Gå til innhold

noen som har tatt lappen de siste åra ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne i siste innspurt av sertifikatet nå , å skal ha mørkedemonstrasjon i kveld . Hva går dette ut på ? Skal man bare ha "teori" fra bilen og utenfor . Eller må man kjøre også ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørkedemonstrasjon er vel bare å stå ute i mørket og få "demonstrert" hvor dårlig man ser. Det gjorde vi ihvertfall, men det var en del av traffikalt grunnkurs. Tok lappen for 1 1/2 år siden.

Skrevet

Jeg er inne i siste innspurt av sertifikatet nå , å skal ha mørkedemonstrasjon i kveld . Hva går dette ut på ? Skal man bare ha "teori" fra bilen og utenfor . Eller må man kjøre også ??

Jeg tok lappen i oktober, men hadde mørkekjøring i januar i fjor.

Da satt vi i bilen og de demonstrerte med forskjellige lys, hvilke lys på forbikjøring og hvordan ting så ut uten og med refleks. Kjørte ikke noe selv.

Men vet ikke hvordan det er andre plasser.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Vi måtte sitte i bilen og se bortover en mørk vei, 100 meter borte og 200 meter borte gjorde en mann forskjellige ting, hadde refleks, ikke refleks, refleksvest osv så vi så hvor dårlig og godt man så han.

Til slutt måtte vi stå 100 og 200 meter unna bilen og se hvor godt opplyst vi følte oss av billyktene. Vi kunne faktisk se bokstavene i en avis og følte oss ganske opplyst, men hadde jo erfart at når vi satt i bilen så vi overhodet ikke personen om han ikke hadde refleks. Var for å bevisstgjøre for oss at en unge fort kan bli lurt av billys, de tror de blir sett i det skarpe lyset, men vi ser de jo ikke i det hele tatt.

Anonym poster: 2790df606718ad84276b5007aed85489

Skrevet

Vi satt 3 elever i en bil mens læreren kjørte. Han hadde med seg en lærer til som la ut forskjellige hindringer og diverse langs en løype på 300 m eller noe. Dukke i veikanten, "hund" osv.. Så demonstrerte de litt med forskjellge typer lys og reflekser osv. Ingen av oss skulle kjøre. Vi skulle bare observere og lære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...