Gå til innhold

Graviditet og sukkerinntak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enormt søtsugen og spiser godteri hver eneste kveld etter lange og slitsomme dager med jobb og barn. Har lest at det jeg kan risikere er svangerskapsforgiftning, men spiste like mye sukker i mine andre svangerskap uten komplikasjoner. Normal fødselsvekt osv. Sliter ekstremt med motivasjonen, kan noen hjelpe meg? :-( Begge snuppene mine var svært urolige som babyer, kan sukkerinntaket mitt under graviditeten ha påvirket dette?

Anonym poster: 2291fc04f972d2104606b6624e786385

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enormt søtsugen og spiser godteri hver eneste kveld etter lange og slitsomme dager med jobb og barn. Har lest at det jeg kan risikere er svangerskapsforgiftning, men spiste like mye sukker i mine andre svangerskap uten komplikasjoner. Normal fødselsvekt osv. Sliter ekstremt med motivasjonen, kan noen hjelpe meg? :-( Begge snuppene mine var svært urolige som babyer, kan sukkerinntaket mitt under graviditeten ha påvirket dette?

Anonym poster: 2291fc04f972d2104606b6624e786385

Jeg fikk beskjed om å kutte ut salt og sukker og stekt mat osv (spise kokt kjøtt og kokte grønnsaker er veeeldig spennende... not!). Det er allerede masse ting vi ikke kan spise, som spekemat, røkelaks osv. Jeg fikk også beskjed om at jeg får STORT barn hvis jeg spiser godteri. Vel, i svangerskap nr 1 fråtset jeg i alt mulig, hadde sukkersug til de grader, la på meg 20 kilo (fra mitt veldig undervektig utgangspunkt, så det var ikke farlig), og ungen var 4 kilo 14 dager på overtid. Med unge nr 2 har jeg spist bare mat jeg ikke likte (uten sukker, salt og krydder), begrenset mengder mat osv. La på meg 14 kilo, og ungen var 4 kilo 14 dager FØR termin. Ingen svangerskapsforgiftning eller høyt blodtrykk i noen av svangerskapene gitt.

Nå er jeg gravid med nr 3 i 3. trimester, og lagt på meg foreløpig 5-6 kilo, selv om jeg spiser dessert og lever normalt.

Anonym poster: ad2d1c4a63dd9df183fd391470e4302f

Skrevet

Jeg tror at det du spiser, får også babyen i seg. Når da babyen blir født, og den er vant til å få sukkerbomber hver dag, vil den selvfølgelig bli urolig når den ikke får det! Det blir som en avvenning. Det beste for helsa er jo å ikke spise godteri, om man er gravid eller ikke, så vil anbefale deg å ikke hive i deg, for DIN egen skyld.

Anonym poster: 6579f262415507d9186abefdbf26e3be

Skrevet

Og; Om du fortsetter å spise sukkerbomber, og du ammer, vil jo babyen få dette også i seg, og bli urolig av den grunn.

Anonym poster: 6579f262415507d9186abefdbf26e3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...