Gå til innhold

24 minus, ut i kulda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gradestokken her viser nå 24 minus (kl 12.00). Jeg skulle vært på butikken, men må da ta bussen. Dvs det kan bli ventetid på bussen både her og på neste stoppested (bytte buss)... Så usikker på hva jeg skal gjør! Baby er nå 7 uker gammel. Har ingen som kan handle for meg heller (nettopp flyttet hit, kjenner ingen). Ville du kledd på ekstra mye klær, lagt den lille i vogna og reist? Eller muret deg inne, med håp om varmere og bedre vær snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan far evt handle når han kommer fra jobb?

I utgangspunktet ville jeg unngått å gå ut med en så liten baby i sånn kulde, men mat må man jo ha. Hvis du MÅ ut så ville jeg kledd godt på den lille og hatt teppe foran vogna. Veldig fyfy når det er varmere, men her vil det jo hjelpe i at lufta babyen puster inn ikke blir så kald. Så små babyer skal vel egentlig ikke ut hvis det er mindre enn -10.

Skrevet

Hei

Noen butikker kjører hjem varer til en (mot at du betaler). Jeg ville ha ringt lokalbutikken.

Ellers så kunne jeg vært behjelpelig hvis jeg hadde bodd der du bor. Men det gjør jeg nok ikke. Det er kun minus 12 der jeg bor.

Skrevet

Far er vekkreist, så jeg må ordne meg selv en periode fremover. Problemet er jeg har vært hjemme/inne såpass lenge nå at jeg faktisk snart går på veggene i tillegg :/ Men er jo livredd den lille skal bli syk for JEG blir gal av å være kun hjemme og spise muggent brød med syltetøy... *sukk*

Skrevet

Om det er vindstille ute ville jeg tatt turen, bare pakket barnet godt ned i dypvogna og hatt stormtrekket på så det ikke trekker ned til ungen.

Om du legger en varm unge ned i en varm pose og sørger for at det bare er en liten åpning ti frisk luft vil det være mye mye varmere nede i vogna enn utenfor.

Skrevet

Oppdaget i tillegg idag at vi har for få bodyer som passer. Nå ligger det 1 ullbody str 56 i kommoden, de andre ligger i skittentøyet og 2 henger til tørk.

Hvorfor kan det ikke være sol og sommer? Vil ut å trille tur!

Skrevet

Har du mulighet til å ta en taxi for eksempel? Eller blir det for dyrt? Jeg ville gjort det. Tok taxi til helsestasjonen her om dagen. 200 kroner tilsammen men det var greit å slippe å dra henne ut i vogna.

Skrevet

Tror taxi vil komme på rundt 500 kr EN vei, så det er ganske uaktuelt... Forresten, når en først snakker taxi; hvordan gjør en det med taxi og baby? Har de sete som er beregnet for babyer? Må en bestille det ekstra år en ringer? Koster det noe mer? Og MÅ en bestille taxi da på forhånd?

Skal besøke en venninne i mars/april, må da ta taxi fra togstasjonen og hjem til henne...

Skrevet

Tror taxi vil komme på rundt 500 kr EN vei, så det er ganske uaktuelt... Forresten, når en først snakker taxi; hvordan gjør en det med taxi og baby? Har de sete som er beregnet for babyer? Må en bestille det ekstra år en ringer? Koster det noe mer? Og MÅ en bestille taxi da på forhånd?

Skal besøke en venninne i mars/april, må da ta taxi fra togstasjonen og hjem til henne...

vi har alltid med vårt eget sete men hun er bare 12 uker så vi har et sånt som vi bærer henne rundt i. Tror du kan bestille taxi med sete til baby. Kan du ikke ringe å høre på taxisentralen så er du sikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...