Gå til innhold

Spm. ang. barnepass fra usikker førstegangsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud fra naboene om at de kan passe vår 6 mnd gamle baby hjemme hos seg et par timer mens vi skal ut å handle diverse.

De har ikke hatt med henne å gjøre tidligere.

Tror dere det går greit? Får de seperasjonsangst så tidlig? Har aldri hatt barnevakt før. Naboene har to voksne barn.

Anonym poster: 381292bdfe7c584eb0d1d400355c68a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om de får separasjonsangst, men jeg ville ikke overlatt barnet til noen det ikke kjente godt. Men det kommer jo an på hvor stort behovet er også da.

Anonym poster: 073f652a6e3635f5bd30a10a77b68ea8

Skrevet

Mitt barn hadde ikke godtatt det. Hun ble skeptisk til fremmede da hun var 4 mnd, så hun hadde skreket til vi kom hjem.

Derfor har vi ikke barnehageplass enda heller. Går i åpen barnehage tre ganger i uken. Hun blir to år i april.

Anonym poster: d63d124990097c20119f51f0d7ca6912

Skrevet

La først barnet være litt sammen med de, mens du er tilstede så du ser om de trives sammen eller ikke. Hvis barnet er tilsynelatende trygt kan dere jo prøve at de passer en halvtime/time også se om det går fint. :) Hvis det går smertefritt er det bare å kjøre på :)

Skrevet

Ville såklart latt de treffes først :) og hadde det virket som de godt det så hadde jeg ikke stusset på det. Men nå var vår utrolig tillitsfull i den alderen og godtok alle.

Skrevet

Jeg ville slått til på tilbudet, men latt barnet blitt kjent med disse før vi trengte barnepassen. For det er veldig kjekt å ha en nabo barna får kontakt med og som kan brukes som barnepass om en har behov for det innimellom. Og veldig deilig for oss foreldre å kunne ta små pustepauser innimellom, bare det å ta en kaffe i byen som kjærester. Men etterhvert så er det veldig kjekt å ha noen å ringe om derre sitter fast i trafikken og ikke rekker barnehagen, da kan barnet bli hentet av noen kjente.

Anonym poster: 22f82fc9cc129557c59f0d803757af4d

Skrevet

Mitt barn hadde ikke godtatt det. Hun ble skeptisk til fremmede da hun var 4 mnd, så hun hadde skreket til vi kom hjem.

Derfor har vi ikke barnehageplass enda heller. Går i åpen barnehage tre ganger i uken. Hun blir to år i april.

Anonym poster: d63d124990097c20119f51f0d7ca6912

Samme her. Spilte ingen rolle hvem det var, mini kunne ikke gå til andre før hun nærmet seg året :P

Skrevet

Det er forresten påvist at til og med de minste spebarna savner mor når hun er borte..

Gjest Antarctica
Skrevet

Betyr ikke at det ikke går an å gå og handle likevel. Det går fint. De får ikke arr på sjela!

Skrevet

Herlighet! Det er faktisk normalt at barn blir passet en time eller to av andre enn mor! Som det sies over her - man blir selvfølgelig kjent og prøver seg litt frem i starten, men litt adskillelse er bare sunt for mor og barn! De skal da bli selvstendige voksne en gang disse barna våre så en gang må man starte! Mine ble ikke redd fremmede før de var over året. Mye lettere å starte med barnepass tidlig! Reis på butikken!

Anonym poster: 904b04b088fc4bb6d8732f4f2d7b89fa

Skrevet

Det går kjempefint! Gjør det med god samvittighet..

Skrevet

Ja det går nok kjempefint,jeg ville gjort det om jeg kjente de litt. Ville besøkt de engang først for å se hvordan de var med barnet.

Skrevet

Da går vi for barnepass :) Bebis har jo møtt de et par ganger, men husker vel ikke stort :P Drar ned litt før og ser an reaksjonen hans :) Takk for råd og vink!

Hi

Anonym poster: 381292bdfe7c584eb0d1d400355c68a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...