Gå til innhold

Feiring av 9 årsdag - er dette greit ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr går til skolen med de nærmeste naboguttene her. De er 3 stk + gutten vår. Det er også disse som går ut og inn av huset her, og disse han leker med.

Er det greit å invitere kun disse guttene på kino og pizza ?

Eller blir det feil å ikke invitere alle i klassen / alle guttene ?

Å ta med alle guttene f eks på kino til byen er utelukket, de er helt crazy. De er for store for lekeland, og vi kan ikke ha så mange her hjemme.

Tips?

Anonym poster: 95fe9c84cb43c3a6917c0ab399f01218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres veldig bra ut jeg :) Hvis ikke gutten din vil ha med noen fra klassen så ser jeg ikke noe feil med det.

Anonym poster: 0e1038291b11c903b90275997f9b26b6

Skrevet

Det må da være greit å be de man ønsker å be? Så lenge invitasjonene ikke blir delt ut på på skolen så skjønner jeg ikke problemet..

Skrevet

Syns det høres veldig bra ut jeg smile.png Hvis ikke gutten din vil ha med noen fra klassen så ser jeg ikke noe feil med det.

Anonym poster: 0e1038291b11c903b90275997f9b26b6

Disse tre guttene som har går til skolen med, går også i klassen hans. Så det blir å invitere 3 gutter, ikker alle 12...

Skrevet

Synes det er helt greit hvis han synes selv det er ok.

Anonym poster: 0978845143d6ce4ac6b5e360d4841d7a

Skrevet

Det kommer ann på hvor mange gutter det er i klassen. Hvis det er over 10 er det greit å gjøre slik dere har tenkt, er det under 8 vil jeg si det ikke er greit. Mellom der er det et grenseland synes jeg.

Lurer egentlig på hvor gale unger er rundt omkring. Hører stadig at det ikke går ann å invitere alle pga bråk ol. Her har vi bestandig invitert hele klassene, det vil si fra 24 til 28 stykker. Det har bestandig gått helt greit, høylydt, ja, men greit. Kansje klassene til våre barn er greiere enn normalen eller kansje guttene også roer seg ned når de er sammen med jentene?

Anonym poster: 7b89b5272b320005ecb1cd0056c311ad

Skrevet

Å tro meg, jentene er ikke rolige.....

Anonym poster: 48ed7adca510f4a83326c5a7c6ab5cc9

Skrevet

Å tro meg, jentene er ikke rolige.....

Anonym poster: 48ed7adca510f4a83326c5a7c6ab5cc9

Jeg skal ikke påstå at de er stille når de er her i selskap, men de river jo ikke ned huset, det er aldri noe som har blitt ødlakt utenom en talerken jeg mistet selv, det er ingen som sloss eller kaster mat osv. Jeg forstår rett og slett ikke hva som er problemet med å ha dem på besøk.

Jeg har aldri hatt bare guttene her ettersom jeg har jenter selv, derfor tenkte jeg at det kansje var miksen som gjorde at det gikk greit her. Det er stort ett de som skal ha selskaper for gutter som "klager" eller vegrer seg for å ha alle fra klassen virker det som.

Skrevet

Nå har vi ikke prøvd å ha både gutter og jenter, men de to årene jr har gått på skolen har vi feiret på lekeland med kun gutta.

Da var jeg helt sjokkert over oppførselen til enkelte. Type stå på bordet, stikke av, drite i alle beskjeder, kaste mat osv. Så ble jo dette en selvforsterkende effekt.

Jr er ganske forsiktig av seg, og han ble bare sittende på "tronen" sin å se med store øyne.

Ikke F.. om jeg inviterer denne gjengen HJEM til oss.

HI

Skrevet

Vel, her kastet jentene mat på gulvet/teppet.

De løp villt rundt hele huset og hylte og skrek.

Så aldri mer barnebursdag for alle jentene i klassen hjemme.

Og dette var en 7-års bursdag.

Anonym poster: 1158b70e0bf5d08cdd2e70a0958e22ad

Skrevet

Nå har vi ikke prøvd å ha både gutter og jenter, men de to årene jr har gått på skolen har vi feiret på lekeland med kun gutta.

Da var jeg helt sjokkert over oppførselen til enkelte. Type stå på bordet, stikke av, drite i alle beskjeder, kaste mat osv. Så ble jo dette en selvforsterkende effekt.

Jr er ganske forsiktig av seg, og han ble bare sittende på "tronen" sin å se med store øyne.

Ikke F.. om jeg inviterer denne gjengen HJEM til oss.

HI

Jeg tror nok ikke de ville oppført seg så ille hjemme hos dere som på lekeland. Det er jo et herjested, men jeg forstår jo at du blir betenkt etter en sånn opplevelse :)

Skrevet

Synes det må være helt greit. Har tenkt å gjøre det selv ved min sønns neste bursdag.

Anonym poster: 9a15c038a6386cca4926090bb8d75967

Skrevet (endret)

For at det skal være greit bør de inviterte utgjøre under halvparten av klassen. Hvis det er flere enn halvparten av en liten klasse, er det ikke snakk om å bare invitere de man liker best, men å utelate de man ikke liker i det hele tatt, og det synes jeg er feil.

Rettelse: under halvparten av antall gutter, hvis det er bare gutter som skal inviteres. 3 av 12 gutter må gå helt fint.

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Gutten min hadde nylig barnebursdag hjemme, det gikk helt fint. Vistes nesten ikke at de hadde vært hær etterpå. :) Vi har hatt et foreldremøte hvor det ble bestemt at enten skulle alle inviteres eller bare gutter/jenter hvilket jeg er veldig enig i.

Jeg synes ikke det er greit å utelate noen. Det kan være urolig sårt for de som ikke får komme uansett hvor mange det er.

Skrevet

Det må da være greit å ta med seg barnets nærmeste venner på kino og kafe . Er da tross alt en privatsak hvordan man feirer bursdager.

Anonym poster: f98f222815b1ea61dd8842c5da9a788a

Skrevet

Hvor mange gutter er det i klassen til gutten din? I min gutts klasse er de 8 stk. Jeg syns ingenting om å bare be 3 av 8. Da vil halvparten bli bedt og halvparten bli utelatt. Men i min datters klasse er de 20 jenter. Å bare be 3 av 20 syns jeg er noe annet, ikke riktig men litt mer forståelig. Selv ville jeg gått for alle guttene. Hva med bowling eller kinobursdag? Badeland? Grilling i skogen? Leie skolens gapahuk?

Anonym poster: dccc524264ab88fe08be523f620a15bf

Skrevet

Det er ca 12 gutter, totalt 22 elever i klassen.

Skrevet

Så lenge det er tre stk og 12 gutter i en klasse på 22 synes jeg det er helt greit. Husk å ikke lever invitasjon på skolen.

Selv har vi brukt å be alle guttene og ei jente som alle i gata henger med. Men spørs om jeg kan gjøre det til neste år, siden de nå er skolebarn.

Vi organiserer bursdagene med mye aktiviteter, på den måten går de ikke "berserk" her hjemme ;-)

Anonym poster: 8d7daddec93f7003e502bd3640b26ea2

Skrevet

Tenker at dette må da være greit, så lenge ikke det er så få i klassen at det er færre som blir sittende igjen enn de som blir invitert.

Feiret 9årsdagen til eldstemann her i huset for et par uker siden og han fikk disse alternativene:

1. Alle guttene i klassen invitert og utebursdag (de er 21gutter i klassen og vi bor på 80kvm så alle hjemme er totalt uaktuelt og ikke har vi økonomi til å ha hele gjengen med på noe som koster masse)

2. Invitere så mange som det er plass til her hjemme.

3. Invitere de han er mest sammen med (4stk + han og de er alltid sammen, sjelden det går en dag uten at de gjør noe sammen etter skoletid) på gokart og bowling.

Han valgte det siste og etterpå va han helt klar på at det var den beste bursdagen noen gang. Fordi at han hadde fått vært sikkelig sammen med alle gjestene og ikke bare litt sammen med hver enkelt. Kommer til å gi lillebror samme alternativer når han har bursdag i august.

Skrevet

Synes han det er ok å bli utelatt fra resten av bursdagene? Altså om resten av klassen gjør det samme som dere. Greit å gjøre han oppmerksom på at det kan skje. Det er nok akseptabelt å gjøre som du har tenkt uansett så lenge invitasjonene gjøres utenom skolen. Andre vil nok få det med seg siden det sikkert er noe de prater om på skolen, både før og etter.

Jeg er mer for å invitere alle guttene/jentene eller hele klassen et godt stykke opp på barneskolen. Det ble vi enige om på foreldremøtet her.

2 timers bursdag overlever man. Mye støy her, men de hørte etter - vi er veldig klare og tydelige når vi trenger å være strenge. Ellers er vi litt laidback samtidig. Ryddet unna ting vi/ungen var redd for og låste av enkelte rom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...