Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Hva er symptomene på svangerskap utenfor livmoren, og hvor raskt kan man merke det?? Anonym poster: 169c3b69c3a4fb7560a1c25c52668d2e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Vondt som et helvete har jeg hørt! Ekstreme smerter. Blødninger kan være tilstede. Anonym poster: 36d97137cb2bfbae1cdbf0b6fa45cd23
Erle85 Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Slik hadde jeg det da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren... -lav hcgstigning -beskjeden blødning når man skulle hatt mensen -stikninger i underliv/magen -menssmerter -ømme bryst -akutte magesmerter Siden jeg ble gravid ble med icsi, fikk jeg god oppfølging av sykehuset. Fikk akutte magesmerter og ble innlagt på sykehuset... Er noe av det jævligste jeg har vært med på! Det varierer når man oppdager det. Er du redd for svangerskap utenfor livmoren bør du kontakte lege!
Plutselig_gravid Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Visste ikke at jeg var gravid da jeg hadde det pga blødninger rundt mensperiodene. Egglederen sprakk da jeg var 8-10 uker på vei. Helt ubeskrivelige vonde smerter og jeg forsvant inn og ut av bevissthet. Jeg hadde gått med det en stund og hadde store indre blødninger. Endte i hui og hast i ambulansen og opererte bort eggleder og tømte buken for blod. Har du sterke vedvarende smerter i mage og sparsomme blødninger så må du ta kontakt med legevakt. Jeg var ikke langt unna døden for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Takk for svar. Høres helt fryktelig ut Det kan umulig være derfor jeg har smerter, hadde samleie mandag og har i dag til tider hatt vonde stikinger nede i siden i underlivet(eggstokkområdet. hadde EL lørdag/søndag, så det er uansett alt for tidlig. Glad det gikk bra med dere som dessverre har hatt det -HI Anonym poster: 169c3b69c3a4fb7560a1c25c52668d2e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Hei! Man merker det som regel mellom 6-8 uker ved at man får smerter i nedre del av magen på den ene siden. Jeg hadde disse symptomene: - Lett blødning som kom 3 dager før mensen skulle komme, så trodde det var mens. - Veldig vondt i magen på venstre side. Jeg følte det akkurat som konstant sting/hold i magen bare akkurat der hvor eggleder er. - Vanlige symptomer på graviditet, som kvalme, oppkast, vondt i ryggen og VELDIG trøtt og sliten. Jeg fikk plutselig VELDIG vondt i magen. Jeg klarte ikke å bevege meg og jeg lå egentlig bare å hylte. Var ganske sikker på at jeg skulle dø akkurat da. Tok smertestillende, og etter en time gikk det over til vage smerter. Jeg var 99,9% sikker på at jeg ikke var gravid da jeg dro til legen dagen etter. Jeg trodde jo at jeg hadde fått mens som jeg skulle, men mistenkte at det kunne være urinveisinfeksjon da det ikke er lenge siden jeg hadde det. Ettersom smertestillende ikke virket mot de smertene jeg hadde, dro jeg da til legen. Legen tok meg veldig seriøst og utførte gyntest og alt mulig. Tok en liten blodprøve der før jeg ble sendt videre til en ordentlig gynekolog for å ta ultralyd. På papirene jeg fikk fra legen sto det at hcg var negativ, så fikk veldig sjokk da jeg fikk telefon fra gynekolog dagen etter om at jeg var gravid etter å ha tatt flere blodprøver der. Gynekolog trodde først det var en cyste på eggleder som hadde sprukket. Ble bedt om å holde meg i ro, måtte ha overvåkning 24/7 tilfelle jeg skulle få akutte smerter for da måtte jeg på sykehus med en gang. Jeg gjorde ikke som legen sa, så tre dager senere, da jeg løp til trikken, sa kroppen i fra og jeg fikk plutselig veldig vondt. Jeg vil gjerne ha barn senere i livet, og har lest om folk som har ventet for lenge med dette og da sprukket eggleder, så da tok jeg ingen sjanser og dro til sykehuset noe som var veldig lurt da det bare gjorde vondere og vondere mens jeg ventet på å bli operert. Der ble jeg operert og fikk 4 små sår på magen. De skyldte det bort, så jeg har ikke fått noe skader på eggleder. Jeg er superhypokonder, har vært mye syk, og drar heller til legen en gang for mye enn en gang for lite. Og en slik graviditet kan fort bli livsfarlig, så får du slike symptomer vil jeg råde alle til å dra til legen med en gang! Anonym poster: bdca4d61d3b08726bad7f8f481233f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå