mama78 Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 går det/har det gått? Og hvis du startet tidlig, typ 4 mnd., hva var/er grunnen? Mini er 3 mnd om 1 uke og 6 dager. Han er en gulpebaby, og jeg lurer nå på om introduksjon av fast føde vil hjelpe på dette. Har tenkt å introdusere smaker fra 4 mnd for så å bygge opp til ett helt måltid etter hvert.
Ugress Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Først ang gulping, begge mine har vært gulpere, introduksjon av fast føde hjalp ikke noe. Ble bare mere lukt og større mengder som kom i retur Vi startet med minste da han var 4,5 mnd. Han er en stor gutt og trengte mer mat enn bare morsmelk. Begynte med litt grøt og økte etterhvert. Etter drøyt 1 uke var vi oppe i en porsjon som han fikk på kvelden. Han var nesten 6 mnd før vi begynte med 2 måltider grøt. Nå er han straks 7 mnd og spiser: Frokost - grøt Lunsj - brødskive (en halv foreløpig) Middag - litt over et halvt glass Kvelds - grøt + frukt Jeg lager sviskermos som han får i kveldsgrøten, for det er veldig fort at de blir harde i magen når de begynner med fast føde.
mama78 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2013 Ugress: Ja, det er jo er ikke alltid fast føde hjelper mot gulping, dessverre. mht det du skriver om hvordan dere gjorde det, hvis du ammet, hvor mye/mange ganger i tillegg til fast føde?
Mamma_til_2 Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Jeg bynte når mini var ca så gammel som din baby er, etter anbefaling av helsesøster siden hun gulpet mye og det hjalp, bynte med litt grøt 4 mnd (havregrøten fra Nestlé) Hun fikk en ss til lunsj og en ss til kvelds mme resten, har aldri laget velling til hun.
Mamma_til_2 Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 sorry leste feil ang alder, mini var 3mnd og 1 uke
.Lillemy. Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Vi begynte når småen var 4 mnd, begynte med grøt, en skje første dag, to neste osv. etter to uker flyttet vi måltidet til kvelden, da spiste han ca en halv porsjon. Ammet først og gav grøt etterpå, vi ga det på formiddagen etter første hvil. Vi begynte med fast føde siden han ikke gikk så mye opp i vekt og virket missfornøyd med kun morsmelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå