Gå til innhold

Hvor ofte vasker deres 11 årige gutter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg dusj, hårvask og vanlig underlivshygiene. Så usikker på hva som er normalt. Her skyr gutten vann som pesten, så jeg må følge opp hele tiden.

Anonym poster: b3a1a401a19ba375e2ea1073d1e5767b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min err snart 13 da. Vel, skal ikke være spydig altså, men hva er han vant til fra han var liten? Mine barn har fra de var bitte små vært vant til at man dusjer eller bader hver dag.

Dette er rutiner de heldigvis er godt innarbeidet fra de var små og det er jeg veldig glad for nå som svettelukt og hyppigere fett hår er fakta. Min dusjer enten hver kveld (de kveldene han trener) elker så dusjer han om morgenen. Alltid ren før skolen. Lukter heldigvis aldri svette.

Anonym poster: 6152f3c889934f421494e29ebaf059aa

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med 11 åringer,men jeg har en på 7 som heller ikke er så veldig gla i å vaske seg osv. Her dusjer vi annenhver dag,bytter truse hver kveld og jeg må følge med at det blir vasket ordentlig. ( han bruker å få vaske seg selv på morgene) men da må jeg følge med. Regner med at jeg må følge med enda ei stund.

Gjest Julia1984
Skrevet

Har en nevø på 11 og vet han dusjer hver eneste kveld. Trener mye. Disse gutta i denne alderen har jo ofte en yrende svettelukt, så personlig hygiene er viktig. Enig med hun over, dette må løres fra de er små nurk.

Skrevet

Stebarna på 11 og 13 må nesten trues i dusjen på søndag kveld, da har de vært siden fredag så vet ikke når de dusja sist hjemme. Hvis 13 åringen må tvinges i dusjen på lørdag pga sterk svettelukt, er det ikke sjans i havet å få han i dusjen på søndag. Men vi bruker søndag som dusje dag på de så de er rene på skolen mandagsmorgen.

Anonym poster: 341b64b2921ad082156429bf0ee2ca20

Skrevet

Min er bare 9 enda, men det blir ikke sjeldnere med åra for å si det sånn. Nå er det dusjing og hårvask annenhver dag, og trusebytte hver dag.

Anonym poster: 71059cc60c0036035db7202a2b2441a6

Skrevet

11 (snart 12) åringen her i huset dusjen hver kveld. Morgenen vasker han seg med klut. Han vasker ikke håret mer enn annenhver dag.

Jenta på 9 dusjer annenhver til hver dag hun også. Minstemann på snart 7 år, dusjer/ bader 2-3 dager i uka sånn cirka. Han vaskes/ vasker seg med klut hver morgen og kveld. Dette er like naturlig for dem som tannpussen!

Skrevet

11 (snart 12) åringen her i huset dusjen hver kveld. Morgenen vasker han seg med klut. Han vasker ikke håret mer enn annenhver dag.

Jenta på 9 dusjer annenhver til hver dag hun også. Minstemann på snart 7 år, dusjer/ bader 2-3 dager i uka sånn cirka. Han vaskes/ vasker seg med klut hver morgen og kveld. Dette er like naturlig for dem som tannpussen!

Sånn er mine 3 barn også. Godt innkjørte vaner fra de var små.

Anonym poster: 6152f3c889934f421494e29ebaf059aa

Skrevet

Min 10 åring dusjer og vasker seg hver dag. Vasker håret ca 1 gang i uka.

Han HATER vann og i allefall såpe. (Selv om han er vant til å dusje/bade hver dag fra fødsel...)

Må tvinge han i dusjen og må stå på siden av og passe på at han faktisk bruker såpe og at såpen blir brukt til å vaske kroppen med.

Sånn har han bedtandig vært, til tross for "gode vaner"

Anonym poster: daf3f5a5808f482920163d9b0c0cb8dc

Gjest Antarctica
Skrevet

I den alderen var det gym/svømming på skolen hver uke, og svømming med pappaen som hygge hver onsdag i tillegg. Så det ble i alle fall de to gangene i uka.

Skrevet

11-åringen min trener to ganger i uken og dusjer etter det.

Han har gym tre dager i uken og da dusjer han på skolen.

Så minst 5 ganger i uken dusjer og vasker han håret, som regel blir det en gang i løpet av helgen også så han kommer opp i 6 ganger under rennende vann i løpet av en uke.

Anonym poster: 380cd915acdbd3ec45f4b4f7dc4bed74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...