Gå til innhold

Tannkrise hos 6åring = latterkule hos mor og far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk dere en 6åring med en fortann i manko og en lealaus en. Så kommer følgende samtale/hendelse.

6åring : (i vill panikk) jeg har svelget tanna mi!!! (den lealause).

Pappa : oi da må du sove med munnen igjen, så ikke tannfeen legger igjen penger i den (munnen).

6åring :MAMMA pappa sier jeg får penger i munnen! Tenk om jeg svelger de også!

Mamma : neida, pappa bare tuller med deg.

Så blir det tannpusd og leggetid. Vi setter oss ned i sofa'n. Så kommer 6åring løpende ut fra rommet sitt.

6åringen : MAMMA!!! Tenk om tanna har kommet til rompa og tannfeen putter penger i trusa mi!

Pappa : (hikster høyt i latter)

Mamma : (kveler et smil og henter et glass) her nå kan tannfeen legge penger i glasset i stedenfor.

6åring : mamma ikke ha vann i glasset da, for da kan det hende jeg får papirpenger!

Tannfeer har jaggu litt å stri med spør du meg. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Priceless!! :D

Skrevet

Haha :D Mellomsøster her har svelget den løse tanna hele to ganger, og jeg kjenner til krisestemningen... ;) Den ene gangen dukket det sågar opp et brev fra tannfeen, hvor h*n forsikret om at det ville komme penger likevel... :P

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Husker jeg rikklet løs en tann når jeg var hos pappa engang. Fikk en 10'er så lot tennene være i fred der for all ettertid. Hytta med besteforeldre og barnløse tanter og onkler var mer lukrativt.

Skrevet

Her var det mer styr for å få tanna ut, den nye kom opp i beg av des, og melketanna ville ikke løsne. Etterhvert har den løsnet mer og mer, og jeg har prøvd å pusse skikkelig for å hjelpe den ut. (den første kom ut uventet ved tannpuss) Men hver gang den løsnet litt, kom det litt blod, og min "tøffe" gutt på 4.5 hyyyyyylte hver gang han så blod. I en uke hang den i en løs tråd, og til slutt var det nok for a mor, nå skulle tanna ut. Gutten stod å hylte: jeg kommer til å DØØØØØØ, jeg kommer til å DØØØØØ. Men da tanna var ute, og blodet stoppet var han strålende fornøyd :)

Mor måtte derimor sende mld til naboene (bor i en veldig lytt 4 mannsbolig) og foklare hva oppstyret var, så de ikke trodde jeg faktisk prøvde å ta livet av han :D

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Lol dødsangst i tannfellinga jeg kan se det for meg

Skrevet

Eldste av min var mistet en tann (fellingsklar) på skolen, og den forsvant såklart ett sted i skolegården.

Heldigvis godtar tannfeen epost med forklaringer som er elektronisk signert av mammaer ;)

Skrevet

Ble vekket av en hyper 6åring i dag. MAMMA! Tannfeen fant glasset og hun puttet oppi en grønn papirpeng. Nå har jeg 2 (femtilapper) må bare miste flere tenner, så kan jeg kjøpe meg tv :)

Skrevet

Dere som vet hvor mye gir tannfeen for en tann i disse dager, mistenker at det ikke er så leeenge til hun begynner og reke her i huset på nattestid.

Skrevet

Her har det vært en 20-kroning som har vært taksten. Men nå begynner det jo å bli 6 år siden... MEN storesøster passer nok NØYE på at taksten ikke økes til lillesøster - det hadde jo vært URETTFERDIG!

Skrevet

Husker jeg fikk en tier, bortsett fra den gangen jeg snublet i terskelen og datt langflat så tanna føyk (den var løs da), da fikk jeg en femtilapp av tannfeen og var RIK. Etter det var det oppe til vurdering å gjøre lignende stunt med mine neste tenner, men alt i alt var fant jeg ut at jeg ikke var villig til å gjøre hva som helst for penger.

Tror nok inflasjonen har steget såpass i løpet av mange lange år som har gått, så minst et par gullpenger (20-kroninger) må nok til når det blir juniors tur. Hva får man for en tier i våre dager likevel?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Dere som vet hvor mye gir tannfeen for en tann i disse dager, mistenker at det ikke er så leeenge til hun begynner og reke her i huset på nattestid.

Mistenker at det er like individuelt nå som når jeg var liten.

Hos Mamma ga alle myntene i pengboka til mamma.

Hos Pappa en tier og på hytta med helle morsiden av familien så mye at det sto tre glass fylt med mynt istedet for det ene når jeg sto opp.

Skrevet

Planen var 50 for første og 20 for resterende. Men den mannlige tannfeen har belønnet tann nr med 50 før jeg fikk sukk for meg. Men de resterende får bli 20.

Tannfeens unnskyldning var at hun hadde jo svelget tanna si da, stakkars ;) så det må han pent forklare neste gang.

Skrevet

Her er det oxo 20 kr, han forstår ikke hvor mye det er, og blir mer glad for 20 enkroner enn en tjuekroning :) men så er han som sagt 4,5 og vil helst ikke ha lappet for det er bare mynter som er penger i hans hode :)

Skrevet

Om den håpefulle er innenfor hjemmets 4 vegger når tannfeen kommer så er raten 2 store og 1 liten gullpenge (altså 50 kr)

Hos mommo er raten høyere, minst en 100 lapp (????)

Tannfeen har fortsatt ikke svart på mailen vedrørende dette som er elektronisk signert mamma

Skrevet

Om den håpefulle er innenfor hjemmets 4 vegger når tannfeen kommer så er raten 2 store og 1 liten gullpenge (altså 50 kr)

Hos mommo er raten høyere, minst en 100 lapp (????)

Tannfeen har fortsatt ikke svart på mailen vedrørende dette som er elektronisk signert mamma

Du får lage en hotmailkonto til tannfeen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...