Gå til innhold

Fikk litt noia nå.. :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden søndag hatt ekstreme hodepinesmerter.

Sitter mest på høyre side over øyet/panna. Klarer ikke å bøye meg, eller å gå noe særlig uten at det kjennes ut som om det banker i huet.

Smertene går også i nakken, og klarer nesten ikke å se ned. Skulle gi vesla flaske inatt, og satt i sofaen. Da jeg skulle sjekke hvor mmye hun hadde spist og se omhun var våken for å veksle et lite blikk og gi henne noen ord - så klarte jeg ikke å bøye huet for å se ned på henne. Måtte istedenfor løfte armen min opp slik at jeg fikk blikkontakt med henne.

Bare det kommer kulde i panna (hvis jeg går ut eller noe) så smerter det skikkelig i panna. Kjennes ut som når man drikker f.eks noe iskaldt og det iser i huet.

KJennes ut som om jeg har en kul i panna, men det er det ikke.

Så sier samboeren: Hjernehinnebetennelse..!!

Gått med dette i noen dager nå, så nå skal jeg ringe legen 0830. Tiden går sakte.. :/

Anonym poster: 69d45e8c22692853748986e91ca01e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bihulebetennelse synes jeg. Har får sinnsyke smerter rundt ene øyet og ikke så veldig med feber.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359009909' post='144972734]

Høres ut som bihulebetennelse synes jeg. Har får sinnsyke smerter rundt ene øyet og ikke så veldig med feber.

Går det over av seg selv og trenger man å gå til lege for det?

Bare lurer :P

Skrevet

Kan gjøre det med nesespray, men høres ut som en aldri så liten kur hadde gjort seg. Snakk med legen og ta det derifra. De spør sikkert når du ringer om du har prøvd med nesespray. For meg funker det ikke da jeg har en blokkering og blir ikke skikkelig tett og snørrete.

Skrevet

Med så store smerter og ubehag hadde jeg snakket med legen uansett.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359010127' post='144972740]

Kan gjøre det med nesespray, men høres ut som en aldri så liten kur hadde gjort seg. Snakk med legen og ta det derifra. De spør sikkert når du ringer om du har prøvd med nesespray. For meg funker det ikke da jeg har en blokkering og blir ikke skikkelig tett og snørrete.

Ok, tuuuusen takk.

Søkte opp litt på nettet nå, og det virker mer som det.

Drar uansett til legen da, men godt å bli roet ned litt før man ringer liksom - hehe :)

Har prøvd saltvann, men ikke funket.

Når jeg tenker etter har jeg vært dårlig (tett i nesen, hanglete, snørrete ++) siden 23.des.

Så mer mulig at det er bihulebetennelse.

:)

Skrevet

Ring legen du, høres veldig ut som det ja. God bedring.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359010360' post='144972744]

Ring legen du, høres veldig ut som det ja. God bedring.

Takk for det!

Ha en fin dag! :)

Skrevet

Har du problemer med å bøye nakken ved hjernehinnebetennelse? Akkurat det har ikke jeg opplevd, selv om det er veldig vondt.

Uansett viktig å utelukke at det kan være andre ting. Jeg tenkte migrene men understreker at jeg ikke er lege!

Anonym poster: bce4d891adf70d8532436b7995011f65

Skrevet

Har du problemer med å bøye nakken ved hjernehinnebetennelse? Akkurat det har ikke jeg opplevd, selv om det er veldig vondt.

Uansett viktig å utelukke at det kan være andre ting. Jeg tenkte migrene men understreker at jeg ikke er lege!

Anonym poster: bce4d891adf70d8532436b7995011f65

Var derfor jeg fikk litt noia da, etter å sett det.

Har også vært kvalm, md plutselige kvalmeanfall - uten å kaste opp da..

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/meningitt.php

Hva er faresignalene man skal se etter?

• Nakkestivhet er ofte det viktigste symptom. Det gjør vondt når man prøver å bøye nakken. Hos små barn mellom null og to år er det ikke alltid at dette symptomet er til stede. Det er derfor viktig med en vurdering av allmenntilstanden
  • Hodepine, kvalme og oppkast følger ofte med

Men, leste også om bihulebetennelse. (http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/bihulebetennelse.php)

• Du vil få smerter i pannen, kinnene, tinningene, bak øynene eller i nakken.
  • Smertene vil bli verre hvis du bøyer deg framover eller hvis du går.
  • Du vil som regel ha snue og være tett i nesen med mye slim.
  • Hvis du får en kraftig bihulebetennelse kan du også få feber, og du vil føle slapp og syk.
  • I alvorlige tilfeller vil det kunne oppstå en synlig, øm hevelse i panna eller på kinnene

Føler disse symptomene passer bedre.

MEN, jeg er heller ingen lege og vil ikke synse om ting. Ville bare høre litt her, for å få tiden til å gå.

Nå er det 7min igjen til jeg skal plukke opp telefonen og få ringt legen.

Så blir jeg kvitt redselen en gang for alle - og forhåpentligvis bare ha en bihulebetennelse ;)

Skrevet

Altså det kan være hjernehinnebetennelse, men det kan også være andre ufarlige, men plagsomme ting. En venninne av meg fikk hjernehinnebetennelse i fjor. En helt ufarlig, men smertefull type, som ikke var smittsom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...