Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Hvordan "skjønte" dere det? Og hva gjorde dere så? Er så utrolig sliten for tiden. Har vert det i flere mnd. men rett før jul ble det verre. Trener endel, men det føler jeg sliter meg mer ut for tiden. Null energi. Vondt i hele kroppen, trøtt og sliten. Sliter å komme meg gjennom dagen på jobb og sovner å fort jeg får sjansen om ettermiddagen. Absolutt ingen tålmodighet.... Har mye tanker i hodet føler jeg. Ting jeg ikke har fått bearbeidet, men orker ikke tanken på å åpne meg opp for noen... Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Hadde det akkurat sånn som deg. Plutselig en morgen da jeg skulle stå opp karte jeg ikke bevege meg. Var helt lammet i kroppen og klarte ikke komme meg opp av sengen. Da kastet jeg inn håndkle og ble sykmeldt. Var tilbake i jobb etter ca 3 mnd. Nå er jeg blitt flinkere å si NEI og tenke på meg selv Anonym poster: a2886878bb0b8df05b77a81378e290e5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Hadde det akkurat sånn som deg. Plutselig en morgen da jeg skulle stå opp karte jeg ikke bevege meg. Var helt lammet i kroppen og klarte ikke komme meg opp av sengen. Da kastet jeg inn håndkle og ble sykmeldt. Var tilbake i jobb etter ca 3 mnd. Nå er jeg blitt flinkere å si NEI og tenke på meg selv Anonym poster: a2886878bb0b8df05b77a81378e290e5 Så bra! Ja, blir nok til at man sier ja til for mye... Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 det er dumt du om du evt. skal vente til den dagen det sier stopp. det at du er så sliten nå er et varseltegn. ta det med ro nå før det blir verre... ta det opp med legen. bli sykemeldt delvis eller 100% til du føler deg bedre.. det er ikke noe å skjems over. tenk hvor travel hverdag vi faktisk har!!!! synes det er rart ikke flere blir så slitne... er nok mange som er det, men ikke gjør noe med det. vær smart og ta affære nå..) viktig å tenke på seg selv!!! først da kan du være der skikkelig for de rundt deg også.. husk at sjefen ikke har rett på å vite hvorfor du er sykemeldt, om du ikke vil si det. lykke til <3 Anonym poster: d5be0277a92cd162d712014448efb9c3
Nurse77 Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Jeg hadde det som deg, men tenkte at jeg bare får holde ut og at ting blir bedre. Men kroppen ordnet opp selv, sa i fra.. Jeg ble svimmel og uvel. Og hodet mitt fungerte ikke. Klarte ikke å gjøre nie. Jeg var kun hjemme den første mnd. Jeg gikk korte turer bare. Kunne ikke handle eller dra til byen, da jeg inke klarte å absorbere alle inntrykkene. Var fullt sykemeldt i 2 mnd og delvis i 1 mnd før jeg var tilbake.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Jeg hadde det som deg, men tenkte at jeg bare får holde ut og at ting blir bedre. Men kroppen ordnet opp selv, sa i fra.. Jeg ble svimmel og uvel. Og hodet mitt fungerte ikke. Klarte ikke å gjøre nie. Jeg var kun hjemme den første mnd. Jeg gikk korte turer bare. Kunne ikke handle eller dra til byen, da jeg inke klarte å absorbere alle inntrykkene. Var fullt sykemeldt i 2 mnd og delvis i 1 mnd før jeg var tilbake. Hva gjorde du da? Reiste du bare til legen og sa du var uvel/svimmel? Tror ikke alle leger ville skjønt at det er fordi man er utbrent? Anonym poster: 353f727523a2d747eb94bd832beaa58d
Nurse77 Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Jeg dro til legen ja , og fortalte hvordan jobbsituasjon/livssituasjon jeg hadde hatt det siste året, samt om symptomene jeg hadde. På bakgrunn av info jeg hadde kommet med skjønte han at svimmelheten var et resultat av at jeg hadde brukt for mange krefter som jeg egentlig ikke hadde, over lang tid. Jeg skjønte det selv også. Kroppen min hadde skreket etter hvile i lengre tid... Jeg fikk ikke utbrenthet som diagnose. Tror forresten ikke den finnes i diagnosesystemet(det blir vel kronisk utmattelsessyndrom som blir nærmest, og jeg var ikke helt der! Heldigvis.) Du må bare dra til legen og fortelle om hvordan du har det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 Ja.. og deprimert samtidig. Jeg kunne sove 18 timer uten at det gjorde noe. Anonym poster: e01e49ffb3ae7c751d671ca8728f1233
Tired mama Skrevet 23. januar 2013 #9 Skrevet 23. januar 2013 Jeg hadde det helt likt som deg! Dro til legen, og det viste seg at jeg hadde kyssesyken. Om du drar til legen, be han sjekke deg for det samtidig. Og forklar hvordan du har det. Ikke gå på veggen! Og ta vare på deg selv! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå