Gå til innhold

Tips til god kjem for små tørre kinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2 år får så veldig tørr hud på kinnene når det er så kaldt ute. Noen tips til en god krem, ikke kuldekrem for å ha på ute, men vanlig fuktighetskrem. Uten parabener og parfyme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurdere fåes kjøpt på apoteket.. kjøp den uten vann... :-)

Anonym poster: 19313e7d94aa6d2bb516f9ab8d21e977

Skrevet

beklager. mente kuldekrem... ikke kurdere.. :-)

Skrevet

Exomega Aderma er fantastisk :)

Skrevet

Vi bruker Elizabeth Arden 8 hour cream.

Skrevet

Her hjelper decubal på yngste som sliter med kuldeutslett..

Skrevet
Datteren min på 2 år får så veldig tørr hud på kinnene når det er så kaldt ute. Noen tips til en god krem, ikke kuldekrem for å ha på ute, men vanlig fuktighetskrem. Uten parabener og parfyme.

Jeg bruker A-derma både på meg selv og datteren min på 8 som er atopisk og lett får tørr hud. Den er fantastisk :) Fås på apoteket.

Skrevet

Takk for svar, men jeg trenger ikke kuldekrem, men en VANLIG fuktighetskrem for å ha på inne. Og gjerne konkrete tips til navn som andre har vært fornøyd med. Det finnes jo flere hundre ulike typer på apoteket...

Skrevet

Exomega Aderma er fantastisk :)

Den er helt fantastisk og har gitt min toåring ny, myk hud igjen :)

Anonym poster: 2c1b20979ed119474e30bd8126f5cb2b

Skrevet

Ceridal er perfekt her iallefall. Han har atopisk og allergier, så denne er omtrent den eneste han tåler. Beskytter bra mot kulda og gjør allerede tørr hud myk og smidig igjen på kort tid dersom man er flink til å smøre gjevnlig. :)

Skrevet

A-creme er best! :D

Måtte le litt av autocorrect feil her inne. Hehe... La oss gå å kjøpe kurdere på apoteket. :P

Skrevet

Aderma Exomega skal visst være en veldig god krem, men ingen av mine barn tåler den. Den svir og eksem og utslett blir bare verre med den.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Locobase Repair. Den brukte jeg på sønnen min når han så ut som en kjøttkake i ansiktet og da ble han helt bra igjen etter noen dager.

Den er ganske fettete, men inneholder ikke parfyme eller konserveringsmidler. Tror ikke den inneholder parabener heller.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg har brukt Locobase til alle mine. Den er ganske fet, men lettere å smøre ut enn Locobase Repair, så hvis barnet bare er "vanlig" tørr tror jeg den holder.

Skrevet

Exomega Aderma og Neutrogena for atopisk hud. Trekker inn i huden, ikke for feit, men feit nok. Smører kun om kvelden, og vasker ingen av barna i ansiktet om morgene, kun øyne. Da slipper vi å stenge huden inn i kuldekrem, noe jeg syns gjør huden verre.

Skrevet

aderma bruker vi også.. på toåringen som har veldig tørr og sensitiv hud!

Tror det er viktig å tenke på at det som funker for mitt barn ikke nødvendigvis er den beste kremen for ditt barn.. vi har prøvd mange forskjellige kremer før vi endte opp med aderma!

Spør på apoteket om de har sånne små prøvetuber.. da får du prøvd noen dager, og så ser du hvilken som funker best!!

Skrevet

Thi hi.... Løp og kjøp!

Skrevet

Hei, min mann er hudlege, og nå når det er så kaldt ute, så anbefaler han å bare bruke vaselin.

Vaselin inneholder 0%vann og er det beste sier han.til go med bedre en "kuldekrem". smør vaselinen på noen minutter før barnet går ut.

Hjemme på kvelden, smører vi med en god og fet fuktighetskrem :)

Anonym poster: 9e52c3b9be774214aa31b0964218e01e

Skrevet

a-creme er veldig fin krem til å ha på inne :) den brukte jeg på min i fjor vinter, han fikk så tørre og røde kinn av varme, kulde og vedfyring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...