LittLykkelig Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Jeg skal aldri ha hund. I mine øyne krever det overskudd og tid som jeg ikke har. Derfor irriterer det meg noe så grønnjævlig at andre absolutt skal ha hund når de ikke burde hatt det. For eksempel naboen som ikke har tid til hunden sin. Den bjeffer hele dagen og om natten i helgene. Jeg blir sprø!! Og svigermor. Som må ha hund fordi hun ikke takler å være alene. Likevel skal hun på ferie flere ganger i året og belemrer andre med den nervøse bikkja si. Som for øvrig skjelver og uler når hun ikke er der! Og så er jeg sint på alle de dustefolkene som ikke gidder å plukke opp hundedritten! Sånn at alle vi andre må gå "slalom" mellom all dritten. Sånn det var dagens utlufting!
♥Madam Mim♥ Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Jeg er helt enig!!! Har selv to hunder og bor på landet jeg da. Har lært hundene mine fra de var små at når de skal på do så skal de gå laaangt inne i buskene. Der er det ikke noen som risikerer å tråkke i det. Har likevel med pose i tilfelle hunden ikke er like lydig bestandig. Det er heller ikke lov å stå å kjefte ute, da blir det fort en tur i "skammekroken". Det vil si en tom stallboks. Vet ikke hvor mye hundene skjønner av det, men da slutter hunden å bjeffe samtidig som den ikke får komme inn som belønning for tullet.... Om det faktisk er logikk i den tanken vet jeg ikke :-D Min erfaring (altså de jeg har sett selv, beklager om det er feil) er at eiere til små hunder er mer sløve enn de som har vanlig størrelse. Små hunder er bare søte når de gneldrer og hopper. Biter de så vil de jo bare leke må skjønne! Hadde det vært mine mellomstore ville de litt sendt til avlivning..... Det som irriterer meg mest av alt er dritten de ikke gidder å ta opp!!! Jada, klattene er ikke større enn rottedritt omtrent, men lukter like ille og er like irriterende å få under skoa som all annen dritt! Her er forran postkassa den nye doen for naboenes 3 "rotter"..... Lurer på hva de hadde sagt dersom jeg hadde latt en av mine legge fra seg en skikkelig ruke der :-D Hund er hund!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Vi opplevde at en av naboene sin hund brukte hagen vår som do en hel vinter... Jeg så det lå noe der et par ganger i løpet av vinteren og tok det bort da, men når snøen smeltet, oppdaget vi at det var ikke bare de få gangene vi hadde sett i løpet av vinteren. Det var totalt minst 40-50! ganger! Veldig gøy når man har to små barn som skal leke der... Heldigvis er hagen vår "todelt" og det var bare i den ene delen hunden hadde vært, men utrolig frekt av den som har valgt gjennom en hel vinter å ikke plukke opp etter hunden sin. Heldigvis skjedde det bare den vinteren, hvis ikke tror jeg at jeg hadde gått rundt til alle naboene med hund og gitt klar beskjed om at det ikke var greit. Anonym poster: c3d416b7fb02bf7866a2be3aa45547a7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 oki,og dette negative innlegget var pga? jeg har hund og elsker den Anonym poster: c9df177d30613f1aab33920cb1807929
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Vi opplevde at en av naboene sin hund brukte hagen vår som do en hel vinter... Jeg så det lå noe der et par ganger i løpet av vinteren og tok det bort da, men når snøen smeltet, oppdaget vi at det var ikke bare de få gangene vi hadde sett i løpet av vinteren. Det var totalt minst 40-50! ganger! Veldig gøy når man har to små barn som skal leke der... Heldigvis er hagen vår "todelt" og det var bare i den ene delen hunden hadde vært, men utrolig frekt av den som har valgt gjennom en hel vinter å ikke plukke opp etter hunden sin. Heldigvis skjedde det bare den vinteren, hvis ikke tror jeg at jeg hadde gått rundt til alle naboene med hund og gitt klar beskjed om at det ikke var greit. Anonym poster: c3d416b7fb02bf7866a2be3aa45547a7 Huff, det minner meg på en vinter hos oss her, og vi bodde et annet sted. Vi har en polarhund som elsker å være ute, og den ganga hadde vi bare et lite gjerde mellom vår og naboens hage. Vi hadde alltid hunden i bånd selvom området var inngjerdet, men dette brydde ikke hunden seg om (båndet var for langt til å hindre hunden i å hoppe over, men han pleide da aldri det)... En dag kom naboen (som vi hadde veldig god kontakt med da), og sa at hunden hadde dreti i hagen deres. Jeg ble så FLAU! Jeg fjernet det med det samme, og oppdaget da at det ikke bare var èn gang det hadde skjedd, slik naboen trodde, jeg fant flere klatter! Jeg var så skamfull at jeg holdt på å dø... Jeg visste rett og slett ikke om det. Vi er flink til å gå tur, og hunden hater å gå på do i hagen, så jeg trodde aldri han kom til å gjøre det. Han gjør aldri det ellers, men den ene vinteren der... Det er helt forferdelig flaut å tenke på. Etter det sjekket jeg flere ganger om dagen at hunden ikke hadde vært hos naboen igjen, og evnt fjernet avføringa om han hadde det. Jeg synes også det var merkelig at han gjorde fra seg der, for vi er som sagt flinke til å gå tur, og på hver tur (minst 3 om dagen, tissetur morgen og kveld, og en lengre på formiddag/ettermiddag avhengig av når vi er hjemme) gikk han på do! Kan jo nevne at naboen ofte hadde en annen hund på besøk, og kanskje det var en form for markering, jeg vet ikke. Han gjorde det kun den ene vinteren da, heldigvis. Men lyd er det heldigvis ikke i ham! Og han er flink til å gå på do langt inni kratt og busker, slik at jeg rett og slett enten ikke finner driten hans (jeg kunne sikkert snust meg frem da...), eller så får jeg ikke tak i den. Da lar jeg det bare ligge, for får ikke jeg tak i det, er det heller ingen som tråkker i det. Driter han så folk kan tråkke i det/sjeneres av det, fjerner jeg det alltid. Anonym poster: 1eb0413a813d0ae6740b56aa1edfab74
LittLykkelig Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2013 Innlegget kom fordi jeg i dette øyeblikk ligger å irriterer meg over nabohunden som har bjeffa i hele dag! Og det er en stor hund, det runger i veggene. Det kan jeg vel si ifra om?? Blir sprø.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 oki,og dette negative innlegget var pga? jeg har hund og elsker den Anonym poster: c9df177d30613f1aab33920cb1807929 Da plukker du kanskje opp etter den også? Anonym poster: 36ed77d70c686f6ec3a841f713ff9660
Gjest Nerdens'mus Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 oki,og dette negative innlegget var pga? jeg har hund og elsker den Anonym poster: c9df177d30613f1aab33920cb1807929 Hvis du leser innleget ikke bare overskriften får du med deg at hun er sur på de som ikke tar redde på og etter hundene sine De fleste som driver godt hundehold misliker de som har hund uten å ta ordentlig ansvar.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #9 Skrevet 23. januar 2013 Mange som ikke skulle hatt hund eller ansvar for andre levende vesener. Har hund selv og er overdrevent nøye med å plukke opp langs steder det kan ferdes folk. Selv om hunden går litt lenger vekk fra veien eller ned i grøfta forsøker jeg plukke opp. HATER den stanken om våren når alt kommer frem igjen - GRØSS! I skogen utenfor sti lar jeg det ligge, er det mest miljøvennlige at det får forsvinne av seg selv. MEN det er en utrolig manko på søppelkasser rundt omkring! Jeg tror motivasjonen til å plukke opp kunne vært større hos folk om de slapp å bære med seg driten i km vis hjem igjen. Forundret over at det ikke skal gå an å sette opp flere kasser på velkjente turområder. Det koster nok, men du verden så mye triveligere det hadde blitt! Eller (ugh!) ha den med seg i bilen hjem fra turområdet. Anonym poster: e64f3ce72b62181997d825a6c7c10c96
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 Det er altfor mange uansvarlige hundeeigere! Naboen til min far var av den typen som slapp hunden rett ut av døren og lot den snuse rundt og drite ned andres hager. I tillegg var den hunden aggressiv så den bet en unge i nabolaget to ganger. Det ble anmeldt, men saken ble aldri tatt på alvor. Det endte med at min far skøyt hunden og dumpet den i en elv fordi han til slutt var så sint og lei! Anonym poster: 50076e2998eb218e5a23be56dfb0ea72
DaTuMa Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har en liten hund, og den er oppdratt. Får ikke lov å bjeffe eller hoppe opp på andre vi møter. Jeg plukker selvfølgelig opp bæsjen etter den. Men jeg er også av den oppfatning at hundeeiere til små hunder er slappe med oppdragelsen. Det er mange flere med store hunder som har kustus på bikkja si. Det burde vært krav om hundekurs til alle som kjøper hund. En slags test som viste om man var egnet eller noe i den duren
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 Helt enig, er så mange uansvarlige hundeeiere! Og jeg bor på landet, og når folk flytter hit, skal de ha hund fordi de bor på landet! Jeg har problemer med endel av hundene her (jada, har hund selv, men den er ikke til plage for andre). Hund nr 1 er sinnsyk. Pga eierne (ingen sosialisering og dårlig blanding bla.a). Husker da den var valp sa jeg til kjæresten min at den må de jobbe mye med, den blandingen der, om den skal bli fin. Og det gjorde de ikke. Den bjeffer og går ut av sitt gode skinn hver gang noen går forbi. Og den har gått til fysisk angrep på hunden min (som er 20 kg mindre ca). Hund nr 2 har drept et av kjæledyrene mine fordi eieren slipper den løs. Hund nr 3 har bitt en person og bjeffer hver gang noen går forbi hagen. Den går med munnkurv. Osv. Og nå skal de bygge flere hundre hus, sikkert flere hundre flere hundeeiere som skal ha hunder de ikke har styr på. Tror jeg flytter snart. Anonym poster: 276dce97b57a6144778478c341bb59d4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Vi opplevde at en av naboene sin hund brukte hagen vår som do en hel vinter... Jeg så det lå noe der et par ganger i løpet av vinteren og tok det bort da, men når snøen smeltet, oppdaget vi at det var ikke bare de få gangene vi hadde sett i løpet av vinteren. Det var totalt minst 40-50! ganger! Veldig gøy når man har to små barn som skal leke der... Heldigvis er hagen vår "todelt" og det var bare i den ene delen hunden hadde vært, men utrolig frekt av den som har valgt gjennom en hel vinter å ikke plukke opp etter hunden sin. Heldigvis skjedde det bare den vinteren, hvis ikke tror jeg at jeg hadde gått rundt til alle naboene med hund og gitt klar beskjed om at det ikke var greit. Anonym poster: c3d416b7fb02bf7866a2be3aa45547a7 Huff, det minner meg på en vinter hos oss her, og vi bodde et annet sted. Vi har en polarhund som elsker å være ute, og den ganga hadde vi bare et lite gjerde mellom vår og naboens hage. Vi hadde alltid hunden i bånd selvom området var inngjerdet, men dette brydde ikke hunden seg om (båndet var for langt til å hindre hunden i å hoppe over, men han pleide da aldri det)... En dag kom naboen (som vi hadde veldig god kontakt med da), og sa at hunden hadde dreti i hagen deres. Jeg ble så FLAU! Jeg fjernet det med det samme, og oppdaget da at det ikke bare var èn gang det hadde skjedd, slik naboen trodde, jeg fant flere klatter! Jeg var så skamfull at jeg holdt på å dø... Jeg visste rett og slett ikke om det. Vi er flink til å gå tur, og hunden hater å gå på do i hagen, så jeg trodde aldri han kom til å gjøre det. Han gjør aldri det ellers, men den ene vinteren der... Det er helt forferdelig flaut å tenke på. Etter det sjekket jeg flere ganger om dagen at hunden ikke hadde vært hos naboen igjen, og evnt fjernet avføringa om han hadde det. Jeg synes også det var merkelig at han gjorde fra seg der, for vi er som sagt flinke til å gå tur, og på hver tur (minst 3 om dagen, tissetur morgen og kveld, og en lengre på formiddag/ettermiddag avhengig av når vi er hjemme) gikk han på do! Kan jo nevne at naboen ofte hadde en annen hund på besøk, og kanskje det var en form for markering, jeg vet ikke. Han gjorde det kun den ene vinteren da, heldigvis. Men lyd er det heldigvis ikke i ham! Og han er flink til å gå på do langt inni kratt og busker, slik at jeg rett og slett enten ikke finner driten hans (jeg kunne sikkert snust meg frem da...), eller så får jeg ikke tak i den. Da lar jeg det bare ligge, for får ikke jeg tak i det, er det heller ingen som tråkker i det. Driter han så folk kan tråkke i det/sjeneres av det, fjerner jeg det alltid. Anonym poster: 1eb0413a813d0ae6740b56aa1edfab74 Det her skjønner jeg at du ikke kan noe for og at det ikke er en ting dere har gjort med vilje. Det var ikke tilfelle her. Dette her er foran huset og de nærmeste med hund bor over gata for oss og det er ikke deres hunder jeg mistenker. Jeg mistenker at det er en som bor lengre bort i gata som ikke har giddet å plukke opp etter hunden sin når han har vært på tur med den. Hovedgrunnen til at jeg mistenker han, er at han vinteren etter ikke bodde der... Pluss at naboen over veien ikke er typen til å la hunden gjøre fra seg i andres hager uten å gidde og plukke opp Anonym poster: c3d416b7fb02bf7866a2be3aa45547a7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Er vel eieren sitt ansvar å plukke opp etter hunden sin, passe på at den ikke bjeffer osv, og sørge for god oppdragelse. Enig at for mange er sløve på det. Det er dumt. Anonym poster: 0ff2dd22279ae865796dcf8256df28e9
Gjest Antarctica Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 oki,og dette negative innlegget var pga? jeg har hund og elsker den Anonym poster: c9df177d30613f1aab33920cb1807929 Poenget var vel det du gikk glipp av: man kan godt like hunder, men hate visse hundeeiere. Det er DE som er ansvarlige for at andre får aversjoner mot bikkjene, fordi de ikke driver et forsvarlig og hensynsfullt dyrehold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå