Gå til innhold

hva skjer om jobben ikke kan....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om jobben ikke vil tilrettelegge arbeid? Er gravid,og har vært dårlig med alt av plager til nå. Nå er kvalmen vekk,jeg sliter med utmattelse og høyt stoffskifte. Nå er jeg 60% sykeneldt og kan jobbe 40% HVIs jobben tilrettelegger. Men det går ikke på min jobb. Tempoet er høyt,kravene er mange og det er ikke rom for å sette seg 5min når jeg trenger det. Dette ender med at jeg må jobbe over arbeidstid for å få gjort alt jeg skal gjøre i løpet av dagn.nå sitter jeg hjemme helt utkjørt og rådvill. Legen min sier dette ikke burde være noe problem,jobben må tilrettelegge de 40%, men ber meg snakke med nav. Nav ber meg prate med arbeidsgiver. Arbeidagiver kan ikle tilrettelegge...... Men hva nå?

Anonym poster: c2dae5f4424cdb50a6b4aef7327ddf12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du vel bli 100 % sykmeldt?

Jeg ble det når jobben nekta å tilrettelegge arbeidsoppgavene mine.

Anonym poster: d5aecdd7c74e289fb148bcbea2053da2

Skrevet

Da hadde jeg sykmeldt meg 100%.

Det har jeg gjort.Min sjef ville ikke tilrettelegge..

Så jeg går hjemme til perm i mars :)

Skrevet

Hvis de ikke kan tilrettelegge kan du vel få svangerskapspenger

Anonym poster: d5d36b22bbc1bf27c8164bbefa71569d

Skrevet

Huff. Føler at jeg vil jobbe. men er jo helt umulig å nå frem. Virker ikke som legen.min vil sykemeldt meg 100% .. Må jobben.skrive noe til legen om at de ikke vil?

Skrevet

Jeg har en jobb som ikke kan tilrettelegges, der jeg ikke kan være i arbeid lenger enn 24 sv.uke, jeg har da fått svangerskapspenger. Legen fyller ut et skjema, arbeidsgiver skriver under på at det ikke kan tilrettelegges

Skrevet

Snakk med jordmor, hun kan hjelpe deg å søke svangerskapspenger. Det er skjemaer som må fylles ut, og arbeidsgiveren din må skrive under på at de ikke kan tilrettelegge.

Anonym poster: e391926bffc95b8fa69889c02cfcf059

Skrevet

Ok.takk for svar. problemet er jo at jobben er ikke på noen.måte farlig for meg å utføre. jeg bare er i så dårlig form at jeg ikke kan utføre de tusen ting de krever.jeg er bare i veien...

Skrevet

Svangerskapspenger er en stønad som ytes til FRISKE gravide kvinner som er pålagt å slutte i arbeidet grunnet fare for fosteret.

De som har krav på svangerskapspenger er for eks flyvertinne (lovpålagt å slutte) eller hvis en jobber med farlige kjemikalier, maling etc.

Er du alt 60 % sykmeldt grunnet plager, så er sykepenger rette stønad for deg.

Hilsen saksbehandler foreldre - og svangerskapspenger.

Skrevet

Ps:

Den gang min tidligere jobb ikke kunne tilrettelegge for meg, måtte jeg få en skriftlig bekreftelse fra arbeidsgiver på det og så ble jeg 100 % sykmeldt.

Skrevet

Ok:) tusen takk for god hjelp

Skrevet

Hvis det er bedre kan du okså være på jobb for eksempel 60% av tiden, men med 40% lønn og 60% sykepenger slik at du kan gjøre 40% jobb, bare over lengre tid.

Min far var for eksempel ganske lenge 50% sykmeldt. men var på jobb 100% av tiden. Da kunne han jobbe i sitte eget tempo og ta de pausene han trengte. Kansje det kan være en løsning for deg?

Anonym poster: 87774557c9920aefb1d712ee1e64190e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...