Gå til innhold

Samvær barn 15 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer litt på hvilken ordning andre med barn på ca 1.5 år har når det kommer til samvær og overnatting hos samværsforelder.

Jenta mi sover hos pappa annenhver helg, fredag til søndag. Vi er veldig gode venner og samarbeider godt. Ettersom vi begge er singel har vi også muligheten til å spise middag sammen og være sammen på ettermiddagene. Noe vi faktisk gjør så og si hver dag.

Men nå har barnefar begynt å bekymre seg for hvordan det blir når jeg en dag finner en kjæreste. Han er redd for å bare bli en "barnevakt" annenhver helg, som han sa. Derfor skal vi på fvk for å få hjelp til å sette opp en skriftlig avtale, for vi blir ikke helt enig.

Barnefar vil ha henne to dager i uka. Altså annenhver helg og f.eks onsdag til fredag. To dager der, tre dager hjemme, to dager der, syv dager hjemme osv.. Jeg ser for meg at en slik ordning bare vil føre til stress og kaos for et så lite barn.

Jeg mener at vi skal fortsette med annenhver helg fram til fylte to år og da prøve ut "vanlig" samvær. Annenhver helg og en dag i uken. Den beste løsninga synes jeg er å droppe den ene dagen i uka og heller forlenge helgesamværet. Noen som har erfaring med det?

Om jeg evt skulle finne en ny kjæreste/samboer så har jeg sagt at det fortsatt vil være mulig for BF å hente den lille noen ettermiddager i uka om han vil, men tror han er redd for at det skal ende med at han kun må forholde seg til helgene.

Hva mener dere andre om samvær og overnatting for så små barn?

Og hvordan gjør dere det i ferier? Har bf den lille i to tre uker eller venter dere med det?

Anonym poster: 20e35f89b846bce05ea8fc997cdfb670

Anonym poster: f93124bc03c62025aeb09846d4550288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi var på familievern kontoret var barnet 13 måneder og da var de veldig strenge på at barnet ikke skulle overnatte hos den andre forelderen når de er så små. Nå er det jo dere som bestemmer men de var veldig klare på det. Så tror ikke barnefaren får det igjennom hvis du ikke vil det.

Anonym poster: 21463cc20149695d605392288d960aec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...