Gå til innhold

Er 7 uker på vei, normalt med mage allerede?


guttemammaistavanger

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nr 3 og jeg lurer på om det er normalt å få mage allerede? Jeg har problemer med å skjule det, kan umulig vente til uke 12 før jeg forteller noe, det blir bare dumt for det er veldig synlig. Har ikke sjans å komme ned i vanlige bukser. På grunn av en sykdom hos meg så skal jeg på tidlig ul i morgen, kan det være to?? Blir man større tidlig i svangerskapet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg måtte ha nye bukser da jeg var i uke 6. Hadde en del luft, men livmora vokste godt..Jeg hadde også to.

Er nå 16+0 og har en goooood mage ...men jeg elsker den lille kulen min og mine to hjerter inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2.gangs og 8 uker idag. Jeg sliter også med å skjule det og spørsmålene har begynt å komme. Tenker at det bare er luftmage slik hun over beskriver, men jeg skal på tidlig ultralyd neste uke fordi jeg begynner å tro det er flere.. Jeg har også brukt gravidbukser på jobb nå, jeg blir så kvalm når noe presser mot livmoren min, så de gamle buksene er gode å ha! :-)

 

Jeg må innrømme at jeg håper litt på to.. Gleder meg å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på 2.............. oi, jeg tro det er luftmage! Skal på tidlig UL imorgen, skal bli spennende å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også stor mage. Dette er min nr. 2 og med første kom ikke magen før mange mnd. man sier jo at alder og flere barn fra før av påvirker magen litt så jeg skylder på det ;) Skal også på tidlig UL i morgen og krysser fingrene for at det er en stor baby og ikke to hehehehe er ... Ikke misforstå meg, det er jo en dobbel velsignelse og blir ikke lei meg om det er to.. bare litt mer stresset hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente på dette forrige uke (uke 8). Hadde forstoppelse og var oppblåst hele tiden, både så og følte meg gravid, men nå har det foreløpig stabilisert seg denne uken, så jeg kan gå i mine vanlige jeans litt til før de legges på hyllen for våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir en :-) .... takk for svar. Jeg har idag fått et bilde av en verdens fineste mandel , 7 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 3.gangs.

Merket også med Nr 2 at magen kom raskere ( skal sies at det bare var 9 mnd etter ks med Nr 1). Er noen år siden sist, men magen er def mer elastisk! Vurderte kjøpe litt større bukser, men så hadde jeg flaks forrige uke. En venninne som er blitt veldig tynn etter sin graviditet spurte om jeg ville ha en haug med kule bukser ( hun syns vel jeg hadde lagt på meg hihi- hun skulle bare visst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir en :-) .... takk for svar. Jeg har idag fått et bilde av en verdens fineste mandel , 7 uker på vei

 

Så flott da! Gratulerer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan hormonforandring også gi en oppblåsthet? Jeg har etter fødselen ofte vært veldig oppblåst i forbindelse med eggløsningen og det er slik jeg er nå. Jeg har ikke noe problem med magen ellers nemlig. Men, men, det er jo vanlig med oppblåsthet i starten! :) Så lenge det ikke er tre så er jeg fornøyd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det allerede er blitt sagt, så er det ikke uvanlig å bli oppblåst i starten. Livmoren blir ikke så stor så fort, med mindre det er veldig mange inni der ;)

 

Av egen erfaring: Jeg måtte kneppe opp buksa på jobb da jeg var 5 uker på vei (3 gangs gravid) fordi jeg var så oppblåst og hadde skikkelig mageknip. Nå er jeg 7+4 og magen er normalisert i gjen. Men den blir lett oppblåst og hard ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme utfordringer her.

Med nr 1 og 2 var jeg i mammabukser fra uke 8-9. Orka ikke noe trangt på magen. Skkert mest luf, men uansett ble jeg dårlig av trange saker som presset på maget.

Er nå i 7. Uke og begynner så smått å få samme følelse. Blir immari oppblåst - menstrt sett på kvelden når eg har kommet hjem fa jobb og likevel kan gå med jogebukser :)

Mmmabuksene venter i skapet. Regner med jeg må hente de frem om 2-3 uker denne gagen og.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke før rundt uke 12 at livmora er vokst såpass stor at den kommer opp av bekkenet, så foreløpig er det nok bare luft og evt forstoppelse. Men mage er vel mage, og noe er iallfall annerledes enn det er når man ikke er gravid. Så babymage eller ei, for mange blir det en liten mage før 12 uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis paddeflat i mageområdet, men har nå en tydelig bomp. Ingen trange klær her før jeg er klar for å få spm. Får igjen knappen på buksa, men det kjennes ubehagelig ut så lar den være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...