Gå til innhold

Hvor tidlig startet dere med fast føde og hvordan....

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det/har det gått? Og hvis du startet tidlig, typ 4 mnd., hva var/er grunnen? Mini er 3 mnd om 1 uke og 6 dager. Han er en gulpebaby, og jeg lurer nå på om introduksjon av fast føde vil hjelpe på dette. Har tenkt å introdusere smaker fra 4 mnd for så å bygge opp til ett helt måltid etter hvert.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først ang gulping, begge mine har vært gulpere, introduksjon av fast føde hjalp ikke noe. Ble bare mere lukt og større mengder som kom i retur :P

Vi startet med minste da han var 4,5 mnd. Han er en stor gutt og trengte mer mat enn bare morsmelk.

Begynte med litt grøt og økte etterhvert.

Etter drøyt 1 uke var vi oppe i en porsjon som han fikk på kvelden.

Han var nesten 6 mnd før vi begynte med 2 måltider grøt.

Nå er han straks 7 mnd og spiser:

Frokost - grøt

Lunsj - brødskive (en halv foreløpig)

Middag - litt over et halvt glass

Kvelds - grøt

+ frukt

Jeg lager sviskermos som han får i kveldsgrøten, for det er veldig fort at de blir harde i magen når de begynner med fast føde.

Skrevet

Ugress: Ja, det er jo er ikke alltid fast føde hjelper mot gulping, dessverre. mht det du skriver om hvordan dere gjorde det, hvis du ammet, hvor mye/mange ganger i tillegg til fast føde?

Skrevet

Jeg bynte når mini var ca så gammel som din baby er, etter anbefaling av helsesøster siden hun gulpet mye og det hjalp, bynte med litt grøt 4 mnd (havregrøten fra Nestlé) Hun fikk en ss til lunsj og en ss til kvelds mme resten, har aldri laget velling til hun.

Skrevet

sorry leste feil ang alder, mini var 3mnd og 1 uke :)

Skrevet

Vi begynte når småen var 4 mnd, begynte med grøt, en skje første dag, to neste osv. etter to uker flyttet vi måltidet til kvelden, da spiste han ca en halv porsjon. Ammet først og gav grøt etterpå, vi ga det på formiddagen etter første hvil. Vi begynte med fast føde siden han ikke gikk så mye opp i vekt og virket missfornøyd med kun morsmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...