Gå til innhold

Samlivsbrudd, og jeg skal flytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg skal gå fra hverandre. Vi har et barn som begynner på skole til høsten, og et spedbarn. Jeg har ikke råd til å kjøpe han ut av huset som vi kjøpte for to år siden. Huset kjøpte vi for å komme nærmere arbeidsplassene våre, som er 2minutter unna. Samboer har også familie her. Tidligere bodde vi 30min unna, hvor min familie bor. Jeg har intet nettverk her, annet enn bekjente.

"Hjemme" har jeg både familie og venner.

Jeg har lyst til å flytte tilbake, det eneste som holder meg tilbake er eldstemann, som er godt etablert i miljøet her.

Jeg kommer heller aldri til å få noe hjelp her, hverken om jeg hadde punktert, hatt vannlekkasje eller trengte akutt barnepass- for å sette det på spissen. Det ville jeg fått hjemme. Da jeg bodde på hjemstedet hadde jeg ingen problemer med å kjøre 25min til jobb, samt levere og hente i bhg.

Blir jeg boende, må eldste få gå ferdig skole her, samt yngste. Det er hvertfall 15år til. Eldste er utadvendt og omgjengelig, jeg tror ikke hun har problemer med flytting. Men så rev jeg henne opp for to år siden og.

Jeg er fortvilet, og føler at ingen av delene kommer til å ende godt.

Anonym poster: 27602999243cceeae6a566fdf1c57f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo? 30 min unna, og du klager? Her bor vi 45 min unna nærmeste butikk! Det er like langt til både skole og barnehage. Arbeidsplassen og familien er en time unna. Ingen problem med verken hjelp til punktering, eller hva enn det skal være, uansett om det gjelder hjelp til mer uviktige ting, eller dette med barnepass!

Jeg ser ikke problemet med å verken bli boende eller flytte, uansett er det bare en halvtime for deg, enten til jobb, skole eller barnehage, eller til familie. Hvorfor ikke la ungene gå på skole der de bor?

Anonym poster: 4b64828c7312c575fbbc2822c469a012

Skrevet

Tror det går helt fint å flytte 30 min, ungene kkarer det uten problem.

Men om du har familie og venner 30 min unna vil jwg jo kalle det ganske nært... nært nok til at de kan stille opp og hjelpe med både barnevakt og diverse.

Min nærmeste familie bir 1 time unna og vi kjører da mellom dersom det er noe!

Det med nettverk for deg vil komme. Da jeg flyttet hit - alene uten å kjenne NOEN - var det tungt til å begynne med, men etter en stund begynte jeg å gå mer og mer kontakt med de bekjente.

Nå har jeg mange gode venner her, venner som stiller opp i tykt og tynt.

Det vil bli lettere for deg også, spesielt når du har skolebarn.

Meld deg som foreldrekontakt eller noe ;)

Lykke til, ordner seg uansett hva du gjør :)

Anonym poster: e9126106bcd641a62469c2e92b45d0ed

Skrevet

30 min? Det kaller jeg å bo på hjemplassen jeg altså, hverken barnepass eller et punktert dekk er vel vanskelig når du har familie og venner 30 min unna?

Jeg bor 4 timer i bil unna familien min jeg, og skulle det bli slutt med mannen min hadde jeg likevel aldri revet ungene opp fra livet deres.

Når jeg valgte å bosette meg på mannens hjemplass valgte jeg også hjemplass til barna mine. Nå er dette hjemplassen til mine barn og det vil si at her blir jeg boende så lenge de trenger meg.

30 min unna er da virkelig ingenting.

Anonym poster: caf0f11153ce573cfb6961d03fc60dc8

Skrevet

30 minutt unna? Er det langt? Det er nesten i nabolaget.

Skrevet

30 minutter er ingen ting som de sier over her. Her er det en halvtime med bil til skole og barnehage, 45 minutter til jobben og det går kjempe fint :) Familien bor ca 40 min unna og får hjelp hvis jeg trenger det.

Anonym poster: ba1cda51831b2f49bf757a286d0bc068

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se problemet her. En halvtime til familie og venner er ikke grunn nok til å flytte ungene enda en gang.

Men hva sier far? Synes han det er greit at du tar med ungene og flytter?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Skjerp dere, selvfølgelig er det langt å bo 30 minutters kjøring unna vennene sine. For det er ungene vi tenker på her, ikke sant.

Det er ikke ideelt å flytte, men det kommer til å gå bra. Om det er du som skal ha hovedomsorg for barna forstår jeg at du ønsker å flytte.

Å kjøre ungene en halvtime til faren sin ved samvær klarer alle.

Skrevet

Skjerp dere, selvfølgelig er det langt å bo 30 minutters kjøring unna vennene sine. For det er ungene vi tenker på her, ikke sant.

Det er ikke ideelt å flytte, men det kommer til å gå bra. Om det er du som skal ha hovedomsorg for barna forstår jeg at du ønsker å flytte.

Å kjøre ungene en halvtime til faren sin ved samvær klarer alle.

Er det ikke mor som ønsker å flytte nærmere sine venner fordi hun synes det er så langt å kjøre 30 min for å besøke dem?

Eneste grunnen til at hun kvier seg er at barnet har alle sine venner der de bor nå....

Jeg ville ikke revet ungen opp av sitt nærmiljø for å flytte nærmere mine altså.

Anonym poster: caf0f11153ce573cfb6961d03fc60dc8

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Selvfølgelig ønsker mor å flytte til et sted hvor hun har et nettverk. Da vil hun fungere bedre. En lykkelig mor er bedre en en ulykkelig mor. Mor her er heldig som bare må flytte 30 minutter kjøring unna.

Selv bor jeg så langt unna mitt nettverk at det må en lang flytur til for å komme dit. Ergo blir jeg ensom og nettverksløs ved et brudd.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke flyttet hvis det bare var 30 min unna familie og venner. Ser nemlig store fordeler med at far og mor bor nære hverandre.. Men, ser heller ikke noe problem i at noen ville valgt det på den andre måten. Ungene får jo truffet de gamle vennene sine når de er hos far. Kan være greit for barna å ha venner begge plasser :) Og så kan jo ungene bestemme selv hvor de vil bo når de blir eldre. Men hvis jeg var deg ville jeg ha flyttet før skolestart :)

Skrevet

Det er bare 30 minutter. Jeg ville ikke vurdert engang å flytte barna mine vekk fra miljøet sitt når det er snakk om så liten avstand. Stiller virkelig ikke familien din opp for deg hvis de må reise en halvtime for å komme til deg! Hvis jeg punkterer skifter jeg dekk selv. Får jeg en lekkasje ringer jeg rørlegger. Trenger du barnepass kan du vel levere barna hos familien din?

Skrevet

Forstår godt at du vil flytte, selv om 30 minutter ikke er så langt. Ville flyttet før eldste begynner på skolen, dersom eldste er utadvent går det kjempefint og er flott for ungene å ha familie og at mamma har et nettverk rundt seg. Da blir det mer sosialt for dem også...

Anonym poster: 7a840ef4640349e2cc345195fc62e3b1

Skrevet

30 minutt er da ingenting, jeg kjenner seriøst ikke et menneske som bor nærmere enn 25-30 minutt kjøring unna... Er jo ikke gitt at HI finner hus i det hele tatt som er nærmere enn det? Skjønner ikke at det er umulig å få hjelp av venner og familie om noe skulle skje når de er så nær, det skurrer litt... Men skjønner heller ikke at å flytte en liten halvtime unna er så traumatisk for barna.

Skrevet

Fatter ikke problemet. En halvtime unna? Det er da ingen ting! Sutrehøne.

Anonym poster: 6090e1d63f916ceda360a62b70b8c09c

Skrevet

Jeg bor 30 min unna min familie og jeg merker jo at det ikke er bare bare å ta turen hjem, det blir jo kun i helgene. Ikke har jeg noe nettverk her hvor jeg bor heller, så hvis ungen er syk må jeg være hjemme fra skolen. Hadde jeg vært deg, HI, hadde jeg flyttet hjem igjen.

Anonym poster: 69ba2b3e2c49cd1059ce2c0148e57f76

Skrevet

Eldste vil jo fortsatt ha dette nettverket når hun er hos pappaen. Tror jeg ville vurdert sterkt å flytte hjem, hvertfall hvis det var et fint sted for barn, dersom det kun er for din del blir det litt kjedelig.

Anonym poster: 382cc981ed4ebebf6da80256ed566961

Skrevet

Jeg bor 30 min unna min familie og jeg merker jo at det ikke er bare bare å ta turen hjem, det blir jo kun i helgene. Ikke har jeg noe nettverk her hvor jeg bor heller, så hvis ungen er syk må jeg være hjemme fra skolen. Hadde jeg vært deg, HI, hadde jeg flyttet hjem igjen.

Du kan ikke kjøre 30 minutt annet enn i helgene? Makan så bortskjemt man kan være... Og hvis det er så at du hadde hatt barnevakt til sykt barn dersom du bodde 30 minutter nærmere er det vel bare å stå opp en halvtime tidligere og kjøre henne dit? Tror du der er normalt å ha mamma og bestevenninnen sin i nabohusene?

Anonym poster: e341564612525a99269dc5e94215dab7

Skrevet

Jeg bor 15 min unna mine foreldre. Har bare tid å stikke innom i helgene likevel.

30 min er ingenting. Jeg hadde blitt boende i området og dratt 30 min de gangene jeg skulle treffe venner/familie.

Anonym poster: 656b5cde05e9bd6162f792c10ea4485c

Skrevet

Jeg bor også 30 minutter fra mine foreldre, og vi bor i Oslo alle sammen, altså samme by. Jeg synes du er svært egoistisk dersom du tar med deg barna og flytter og bytter skole på eldste bare fordi du ikke klarer å bo 30 minutter unna foreldrene dine.

Anonym poster: a04daf8454a7bc59ac580527629b9cbf

Skrevet

Jeg bor også 30 minutter fra mine foreldre, og vi bor i Oslo alle sammen, altså samme by. Jeg synes du er svært egoistisk dersom du tar med deg barna og flytter og bytter skole på eldste bare fordi du ikke klarer å bo 30 minutter unna foreldrene dine.

Nå har ikke eldste begynt på skolen enda, hvis du leser hva hun har skrevet.

Skrevet

Nå har ikke eldste begynt på skolen enda, hvis du leser hva hun har skrevet.

Ja, samt det. Det endrer allikevel ikke at det er fryktelig egoistisk.

Skrevet

Samboer og jeg skal gå fra hverandre. Vi har et barn som begynner på skole til høsten, og et spedbarn. Jeg har ikke råd til å kjøpe han ut av huset som vi kjøpte for to år siden. Huset kjøpte vi for å komme nærmere arbeidsplassene våre, som er 2minutter unna. Samboer har også familie her. Tidligere bodde vi 30min unna, hvor min familie bor. Jeg har intet nettverk her, annet enn bekjente.

"Hjemme" har jeg både familie og venner.

Jeg har lyst til å flytte tilbake, det eneste som holder meg tilbake er eldstemann, som er godt etablert i miljøet her.

Jeg kommer heller aldri til å få noe hjelp her, hverken om jeg hadde punktert, hatt vannlekkasje eller trengte akutt barnepass- for å sette det på spissen. Det ville jeg fått hjemme. Da jeg bodde på hjemstedet hadde jeg ingen problemer med å kjøre 25min til jobb, samt levere og hente i bhg.

Blir jeg boende, må eldste få gå ferdig skole her, samt yngste. Det er hvertfall 15år til. Eldste er utadvendt og omgjengelig, jeg tror ikke hun har problemer med flytting. Men så rev jeg henne opp for to år siden og.

Jeg er fortvilet, og føler at ingen av delene kommer til å ende godt.

Anonym poster: 27602999243cceeae6a566fdf1c57f87

Hva er problemet egentlig? Hvor jeg kommer fra er 30 minutters kjøring fortsatt innenfor samme kommune.

Anonym poster: 6cc5cbbe14b7203a69ccf720a752e32f

Skrevet

Jeg ville nok flyttet, om jeg skulle ta dette valget.

Alle de som sier at 30 min ikke er så mye har jo rett i det - men det er noe helt annet å bo på samme sted som familie og venner i det daglige. Det er mye avlastning som singel å være rett i nærheten av besteforeldre som kan hente i barnehagen på kort varsel feks. Det ER en pittelitt større bøyg å kjøre 30 min for å hjelpe til, enn 5. Fakta. Selv om noen av dere bor på gudsforlatte steder og det er 30 min til nærmeste kryss.

SIden barnet begynner på skolen til høsten er det mye nytt uansett. Ville timet flyttingen til forsommeren om jeg fikk det til, slik at det får hele sommeren på seg på det nye steder og kanskje blir kjent med noen nye små venner før skolestart.

Forstår deg god.t

Skrevet

Dette kommer helt an på hva slags samværsordning dere vurderer.

Hvis det på sikt, når minste er større, er snakk om 50% / 50% så mener jeg man må bosette seg veldig nærme hverandre av hensyn til barna og deres venner.

Men hvis dere er enige om at pappa skal ha barna annen hver helg + en dag i uka er det litt greiere at du flytter.

Anonym poster: 2e859cc95c0c8a02caf8cefabec75481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...