Gå til innhold

Gode rundstykker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en kjempegod oppskrift på rundstykker ? Grove, sunne, deilige til meg, og en litt mer mannevennlig variant (ikke helt loff, men ikke av groveste sorten heller).

Tenkte prøve å lage av brødoppskrift, men er da usikker på steketiden. Noe som ikke krever elting og heving evt (heving over natta er ok, men heve, så bake ut, så heve igjen orker jeg ikke).

Anonym poster: 5c280cf6d1390ab0555e169a3522bb6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonym poster: 5c280cf6d1390ab0555e169a3522bb6a

Skrevet

Ville søkt på google eller matprat. når det gjelder brød du ikke gidder å heve, så er lavkarbo brød godt enkelt og kjapt.

4 stk egg

1 ts bakepulver

0.5 bokser crème fraîche

3 ss solsikkeolje

60 g kruskakli

40 g linfrø

50 g sesamfrø

50 g solsikkekjerner

Fremgangsmåte

Ha eggene i en bolle. Tilsett solsikkeolje og Crème fraîche, og visp alt sammen.

Bland alt det tørre sammen i en annen bolle. Hell dette så oppi bollen med det våte. Rør med en sleiv.

Vent med bakepulveret til slutt. Ha røren i en medium stor brødform, som enten er smurt eller er dekket med bakepapir.

Stek på nederste rille i ovnen, i ca. 55 min avhengig av ovn, ved 180 grader. Avkjøl på rist.

Skrevet

Oi, der skjedde det noe....

Skulle stå:

4 egg

1ts bakepulver

0,5 bokx creme fresh, evt rømme el liknende...

3ss olje

60g kruskakli

50g linfrø

50g sesamfrø

50g solsikkefrø

I tillegg kan man ha i valnøtter eller andre nøtter, bær el liknende :)

Skrevet

1 liter skummet melk

9 ss olje

50 gr gjær

2ts salt

3 ss sukker( kan sløyfes)

1 dl solsikkekjerner

200 gr havregryn

300 gr sammalt hvete(bruker grov)

800 gr hvetemel ( bruker endel sam.hvete fin istede)

Dekor: egg og sesamfrø. Melk/olje lunken, ha i gjær og bland inn det tørre. dekk deigen med plast og hev en time. Ca 30 emner til runde boller og etterhev dekktil, i 30 min. Ovnsvarme 225 grader i ca 12 min. Kanskje disse rundstykkene kan være både for deg og mannen din? Jeg bakte disse idag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...