Gå til innhold

Hvordan takle 1 åring som er stygg med andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i åpen barnehage med sønnen min på 16 mnder,4 dager i uken.

Han trives godt der og vil ikke at vi skal gå igjen.

Problemet er at han ofte er stygg med andre barn!

Biter,klorer,slår,eller slår andre barn med en leke.

Jeg sitter jo rett ved siden av han men er ikke alltid jeg får reagert før han allerede har gjort noe.

Ser flere av foreldrene holder barnet sitt unna mitt barn pga det å det er sårt for mammahjertet :(

Det er så gale at jeg sitter med hjertet i halsen hver gang han er i nærheten av ett barn for er redd for hva han gjør.

Han er selvfølgelig ikke alltid sånn,noen dager leker han helt fint,men veldig usikker på hva jeg bør gjøre når han er stygg med andre.

Kan jo slutte å gå i barnehagen men da lærer han jo hvertfall ikke å forholde seg til andre barn.

Jeg gir han selvsagt klar beskjed om at sånt ikke er lov men det hjelper ikke.

Hva gjør jeg?

Anonym poster: c98afe88f0a920bb10310dfb4c4ad5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det er bare jeg som har en sånn hissig 1 åring ja :P

Anonym poster: c98afe88f0a920bb10310dfb4c4ad5cd

Skrevet

Mitt råd er å at du følger veldig godt med og holder deg innen rekkevidde. Når du ser han skal slå tar du hånden hans og sier bestemt ikke slå! Og tar hånden bort til andre barnet og stryker med hånden hans og sier kose...

Hvis du ser antydning til biting, gi ham tutten ( hvis han bruker det) evt bitering ol.

Du må rett og slett bare prøve å være i forkant hele tiden. Hvis du ser noen faktorer som utløser at han slå fjerner du ham fra situasjonen med en gang det oppstår en slik situasjon og avleder med noe annet.

Det kommer seg etter hvert og er ganske normalt. Vi bruker disse triksene på barna i bhg mye, men da er vi en voksen "på" det barnet hele dagen.

Anonym poster: 2a3042dae7cb5482d3f8b1d9a538942c

Skrevet

Helt enig med alt anonym nr 3 skriver !

Og nei, det er ikke bare du som har en 1 åring som slår/biter/lugger ;) Det er helt normalt i den alderen og han kommer nok til å gi seg med det om en stund. Vær glad han ikke er 5 år og gjør det samme ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

De kan ikke mekanismene for hvordan man tar kontakt. De mangler jo språk. Han må ha sosial trening, men du må være HELT tett oppi leken, så du kan stoppe hånda før den treffer noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...