Gå til innhold

Er vi ikke heldige?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare så lyst til å si noe positivt i all surmulinga og kranglingen her på forumet (ja da, jeg er ofte med på dette selv, så ikke skyt meg for det!):

 

Er vi ikke heldige da damer? Født i et av verdens rikeste og mest likestilte land? Kanskje har ikke alle vi like god økonomi hele tiden, og det svir å ikke ha råd til annet enn Fretex-klær når andre shopper for tusenvis i måneden. Men vi har som regel til mat og hus, ingen som fryser eller sulter av oss. I Hellas er det mange familier som overhode ikke har penger til oppvarming om vinteren. De har mildere vintre, men også dårligere hus,og også der er det lange kuldeperioder...

 

Og mange av oss har fått de barna vi ønsket oss, DET er jo egentlig også helt fantastisk, om man tenker over det. Tenk å få lov til å være så heldige å ha sin egen lille familie som man elsker :) Og barna våre har mulighet til å bli omtrent hva de vil når de blir voksne, uavhengig av foreldrenes inntekt.

 

Smiiil! Det hjelper faktisk på humøret!

 

Anonym poster: d8b423e8d0a8c75c83981647a15df254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk for deg selv! Mange har det tungt av ulike grunner, sykdom, sykdom i familien, dårlig råd, dårlig ekteskap, dårlige familieforhold, osv osv. Det å bare smile og verden smiler til deg er ikke bare bare for enkelte!

 

Anonym poster: 9402be9981d40657d9bd126cab573784

Skrevet

Snakk for deg selv! Mange har det tungt av ulike grunner, sykdom, sykdom i familien, dårlig råd, dårlig ekteskap, dårlige familieforhold, osv osv. Det å bare smile og verden smiler til deg er ikke bare bare for enkelte!

 

Anonym poster: 9402be9981d40657d9bd126cab573784

 

Og allikevel: også disse menneskene har det mye bedre enn det store flertallet i verden. Tross alt.

 

Anonym poster: bff4f8c0f6d0d9aa27b1ba81256dc5ed

Skrevet

Føler meg ikke så heldig her jeg ligger og venter på å ta siste prøve av glukosebelastningen (kvaaaalm!!), men du har helt rett! Vi er heldige som bor i Norge :)

Skrevet

Snakk for deg selv! Mange har det tungt av ulike grunner, sykdom, sykdom i familien, dårlig råd, dårlig ekteskap, dårlige familieforhold, osv osv. Det å bare smile og verden smiler til deg er ikke bare bare for enkelte!

 

Anonym poster: 9402be9981d40657d9bd126cab573784

 

Dårlige ekteskap og familieforhold kan JOBBES med!! Eller iallefall sette pris på det man har!

Hver eneste dag kjenner jeg på hvor takknemlig jeg er som har to friske og snille barn, en snill mann og en fin familie rundt oss :) Jeg føler meg iallefall veldig heldig!

 

Anonym poster: ba84fd03d231d7351b5d048b88b144fa

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Føler meg ikke så heldig her jeg ligger og venter på å ta siste prøve av glukosebelastningen (kvaaaalm!!), men du har helt rett! Vi er heldige som bor i Norge :)

 

Herregud, du har min fulle sympati! :) Lykke til!

Skrevet

Føler meg ikke så heldig her jeg ligger og venter på å ta siste prøve av glukosebelastningen (kvaaaalm!!), men du har helt rett! Vi er heldige som bor i Norge :)

 

Herregud, du har min fulle sympati! :) Lykke til!

 

Takk! Fødsel er ingenting sammenlignet med å drikke den forferdelige sukkerlaken :P

Skrevet

Ååååh herlige HI... <3 jeg har hatt det så vondt med å se noe godt rundt meg at jeg har dratt i min mann å sønn sine tråder en stund og de har dratt i mine. dette løsnet seg i går. men så fint å bli minnet litt på det frå andre kanter også.. :-)

 

flere positive tråder der de som ikke føler seg så positive kan få litt oppmuntring.. å da må man ikke hakke på alt som andre unner seg selv eller andre. ver glad det er hyggelige folk tilstede igjen som velger å se noe bedre enn det som ødelegger for seg selv.

 

:-) takk til HI :-)

 

Anonym poster: 642c453102e685439769d89827ae92b6

Skrevet

Joda vi er heldig. Kunne ha vært verre. Men en ting er sikker og det er når man virkelig trenger hjelp det er da vi ser hvor dårlig systemet i landet er. De som ikke trenger hjelp fra det offentlige tror nok at alt ordner seg, men det burde ikke være slik at man må kjempe med nebb og klør for å få den hjelpen man trenger til sitt barn.

Faren til barna er fra ett annet land, ett land som ikke er så godt som Norge på noen områder. Men akkurat på dette området ville vårt barn fått all hjelpen hun trenger uten å måtte kjempe for det!

 

Anonym poster: c086d7e6eeb00409946df3e5c9d0f587

Skrevet

Joda vi er heldig. Kunne ha vært verre. Men en ting er sikker og det er når man virkelig trenger hjelp det er da vi ser hvor dårlig systemet i landet er. De som ikke trenger hjelp fra det offentlige tror nok at alt ordner seg, men det burde ikke være slik at man må kjempe med nebb og klør for å få den hjelpen man trenger til sitt barn.

Faren til barna er fra ett annet land, ett land som ikke er så godt som Norge på noen områder. Men akkurat på dette området ville vårt barn fått all hjelpen hun trenger uten å måtte kjempe for det!

 

Anonym poster: c086d7e6eeb00409946df3e5c9d0f587

 

Hah, og HI trodde det gikk an å ha en positiv tråd på dette forumet. Den var god!

 

Anonym poster: 80fce99407590273799f969547a3b379

Skrevet

Jeg føler meg i alle fall veldig heldig :) Men det er ikke alltid jeg har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...