Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Noen som har en kjempegod oppskrift på rundstykker ? Grove, sunne, deilige til meg, og en litt mer mannevennlig variant (ikke helt loff, men ikke av groveste sorten heller). Tenkte prøve å lage av brødoppskrift, men er da usikker på steketiden. Noe som ikke krever elting og heving evt (heving over natta er ok, men heve, så bake ut, så heve igjen orker jeg ikke). Anonym poster: 5c280cf6d1390ab0555e169a3522bb6a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 ? Anonym poster: 5c280cf6d1390ab0555e169a3522bb6a
Poteta Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Ville søkt på google eller matprat. når det gjelder brød du ikke gidder å heve, så er lavkarbo brød godt enkelt og kjapt. 4 stk egg 1 ts bakepulver 0.5 bokser crème fraîche 3 ss solsikkeolje 60 g kruskakli 40 g linfrø 50 g sesamfrø 50 g solsikkekjerner Fremgangsmåte Ha eggene i en bolle. Tilsett solsikkeolje og Crème fraîche, og visp alt sammen. Bland alt det tørre sammen i en annen bolle. Hell dette så oppi bollen med det våte. Rør med en sleiv. Vent med bakepulveret til slutt. Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir. Stek på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.
Poteta Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Oi, der skjedde det noe.... Skulle stå: 4 egg 1ts bakepulver 0,5 bokx creme fresh, evt rømme el liknende... 3ss olje 60g kruskakli 50g linfrø 50g sesamfrø 50g solsikkefrø I tillegg kan man ha i valnøtter eller andre nøtter, bær el liknende
Lisjtuppa Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 1 liter skummet melk 9 ss olje 50 gr gjær 2ts salt 3 ss sukker( kan sløyfes) 1 dl solsikkekjerner 200 gr havregryn 300 gr sammalt hvete(bruker grov) 800 gr hvetemel ( bruker endel sam.hvete fin istede) Dekor: egg og sesamfrø. Melk/olje lunken, ha i gjær og bland inn det tørre. dekk deigen med plast og hev en time. Ca 30 emner til runde boller og etterhev dekktil, i 30 min. Ovnsvarme 225 grader i ca 12 min. Kanskje disse rundstykkene kan være både for deg og mannen din? Jeg bakte disse idag:)
gmfosse Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Ikke akkurat rundstykker, men disse liker jeg veldig godt: http://husmorkjerringa.com/polarbrod-med-havre/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå