Gå til innhold

jeg mister samboeren min om jeg ikke .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar abort :-( ! uplanlagt gravid å har ei jente på 2 år fra før. jeg vil jo ikke miste han. men velger jeg å beholde. blir jeg alene med barnet i magen å jenta vår. er så forvirra !! vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anonym poster: 5cce56410504e3943f2dcf2aac512d57

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Han er ikke verd å ha uansett om han setter det ultimatumet - så ta valget i forhold til barnet, ikke han.

Skrevet

En sånn samboer er verdt null. Jeg hadde gått på dagen.

Anonym poster: c262342cb2f60f895c4d2d2b1171f939

Skrevet

Hvis du ikke ønsker å ta livet av den lille i magen, syns jeg ikke du skal gjøre det.

Tror du at du kommer til å elske denne mannen like høyt om han presser deg til abort?

Mannen er umoden, ingen tvil om det. Forholdet kan kanskje reddes ved at han etterhvert innser hvilke løk han var som ville at du skulle ta abort.

Du klarer to små :) Med eller uten denne fyren. Høres ut som du allerede er vant til å ha to barn...

Anonym poster: 2d108c47bb01e3ad2abfe6cd58b49016

Skrevet

Forholdet hadde vært ødelagt for meg uansett, hvis mannen satte et sånt ultimatum.

Skrevet

Er man i et stabilt forhold så takler man et barn til.

Alle vet at man kan bli gravid uten at det er meningen, og i et stabilt forhold så tar man følgene av det.

Mannen du beskriver synes altså at det er bedre å flytte fra dama han liksom skal elske, synes det er bedre å bli singel, synes det er bedre å se sin 2 år gamle datter kun ved samvær, og synes det er helt ok å ta bort et nytt barn som også er hans....

Jeg ville gladelig levd singeltilværelsen som alenemor fremfor å leve med en mann som var så lite glad i meg og familien sin! Jeg ville gladelig tatt våkenettene selv og alt ansvaret i steden for å leve sammen med en umoden egoist.

HI - hvis DU ønsker å beholde barnet, så behold barnet. Og la egoisten seile sin egen sjø....

Anonym poster: 22f4023a5ac617240649adef8c24ea70

Gjest Gullguttene
Skrevet

Han er ikke noe å samle på enten du velger å beholde barnet, eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde gått fra den fyren samme om jeg valgte avbort eller ikke. Tror ikke jeg hadde orket å med vitende vilje gjøre med selv til tobarns alenemor, men all kjærlighet til fyren ville bli skylt ut med fosteret.

Anonym poster: b5743406577f30e5499ead350c3e3876

Skrevet

han mener jeg er egoistisk om jeg beholder. å at han er ikje klar for et barn til. konsekvensen av at jeg beholder er at jeg mister han... han er 32... jeg er 22! å mener at greit det er ikke planlagt men vi er da voksne å må ta ansvar... jeg vil ikke ta abort:-( men er redd og forvirret likevell.

Skrevet

Tviler på at du vil klare å ha en sunt forhold til denne mannen. Om dk tar abort... For når han setter et slikt ultimatum, tvinger han deg til å ta abort, hvis du vil beholde han... Hva vil du synes om mannen som tvang deg til å drepe ditt ufødte barn? Skriver dette på en brutal måte, for er slik du kan komme til å tenke om du gjør som han vil...

Og... Denne mannen trenger tydligvis litt sexutdanning... Har du sex, kan du bli gravid... DU brukte prevensjon fordi DU ikke ville bli gravid... Hvis HAN ikke ville ba barn, burde HAN brukt prevensjon.... Begge har like mye annsvar for å sørge for at slikt ikke skjer... Prevensjon kan feile... Det ser vi jo tydelig gang på gang.... Så alle får beskytte seg SELV :)

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 1 1/2 år, da jeg fant ut at jeg var gravid med han, fikk jeg samme beskjed.. Jeg klarte ikke ta abort, ting ordna seg mellom meg og barnefar likevel, nå er forholde veldig opp og ned og jeg aner virkelig ikke om vi klarer å ordne opp i det. Jeg elsker sønnen min og jeg angrer ikke på valget. Det her gjelder meg, det kan jo bli annledes med dere, men den lille i magen kommer alltid til å være barnet ditt, barnefaren kan gå fra deg når som helst...... Uansett, lykke til! :)

Anonym poster: 884f8cee3cb745451fe01a97fed7a204

Gjest Antarctica
Skrevet

Du skal følge ditt hjerte og din samvittighet, og dersom det betyr at du vil ta abort, så er det greit, og hvis du heller vil føde barnet er det også fint.

Om han vil eller ikke vil være din samboer er heldigvis sekundært, han bestemmer ikke over deg, han bestemmer bare over seg sjøl. Så kan han tenke seg om og finne ut hva han vil med sitt liv - ikke drive og bestyre hva du skal gjøre med ditt.

Det er da virkelig hans atferd og ikke din som er egoistisk!

Skrevet

Du velger det som kjennes rett for deg. Han har satt deg i en umulig situasjon der du uansett mister enten en samboer eller et barn. Å stille en man er glad i i en slik knipe for å få viljen sin er ikke snilt. Tenk deg godt om, og velg med hjertet.

Skrevet

han mener jeg er egoistisk om jeg beholder. å at han er ikje klar for et barn til. konsekvensen av at jeg beholder er at jeg mister han... han er 32... jeg er 22! å mener at greit det er ikke planlagt men vi er da voksne å må ta ansvar... jeg vil ikke ta abort:-( men er redd og forvirret likevell.

Utrolig dårlig gjort av han å presse deg på den måten! Men han bruker tydeligvis det han kan.

Men å si at det er egoistisk av deg å beholde...?! Det er egoistisk av han å true deg til abort, det å velge å beholde et barn man har i magen, fins jo faktisk ikke egoistisk i det hele tatt! Behold barnet ditt, du! Du kommer aldri til å tilgi han hvis du angrer på aborten. Noe som er veldig sansynlig.

Skrevet

Hva ville du sagt til din egen venninne, om det gjaldt henne?

Velg det som er best for DEG. Du skal leve med det.

Bedre å miste mannen, enn forstanden.

Anonym poster: 47efeb7244dda1546cd0993a32302dde

Skrevet

Før eller senere mister du nok følesene for en idiot som han. Det og presse deg til abort med slike trusler er psykisk mishandling.

Ta de valg som passer for deg så skal vi her inne støtte deg så godt vi kan.

Anonym poster: 0235776073a33a9415192897abe183bc

Skrevet

Forholdet til den mannen hadde vært ødelagt uansett hva jeg hadde valgt, kan du elske, ære og respektere denne mannen resten av ditt liv tror du?

Jeg hadde latt han gå, uansett om barnet ble en realitet eller ikke, en slik mann ville jeg ikke delt livet med!

Å være alenemor til to er nok ikke alltid en dans på roser, men om du ønsker det så klarer du det, helt sikkert.

Anonym poster: a5136f5817760c8f544d7a43e4920da8

Skrevet

Hva tenker du om hans følelser for deg når han kan sette et sånn ultimatum?

Det han sier er at han ikke er glad nok i deg til å være sammen med deg uansett hva - og det er dessverre ikke ekte kjærlighet i mine øyne.

Men jeg skjønner godt at valget er vanskelig likevel! Dere har et barn og et liv sammen, og jeg regner med at du har følelser for slasken.

Det som er viktig er at du tar et valg du kan leve med selv om det kan være vanskelig akkurat nå.

Lykke til!

Anonym poster: aa8d925a51b306497adde550a6538e33

Skrevet

Da hadde jeg virkelig følt meg sviktet uansett hva utfallet ble, men aldri om jeg hadde tatt abort på et slikt grunnlag. Vi kan heldigvis klare å ta oss av våre barn uten en mann her til lands.

Skrevet

Takk for støttende ord :-) virker som han har roet seg å dette går veien likevell:-)

hi

Skrevet

En mann som hadde gitt meg et slikt ultimatum hadde ikke lengre vært kjæresten min ut fra at han truet med det, enkelt og greit jeg ville ikke hatt han i ettertid.

Jeg tror heller ikke en mann som kan true med noe slikt er opprinnelig glad i deg.

Å snakke for at du skal ta abort er en ting å true på den måten er noe helt annet

Ta heller avgjørelsen utfra om du kan orke å være alenemor til to.

Anonym poster: 44fc7a2e0aac72255a9137e8d6d1adf8

Skrevet

Takk for støttende ord :-) virker som han har roet seg å dette går veien likevell:-)

hi

Det var godt å høre :) Virker som det ofte er slik, men med den reaksjonen har han allikevel sviktet deg på en måte som kan være vanskelig å tilgi.

Skrevet

Min erfaring: ble gravid med en jeg var sammen med, han gav meg valget, tok jeg abort så kunne vi fortsette forholdet, hvis ikke var det over. Han la så mye press på meg at jeg gav etter, og fyren vandra ut av livet mitt en uke etter aborten...var han som gikk..

Så mitt råd, tenk deg nøye om. Ønsker du barnet, så behold. Du kommer til å klare deg helt utmerket alene :)

Anonym poster: 2b23bbf9ed88850dc4064a1099ff6abc

Skrevet

Vi beholder barnet:-) å skal klare dette sammen. Aner ikke hvorfor han reagerte som han gjore , kanskje sjokk . Men takk til alle gode dere som ga meg støttende ord da jeg trengte deg mest:-)

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Masse lykke til. Håper han gir det det du trenger og gjør deg trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...