Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Hver dag legger nickbrukere ut info om livet sitt her. Trenger ikke være mye og avslørende men det kan fort bli det om en galning bestemmer seg for å følge dere her inne. Senest for noen få timer siden la etnick ut navnet på barnet sitt til en tilsynelatende hyggelig anonym. Men vet hvem? Kanskje denne personen er alt annet enn hyggelig? Tenk dere om Anonym poster: b8381fd2c7c50e550a76bc8c95b4ffd9
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Du prater nok for døve ører, dessverre. På noen få dager nå har jeg bikkja - rase og kjønn - hjemsted, yrkesbakgrunn, antall barn og i noen tilfeller bilde av langt flere enn jeg hadde trengt om jeg ville bli den neste brevskriveren.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Så sant. Vi har tross alt sett flere eksempler den siste tiden på hva som kan skje med brukere som er for åpne om seg selv og livet sitt. Det er synd det skal finnes sånne gærninger på forumet, men det viser bare at det gjelder å være forsiktig med hva man deler om seg og sine. Anonym poster: 7138618ac77fb369bf1228f3df03ee72
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Etter alt man har lært om nettvett, kan jeg ikke skjønne at folk fortsatt er så naive at de legger ut ALT om seg og sitt liv.. Kan få uante konsekvenser. Verden er ikke en rosa sky, dessverre. Anonym poster: 48560a6a363473183a26991ffd9aeeec
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Har sett flere jeg kjenner her inne på grunn av detaljer de har lagt ut om livet sitt. Å dermed også fått vite mye om både partneren dems, sexliv og diverse som gjerne blir litt mye Anonym poster: a58ddbd64b40eddd8dbfbb564e31a9c0
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Hei. det var jeg som spurte om navnet fordi jeg var nyskjerrig... kan garantere at jeg ikke er en ond anonym. vil ikke gjøre noen vondt! men jeg skjønner hva du sier... er helt enig i at alle bør tenke seg om og ikke dele for mye!! Anonym poster: 757fa1b1c4db684b1480381e506c0998
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person. Det er da aldeles ikke vanskelig. Det er ett par av nickene her inne jeg liker veldig godt, og da er det lett å legge merke til når de skriver det. Pluss at det bare er å gå inn på profilen så finner man masse informasjon uten å søke eller følge med også. Anonym poster: 3bdf3044881231b8f5a9fda945347d18
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #9 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person. Poenget er at for de fleste av oss så er det ikke noe vi biter oss merke i - men om man vil, og vi vet veldig godt som har vært her noen år at det er folk her inne som vil, kan man på ei kjapp uke få alt bortsett fra personnummer. Spør du pent får du nok det også. Eksempel 1: tråden med "etternavn på en kjendis du deler fornavn med". Eksempel 2: "hva slags hund har du". Og folk svarer i vei som en drukken bonde. På tråd etter tråd. Du trenger ikke være Einstein for å sette sammen info, du trenger bare lysta.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 Vil helst ikke huske sånt jeg, men gjør det uansett men, jeg gjør jo ikke noe med informasjonen, men, i feil hender kan det være farlig. Anonym poster: 48560a6a363473183a26991ffd9aeeec
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person. Det er da aldeles ikke vanskelig. Det er ett par av nickene her inne jeg liker veldig godt, og da er det lett å legge merke til når de skriver det. Pluss at det bare er å gå inn på profilen så finner man masse informasjon uten å søke eller følge med også. Anonym poster: 3bdf3044881231b8f5a9fda945347d18 Men da er det vel litt av interesse? En som ikke bryr seg om sånne detaljer kan da umulig gå rundt å huske sånt? For meg er det rart at SÅ mye info klistrer seg. Navnet på et av barna kanskje, eller byen en er i fra.. Men en hel drøss med informasjon om samme personen virker bare unaturlig. Da vil jeg tro at man er litt opphengt i den det gjelder.
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person. Det er da aldeles ikke vanskelig. Det er ett par av nickene her inne jeg liker veldig godt, og da er det lett å legge merke til når de skriver det. Pluss at det bare er å gå inn på profilen så finner man masse informasjon uten å søke eller følge med også. Anonym poster: 3bdf3044881231b8f5a9fda945347d18 Men da er det vel litt av interesse? En som ikke bryr seg om sånne detaljer kan da umulig gå rundt å huske sånt? For meg er det rart at SÅ mye info klistrer seg. Navnet på et av barna kanskje, eller byen en er i fra.. Men en hel drøss med informasjon om samme personen virker bare unaturlig. Da vil jeg tro at man er litt opphengt i den det gjelder. Men det er jo nettopp det: noen blir så opphengt, som du kaller det, i andre brukere at det ender med trusselbrev - på papir, levert i postkassen - om kidnapping av brukerens barn fra barnehagen. Og det er bare sist måned. Det har vært mange andre saker før.
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Men for all del. Er ikke slik at jeg sier det er greit å sitte å dele alt med verden. Nettvett må man jo ha. Bare blir litt sjokkert over hvor mye enkelte klarer å suge til seg masse info over lengere tid om en og samme person. For MEG er det rart.
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Men for all del. Er ikke slik at jeg sier det er greit å sitte å dele alt med verden. Nettvett må man jo ha. Bare blir litt sjokkert over hvor mye enkelte klarer å suge til seg masse info over lengere tid om en og samme person. For MEG er det rart. Det er rart at det finnes folk som ikke er i vater? Javel. Men de slutter ikke å eksistere av den grunn.
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Ganske skremmende hvordan noen kan huske sånne detaljer. Jeg har lest ganske mange navn, antall unger, hvordan hund folk har og sånt, hvilken by folk er i fra, men jeg husker ingenting av det. Aner ikke hvem personene bak nickene er. Skjønner ikke hvordan enkelte klarer å fange opp så mye om en person. Det er da aldeles ikke vanskelig. Det er ett par av nickene her inne jeg liker veldig godt, og da er det lett å legge merke til når de skriver det. Pluss at det bare er å gå inn på profilen så finner man masse informasjon uten å søke eller følge med også. Anonym poster: 3bdf3044881231b8f5a9fda945347d18 Men da er det vel litt av interesse? En som ikke bryr seg om sånne detaljer kan da umulig gå rundt å huske sånt? For meg er det rart at SÅ mye info klistrer seg. Navnet på et av barna kanskje, eller byen en er i fra.. Men en hel drøss med informasjon om samme personen virker bare unaturlig. Da vil jeg tro at man er litt opphengt i den det gjelder. Men det er jo nettopp det: noen blir så opphengt, som du kaller det, i andre brukere at det ender med trusselbrev - på papir, levert i postkassen - om kidnapping av brukerens barn fra barnehagen. Og det er bare sist måned. Det har vært mange andre saker før. Ja, det er jo det jeg sikter til. At det er skremmende hvor opphengt en kan bli i enkelte..
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #16 Skrevet 23. januar 2013 Men for all del. Er ikke slik at jeg sier det er greit å sitte å dele alt med verden. Nettvett må man jo ha. Bare blir litt sjokkert over hvor mye enkelte klarer å suge til seg masse info over lengere tid om en og samme person. For MEG er det rart. Det er rart at det finnes folk som ikke er i vater? Javel. Men de slutter ikke å eksistere av den grunn. Hæ?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #17 Skrevet 23. januar 2013 Jeg er stort sett veldig nøye på å være anonym når jeg legger ut noe som kan "avsløre" meg. I går svarte jeg på to innlegg på rappen som, om man lette, gjorde at jeg lett kunne avsløres hvis noen jeg kjenner ser begge innleggene. Informasjonen jeg legger ut her vil jeg jo helst ikke at de jeg kjenner skal kjenne til. Skal ikke så mye til. Anonym poster: 6d5e8daf83df6ddf2ac3a9d4e83678d1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #18 Skrevet 23. januar 2013 Det er ikke bare folk som diskuterer her inne, hvem som helst kan lese ALT du legger ut. Det finnes faktisk mennesker som kan ha interesse av å samle all denne informasjonen, og de kan være truende til mye rart, bare de gidder. Legg ut info om bikkja og unga, men gjør det anonymt da! Anonym poster: fdcca4cc20b723141a7d28db32edc179
Gjest Siklerotte Skrevet 23. januar 2013 #19 Skrevet 23. januar 2013 Men da er det vel litt av interesse? En som ikke bryr seg om sånne detaljer kan da umulig gå rundt å huske sånt? For meg er det rart at SÅ mye info klistrer seg. Navnet på et av barna kanskje, eller byen en er i fra.. Men en hel drøss med informasjon om samme personen virker bare unaturlig. Da vil jeg tro at man er litt opphengt i den det gjelder. Jeg har skremmende god hukommelse – det meste jeg leser, husker jeg. Hvis du forteller meg at søsteren til bestemoren din heter Gina, så husker jeg det i morgen og om ti år- det samme går for ting som skrives her inne. Jeg vet mye om veldig mange, ikke fordi jeg har gått inn for det, men fordi jeg har lest det en gang, og så har det satt seg fast. Og så har jeg lest andre ting ved senere anledninger, og så blir det plutselig mye. Jeg har ingen nytte av informasjonen, så den ligger bare lagret og opptar plass, men det er jo fort gjort at det fins noen som synes at de kan ha det. Derfor skader det ikke å være kritisk.
nagini Skrevet 23. januar 2013 #20 Skrevet 23. januar 2013 Eller anonymiser informasjonen. Skriv at hunden er en rottweiler i stedet for en schaefer, hvis ikke det ødelegger hele ponegt i historien. At sønnen er en datter, at du feiret jul hos din søster i stedet for hos din bror da ditt og datt skjedde. Hvite løgner som ikke er viktige for poenget sin del, men viktige for å unngå å bli gjenkjent.
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #21 Skrevet 23. januar 2013 Eller anonymiser informasjonen. Skriv at hunden er en rottweiler i stedet for en schaefer, hvis ikke det ødelegger hele ponegt i historien. At sønnen er en datter, at du feiret jul hos din søster i stedet for hos din bror da ditt og datt skjedde. Hvite løgner som ikke er viktige for poenget sin del, men viktige for å unngå å bli gjenkjent. Nettopp. Det er ikke vanskeligere.
kosemamma<3 Skrevet 23. januar 2013 #22 Skrevet 23. januar 2013 Men da er det vel litt av interesse? En som ikke bryr seg om sånne detaljer kan da umulig gå rundt å huske sånt? For meg er det rart at SÅ mye info klistrer seg. Navnet på et av barna kanskje, eller byen en er i fra.. Men en hel drøss med informasjon om samme personen virker bare unaturlig. Da vil jeg tro at man er litt opphengt i den det gjelder. Jeg har skremmende god hukommelse – det meste jeg leser, husker jeg. Hvis du forteller meg at søsteren til bestemoren din heter Gina, så husker jeg det i morgen og om ti år- det samme går for ting som skrives her inne. Jeg vet mye om veldig mange, ikke fordi jeg har gått inn for det, men fordi jeg har lest det en gang, og så har det satt seg fast. Og så har jeg lest andre ting ved senere anledninger, og så blir det plutselig mye. Jeg har ingen nytte av informasjonen, så den ligger bare lagret og opptar plass, men det er jo fort gjort at det fins noen som synes at de kan ha det. Derfor skader det ikke å være kritisk. Jo, det fins sikkert mange med sånne klisterhjerner ute i verden. Er jo akkurat derfor man skal være forsiktig med hva man legger ut. Men så har man jo også de som blir virkelig opphengt i noen, lagrer alt med viten og vile og til slutt sender trusselbrev. Som sagt: Skremmende! Jeg kommer aldri til å legge ut en hel drøss med info om meg selv. Håper virkelig folk tenker seg om litt mere.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #23 Skrevet 24. januar 2013 Og parallelt med denne tråden legger folk ut full beskrivelse av eget utseende og framtoning. I rest my case. Anonym poster: 805cdfa50cd6c85014d985f1f1fe7bac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #24 Skrevet 24. januar 2013 Jeg er (dessverre) en av dem som vet utmerket godt hvor fælt det er når man plutselig har delt litt for mye her inne. Skulle virkelig ønske flere innså hvor dumt det er, og hvilke følger bare noen få detaljer kan få! ... Når jeg turte å komme inn igjen hit har jeg blitt mye mer bevisst på å ikke dele noen detaljer feile folk kan kjenne igjen, og jeg synes tipsene til Nagini er gull her inne! Anonym poster: 5d913d5221d88a7013902453994d9fe2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #25 Skrevet 24. januar 2013 Jeg er (dessverre) en av dem som vet utmerket godt hvor fælt det er når man plutselig har delt litt for mye her inne. Skulle virkelig ønske flere innså hvor dumt det er, og hvilke følger bare noen få detaljer kan få! ... Når jeg turte å komme inn igjen hit har jeg blitt mye mer bevisst på å ikke dele noen detaljer feile folk kan kjenne igjen, og jeg synes tipsene til Nagini er gull her inne! Anonym poster: 5d913d5221d88a7013902453994d9fe2 Julie? Anonym poster: 8633c5bdb9fd7f509cbc256ac2e5dd27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå