Gå til innhold

Slutte med nattmåltider...hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer/råd å komme med når det gjelder å slutte med natt måltider?

Har en liten på nå 10 mnd som våkner 2 (av og til 3) ganger hver natt.....

Jeg skal snart begynne i arbeid igjen, så da kunne det hjelpe på med litt nattesøvn.

Mine andre barn sov igjennom natten fra 6 mnd alderen uten noen form for nedtrapping...de hadde bestemt seg (og mor var glad ;-) )

Skal jeg bare la småen grine til h*n sovner igjen........gi vann i stedet for mme?

Hjelp!

Hilsen mor som trenger litt zzzøvn etterhvert ;-)

Ps. Jeg er alene, så jeg kan ikke støtte meg på far.

Anonym poster: 8c14e83cd90789be7d1a0440c6a35b1c

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

HA! Har du klonet ungen min!? Min våkner litt flere ganger, men skal ha mat 1-2 g. natta. Han gulper det i seg i en fart, så jeg mistenker han faktisk er sulten. Jeg har prøvd med mindre nan og med vann, han klikker i vinkel da, orker ikke ta kampen så her serveres det ennå, er nesten oike gml som din...

Har du klonet størstemann også?

Du må vel sikkert ta kampen?

Skrevet

Min jente sluttet med nattmat da hun var ca 7 mnd.

Jeg lot henne få mat første gangen hun ville. Ca 23 tiden var det for vår del. De neste gangene så gikk faren inn og trøstet. Og trøstet. Så fikk hun ikke mer etter kl 19.00 etterhvert. 3-4 netter så våknet hun ikke på natta mer. Hun har aldri grått seg i søvn. Sutret kanskje, ja, men vi har vært der. :-)

Anonym poster: 17f37509eb91b2834841fffd23cf184f

Skrevet

HA! Har du klonet ungen min!? Min våkner litt flere ganger, men skal ha mat 1-2 g. natta. Han gulper det i seg i en fart, så jeg mistenker han faktisk er sulten. Jeg har prøvd med mindre nan og med vann, han klikker i vinkel da, orker ikke ta kampen så her serveres det ennå, er nesten oike gml som din...

Kanskje vi har vært med i et forskningsprosjekt vedrørende kloning uten å vite om det? ;-)

H*n virker ikke noe særlig sulten egentlig, det er ikke mye som blir drukket....så jeg er redd for at jeg har et lite "kose troll".

Jeg prøver å gi flasken uten noe "fuzz"...Løfter opp, gir flasken og prøver å legge fort ned igjen i egen seng (og da blir det lyd igjen...)

Dumme meg har da løftet opp igjen og bysset....har sikkert bitt meg selv i baken her....jeg innser det.

Men hva nå? :-(

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Kanskje vi har vært med i et forskningsprosjekt vedrørende kloning uten å vite om det? ;-)

H*n virker ikke noe særlig sulten egentlig, det er ikke mye som blir drukket....så jeg er redd for at jeg har et lite "kose troll".

Jeg prøver å gi flasken uten noe "fuzz"...Løfter opp, gir flasken og prøver å legge fort ned igjen i egen seng (og da blir det lyd igjen...)

Dumme meg har da løftet opp igjen og bysset....har sikkert bitt meg selv i baken her....jeg innser det.

Men hva nå? :-(

Haha, kanskje det ;)

Åhååå! Så du har løfta han ut av senga også? Det har ikke jeg... Tror du må bestemme deg for å ta den berømte kampen... ;)

Skrevet

Vi trapp et ned tilbudet ved å ha 2 flasker, en med MME og en med vann. Når han hadde drukket litt MME byttet vi til vannflaska. Var ikke mange slurker med vann han gadd å drikke. Protesterte han for mye gav vi litt mer MME men byttet raskt over til vannflaska. Det gikk ikke mer enn et par netter og så tilbød vi vann først og et par dager etter dette gadd han tydeligvis ikke å våkne ordentlig bare for vann. Brukte sutt ogsåog den tilbød vi alltid først.

Har aldri gitt babyen flaske for at han skal spise alene eller liggende andre plasser enn i armkroken... Selv om man ikke kan amme syntes jeg ikke babyen skal lide ift å få mindre kos og kontakt.

Anonym poster: 1350d02aa8247295982432545c11b41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...