever 20 kg ekstra når den lager baby. Skal sies at bare morkaken var 2 kg med nr to da. På sykehuset hadde de aldri sett noe så svært og veide den derfor... To år siden nr tre og endelig føler jeg meg helt normal igjen. Har ikke vekt så vet ikke hvor mye jeg veier lenger, men føler meg sterk og fin og det er for meg det viktigste. Du kan styre vektøkmingen til en viss grad. Jeg kjenner faktisk flere som har gått opp 30 kg og de bøtter nedpå med is, sjokolade og usunn mat. Det ville jeg aldri utsatt meg selv for. Anonym poster: ec4359af2bf194351b63ba6968d29197
Gjest sussie77 Skrevet 24. januar 2013 #17 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Første gangen så gikk jeg opp 20 kg. Men veldig mye vann i kroppen da. Men hadde sånn ca. 5 kg ekstra da jeg ble gravid igjen og da gikk jeg opp 22 kg. Og ikke så mye vann denne gangen... Men kg forsvant heldigvis ganske fort av seg selv. Tror nok ammingen hadde mye å si. Endret 24. januar 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #18 Skrevet 24. januar 2013 Første gang: Opp 22, ned 15 etter få uker. Det meste var vann. Andre gang: Opp 7 kg. Ned de 7 kg ved fødsel, men startet å legge på meg etter fødsel. Tredje gang: Opp ca 4 kg. Har straks termin. Håper jeg ikke legger på meg mye etter dette svangerskapet, for jeg har mye å gå på fra tiden i mellom svangerskapene. Anonym poster: f9815eeda8f86abc4e736f3e09be2db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå