Gå til innhold

Handle på ebay, trygt uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...selv fra kina f.eks?

Er ebay-jomfru så det er jo litt skummelt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av rundt 500 kjøp har det gått galt 3 ganger. En gang ble transaksjonen stoppet av ebay pga. forfalsket vare. En annen gang hadde selgeren slått sammen prisen på varen og frakten så det ble en verdi på over 200 kr. Noe som resulterte i regning på moms og fortollingsgebyr. Den siste gangen var en lue til 15 kr jeg bestilte fra Kina, den var ikke fremme før luesesongen var over.

Skrevet

Takk for svar!

Hva med selgere i Kina som reklamerer med fri frakt, de kan ikke plutselig kreve frakt når de ser jeg bestiller fra norge? Og om det virkelig er fri frakt burde jeg bestille i flere omganger så ingen pakker kommer på over 200 kr?

Skrevet

Betaler du med Paypal er det helt trygt, uansett. Du har bedre vilkår som kjøper enn selger.

Mange selgere har latterlig lave priser, men tar det igjen på overpriset porto, så det er noe du må passe deg litt for, men så lenge du sjekker portoen FØR du kjøper, så er det greit.

Skrevet

Takk for svar!

Hva med selgere i Kina som reklamerer med fri frakt, de kan ikke plutselig kreve frakt når de ser jeg bestiller fra norge? Og om det virkelig er fri frakt burde jeg bestille i flere omganger så ingen pakker kommer på over 200 kr?

Er som regel alltid gratis frakt fra Kina ja. Bare å bestille mange pakker til under 200,- :)

Skrevet

Kult....

Er jo latterlig billig derfra, men har scrollet over de fleste annonser fra kina til nå.

Hvor lang tid tar levering fra kina da? Sånn under normale omstendigheter?

Skrevet

Har alltid gått bra her. Men beregn god tid fra kina o.l Det tar en evighet og i tillegg blir de ofte liggende i toll. Men det går helt fint og det dukker opp i posten uten bryderier. Kvaliteten fra Asia er litt ymse da.

Skrevet

Kina tar alt fra 1-4 uker.

Skrevet

Har fått mye fra Hong Kong, syns det har kommet forbausende raskt.

Har flere hundre kjøp over 5-6 år, og aldri opplevet å bli svindlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...