Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Har et stort ønske om å ta høyere utdanning,noe som innebærer 3 år på skole (eller 2 år skole og 1 år praksis tilsammen- fordelt over 8 praksisperioder). Når det er undervisning,så er det ca 50% vanlige,lange dager,mens 50% er kortere dager (slutter da 12/13). Får evt også en time og pendle - hver vei. Hvor jeg får praksis,vet jeg jo ikke,men håper at jeg får tatt iallefall halvparten på mitt lokale sykehus. Ellers så blir det og pendle/ukependle. Barna vil være ganske små. Yngste rundt 1,5 når jeg begynner,eldste 3 år eldre. Far vi jo få det meste av ansvaret ifm å følge opp barna. Selv er jeg usikker,men ønsker dette veldig mye! Noen som har vært i/er i omtrent samme situasjon? Hvordan går det? Er det i det hele tatt overkommelig? Anonym poster: aff758b1b5196a0862d3aaa57ec9d67a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Jeg tok sykepleier utdanning som alenemor til to barn. De var da 1 år og 3 da jeg begynte på 2.året. Første året hadde jeg bare første barnet. Fikk nr 2 og tok permisjon. Og fullførte de 2 siste årene som alenemor, uten noe hjelp fra bf. Var tøft men klarte det. Du har jo din mann til å hjelpe til med levering og henting i bhg. Han kan se etter de hvis du skal lese til eksamen osv så dette klarer du:)' Lykke til:) Anonym poster: ea3b91f00277dd22a3e2e917390577c4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Jeg venter baby mars/april, og har tenkt å prøve meg på skole til høsten, er da samlingsbasert, og når samboeren er hjemme tar han barna, og når han er på jobb (offshore) så blir babyen med meg, og de to største blir da til min søster. Skolen er såpass langt unna, at jeg må bo der når det er studieuke. Når minste er så stor at det kan gå i Bhg, blir det å gå i Bhg på studiestedet mens jeg er på skolen. Har planen i orden, så alt er avhengig om babyen er rolig, om det skal fungere, ellers må jeg vente ett år med å studere. Anonym poster: dec4eba9add46ea28d03ab5dc43bfe17
Verbena Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Jeg venter baby mars/april, og har tenkt å prøve meg på skole til høsten, er da samlingsbasert, og når samboeren er hjemme tar han barna, og når han er på jobb (offshore) så blir babyen med meg, og de to største blir da til min søster. Skolen er såpass langt unna, at jeg må bo der når det er studieuke. Når minste er så stor at det kan gå i Bhg, blir det å gå i Bhg på studiestedet mens jeg er på skolen. Har planen i orden, så alt er avhengig om babyen er rolig, om det skal fungere, ellers må jeg vente ett år med å studere. Anonym poster: dec4eba9add46ea28d03ab5dc43bfe17 Bare sånn at du husker på å sjekke det. Skolene har forskjellige rettningslinjer i forhold til å ta med barn på skolen/forelesning. Går selv deltid førskolelærer og der er det som hovedregel ikke lov til å ha med barn i undervisningen, dette gjelder også små baber som "bare" sover.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Jeg venter baby mars/april, og har tenkt å prøve meg på skole til høsten, er da samlingsbasert, og når samboeren er hjemme tar han barna, og når han er på jobb (offshore) så blir babyen med meg, og de to største blir da til min søster. Skolen er såpass langt unna, at jeg må bo der når det er studieuke. Når minste er så stor at det kan gå i Bhg, blir det å gå i Bhg på studiestedet mens jeg er på skolen. Har planen i orden, så alt er avhengig om babyen er rolig, om det skal fungere, ellers må jeg vente ett år med å studere. Anonym poster: dec4eba9add46ea28d03ab5dc43bfe17 Bare sånn at du husker på å sjekke det. Skolene har forskjellige rettningslinjer i forhold til å ta med barn på skolen/forelesning. Går selv deltid førskolelærer og der er det som hovedregel ikke lov til å ha med barn i undervisningen, dette gjelder også små baber som "bare" sover. Har undersøkt det, og det skulle være greit å ha med babyen, har vært tidligere også en del som har gjort det. Så krysser fingrene for en rolig baby, og at de fleste studieukene klaffer med fri til samboeren. Anonym poster: dec4eba9add46ea28d03ab5dc43bfe17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå