Gå til innhold

Erfaring med Melantonin noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Mener ikke i fbm. søvnforstyrrelse som gjør at man ikke sovner, men de som sovner og våkner, sovner, våkner for en time eller to, sovner, våkner en time til osv.

I fht minste på 10 mnd har det vel ikke gått så langt at vi vurderer denne type hjelp enda- klarer litt til. Vil prøve andre ting først, men hva om ingen ting fungerer?

Jeg ar jattet om dette før her inne, sugen på å sove snart kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat store erfaringen, men jeg skal til lege neste uke med håp om å få det. Min legevenn mente der var perfekt for meg som ligger våken og grubler i lange perioder på natten.

Ang barnet, ikke gi opp! Min på 9,5 måned begynte å sove i forrige uke etter at jeg trodde jeg hadde prøvd alt. Frem til nå har lengste soveøkt vart rundt en time, kanskje to, på natten og 10-30 minutter på dagen. Rundt 10 timer i døgnet. Helt forferdelig! Men nå har vi lært barnet å sovne selv i sengen ( før kun i fang) og pp en uke har livet snudd altså! Nå har ungen sovet siden 8! Og våkner nok ikke på en stund. I tillegg er det plutselig to-tre lange dupper på dagen på opp mot to timer. Plutselig har jeg rent hus! Så hold ut, bedring kan komme plutselig :)

Anonym poster: c6ad54353d472dea19b1e680cf874f5e

Skrevet

Hehe, vi har en på 2 1/2, venter på bedring fortsatt! Uansett, jeg og mannen har brukt Melatonin i forbindelse med jetlag og dårlig søvn. Funker veldig fint. Men har kjøpt det reseptfritt i USA.

Tatt Melatonin tilskudd på 3 mg.

Min fetter har brukt melatonin fast i snart 10-12 år. Men han har ADHD og Asbergers, så blir litt annerledes. Men han greide endelig å sove når han fikk det av legen sin.

Skrevet

Min eldste sovnet helt fint, men etter en times tid så våknet han igjen, sånn holdt han på hele natten. Når han fylte 5, så prøvde vi melatonin. Den første uken merket vi kjempe bedring, gutten sov hele natten. Men så våknet han plutselig like ofte igjen, så vi kuttet det ut, nå sover han som regel hele natten.

Jeg hadde uansett ikke vurdert det til et så lite barn som ditt.

Skrevet

jeg har prøvd det, men da tok jeg det i tillegg til antidepressive og beroligende så vet ikke helt om de andre hadde innvirkning på melatononen, sov ikke noe bedre, og måtte over på imovane.

Anonym poster: d4b983d3bb497bac7987300c5e9576eb

Skrevet

Ikke personlig, men sønnen til en venninne begynte med tilskudd etter 6 år med natteranglig. Det fungerte veldig fint, men da var han blitt testet og de la også om noe på kosthold.

Vår på snart 3 har såvidt begynt å ha rolige netter. Fant etter hvert ut at hun har vært tett i ørene, som førte til spenninger i kroppen. Da vi fikk ordnet opp med ører og stiv nakke og skulderblad, begynte det roe seg.

Hang in there - det er så jævlig mens det pågår. I løpet av to år sov vi gjennomsnitlig 3-4 timer hver natt. Det blir man sliten av.

Skrevet

Må bare svare her selv om Anne-B jo har svart for meg på en måte! ;-) For det er gutten min hun skriver om over her.

Han har fått melatonin siden november 2011, før dette hadde vi forsøkt mye. Storebroren har cøliaki så vi kuttet ut alt av gluten (og det meste av sukker) for minstemann også, det gjorde ting litt bedre men ikke veldig mye. Nå er han 7,5år og søvn går litt opp og ned fremdeles selvom det er MYE bedre enn det var uten melatonin. Nå sover han stortsett 10timer sammenhengende hver natt og det er himmelsk.

Forstår deg godt med tanke på ønske om å sove sikkelig snart. Jeg gikk litt over 7,5år med i snitt 3-4timer søvn pr døgn. (er bare 1,5år mellom guttene mine, så med graviditet, baby, graviditet og han som aldri sov ble d over så lang tid til slutt)

Send meg en pm om du føler for å få ut søvnfrustrasjonen til noen, eller lurer på mer om melatonin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...