Gå til innhold

Brystbetennelse for 6. gang denne ammeperioden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger mest sympati.. Gjør alle råd, bortsett fra at min ellers så puppegale baby ikke vil ha så mye pupp, hvertfall ikke den vonde. Hvor mange betennelser før man går til lege og får undersøkt?

Og et spm: med eller uten bh på dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du tette melkeganger? Hvis du har brystbetennelse må du vel få antibiotika. Hvor høy feber har du?

Anonym poster: 5951b3e026314274fb2d6c5a4e83e8a0

Skrevet

Har alltid greid meg uten antibiotika selv om jeg har feber. Blir så dårlig av antibiotika, så prøver å unngå det lengst mulig. Hadde 38 kl 17.00, men nå sitter jeg og skjelver under en haug med klær..

Skrevet

Ja man kan jo bli kvitt det, men det er lurt å ta en melkeprøve. Jeg hadde noen bakterier (stafylikokker tror jeg) som var vanskelig å bli kvitt og fikk stadig betennelser og 40 i feber. Brystvorta sprakk til slutt og den har aldri grodd normalt sammen igjen.. Så lurt å gå til legen syns jeg.

Tar du lecitin fra helsekost? Det skal gjøre at melka blir tynnere. Jeg smørte med desinfisering hver gang jeg var ferig å amme slik at det ikke skulle komme nye bakterier inn.

Skrevet

Lecitin er et godt tips! Ta 3 ganger det som står på pakken som er daglig dose. Ta det morgen og kveld.

Ellers er det bare å amme, amme, amme og få ut eventuelle tilstopninger og klumper.

Tror nok dette er noe du vil slite med så lenge du ammer, men det er kanskje ekstra ille nå i vinterkulden så hold ut, kle deg med ull, ull og atter ull!

Anonym poster: 7765aea352c6c0722c6eebb94a6d9425

Skrevet

Det eneste son hjelper er å få løst opp det som sitter fast og er betjent. Legg babyen til hyppig. Pump og håndmelk. Stå i dusjen med så varmt vann du klarer mens du håndmelker. Legg på varmeflaske. Pakk brystet godt inn i varme klær.

Blir det ikke bedre må du gå til lege snarest. Ingen grunn til å vente for lenge, da blir det bare verre.

God bedring!!

Anonym poster: a7ce150d8ce0554e6ac468a5add633bc

Skrevet

Huff, stafylokokker.. Får ringe legen i morgen, orker hvertfall ikke sitte på legevakta nå. Takk for råd, skal ta det til meg!

Skrevet

Hvis ikke babyen vil amme så ofte kan du håndmelke eller pumpe. Det viktigste er at du får tømt puppene ofte.

Skrevet

Hvordan håndmelker ma effektivt? Får det ikke helt til syns jeg..

Skrevet

Takk igjen, elsker livet :). Har sett der, hadde mye med eldste også, men ikke så sent i ammeforløpet.. Sikkert de utringede toppene som er grunnen ;)

Skrevet

Vanskelig å håndmelke når det er tett også. Lykke til og god bedring, tett er helt jæv... å ha det sånn!

Skrevet

Hva med å gå over til MME?? Du vil få et helt nytt og enklere liv.

Anonym poster: db17ed65ba432b17591d9959ef678260

Skrevet

Så foresten nå at jeg holder for langt ut når jeg håndmelker.

Skrevet

Hva med å gå over til MME?? Du vil få et helt nytt og enklere liv.

Anonym poster: db17ed65ba432b17591d9959ef678260

Det hadde jeg gjort hvis han hadde tatt flaske tidligere.. Prøver å gå gradvis over nå når han drikker av kopp, men det kommer i en lang stråle ut. Det er vel å banne i kjerka, men jeg haaaater å amme!

Skrevet

Klem innenfra og ut mot brystvorten, prøv deg litt frem. Jeg måtte klemme på "sidene" for å få ut noe uten at det gjorde vondt. Du kan bruke en varm klut eller en varmeflaske på det vonde området først for å myke det opp. Du må nok holde på en 5-10 minutter før melken ordentlig kommer, men prøv å feks se på et bilde av babyen din eller ta en video av barnet som gråter(det pleier å stimulere melke utdrivning).

Skrevet

Noen apotek(boots) leier ut doble brystpumper, om du pumper begge på ei gang tømmer du brystene bedre med utdrivningseffekten. Så kan du evt gi mm i kopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...