Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Pga småblødninger og andre tegn på graviditet så tok legen en hcg prøve når jeg var der forje uke samt noen andre prøver, hun sa at svarene på prøvene kom etter ca en uke.. Skjønner ikke helt hvordan den hcg prøva fungerer? Sist jeg var gravid hadde jeg ikke hatt mensen på 2mnd, da jeg fikk positiv test trudde jeg at jeg var ca 10uker på vei, men var 8dager etter jeg hadde blitt gravid at jeg fikk positiv test, da jeg var på ul første gang trudde de jeg var gravid utenfor livmoren, men en annen sa at han trudde jeg var gravid, bare kortere på vei, så da tok jeg hcg prøve annen hver dag til de fant ut at jeg var gravid.. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer denne gangen, hva finner de ut på EN hcg prøve med svar etter en uke??? Takk for svar på forhånd! Anonym poster: 16350dc899ecdddb7975b1e7f4d98bf7
Miitii Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 En hcg-prøve måler nivået av "gravidhormon" i blodet ditt. Det er det samme som gir utslag på en graviditets-test. Når man blir gravid vil dette hormonet stige raskt de første 10 ukene. Jeg regner med prøven tar ca en uke å få svar på fordi de sender den til et annet laboratorie. Jeg tror at de med én prøve finner hvor høyt hcg-tallet er og de ser dermed om du er/var gravid. Hvis du er redd for at noe er galt og at du kansje har mistet, tror jeg at du må ta en ny prøve for å se om dette tallet stiger eller synker. To prøver bør tas med minst 3 dagers mellomrom. Jeg er ikk elege eller helsesøster, så dette er bare det jeg selv har lest meg til da jeg var i en lignende situasjon
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 En hcg-prøve måler nivået av "gravidhormon" i blodet ditt. Det er det samme som gir utslag på en graviditets-test. Når man blir gravid vil dette hormonet stige raskt de første 10 ukene. Jeg regner med prøven tar ca en uke å få svar på fordi de sender den til et annet laboratorie. Jeg tror at de med én prøve finner hvor høyt hcg-tallet er og de ser dermed om du er/var gravid. Hvis du er redd for at noe er galt og at du kansje har mistet, tror jeg at du må ta en ny prøve for å se om dette tallet stiger eller synker. To prøver bør tas med minst 3 dagers mellomrom. Jeg er ikk elege eller helsesøster, så dette er bare det jeg selv har lest meg til da jeg var i en lignende situasjon Okei. Tusen takk for svar Da blei jeg litt klokere ! Anonym poster: 16350dc899ecdddb7975b1e7f4d98bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå