lilleboll Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Er førstegangs , termin om en mnd og har begynt å tenke sånn smått på dåp... ikke noe konkrete planer, men bare litt sånn rundt det. For det første sliter vi litt med å finne ut hvem som skal være faddere, da jeg kanskje har litt strenge krav ? Ønsker at personene som skal være faddere har rette verdier ifht hva vi står for og som jeg tror stiller opp for barnet. Tenker også på om de er faddere for andre barn, er det dumt kanskje? Når har dere hatt det klart? og evt. spurt de dere har valgt? Når er det vanlig at barnet døpes? Når begynner man å planlegge dåpen for fullt ? Må man være ut i god tid for å få "plass" i kirka , lokale osv. ? Har NULL peiling på slikt.. (a) så blir bombardering av spm her!
Junimage Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Barnet mitt ble født i april, og jeg planla dåp ca 3 mmd etterpå. Men deg ville blitt midt i ferien til alle, så da var det mer praktisk å vente til etter ferien. Når jeg ringte kirkekontoret hadde ikke presten gudstjeneste i kirken jeg ville ha dåp i før i slutten av aug, dermed ble gutten nesten 5 mnd, og dåpskjolen satt som et pølseskinn vil anbefale rundt 2-3 mnd, men ring å hør med kirkekontoret etter barnet er født. Så spør du faddere, og finner evt lokale som er ledig på aktuell dato
Februargullet2013 Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Blir navnfest her blir i slutten av April Da er han ca 3mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå