Gå til innhold

Noen som har tinitus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom det plutselig eller gradvis? Hvordan kan en påvise at en har det, tester hos legen? Tror jeg har fått der på det ene øret..:(

Anonym poster: ffa51d182b55e9260c1d61a2c6860494

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt det da? Jeg har hatt noe lignende noen ganger, men har gitt seg igjen etter et par dager!

Det kan komme gradvis, men kan komme plutselig også, men det er vel helst i forbindelse med en eksplosjon eller en annen høy lyd som har skadet hørselen!

Anonym poster: 40dd254c1f425e699595ff7278153238

Skrevet

Jeg fikk det plutselig etter øregangsbetennelse. Hatt det i et år nå, legen sa at det ikke var noe de kunne gjøre =/

Anonym poster: f50afd7757500e72b5220418cf7452ba

Skrevet

Jeg har hatt det i 12 år. Kom plutselig etter slag mot hodet. Har holdt seg noenlunde stabilt. Hører dårlig også, og da hører man piper enda bedre. Du kan få målt tinnitusen din hos ørelege. Finnes apparater med motlyd og diverse. Men hvis du er i tvil om du har det, da er det uansett ikke så høyt at det er et problem. Er det derimot så høyt at du får konsentrasjonsproblemer, søvnproblemer, depresjon o.l. Da vil de kanskje hjelpe deg. Men det kan aldri fjernes. Man må bare leve med det

Skrevet

Jeg fikk det etter en spinalpunksjon for to uker siden.. Hadde intense hodesmerter og var liggende i flere dager etterpå. Burde jeg få det sjekket så fort som mulig? HI

Anonym poster: ffa51d182b55e9260c1d61a2c6860494

Skrevet

Øresus kan ha mange ulike årsaker. Noen kan man gjøre noe med, andre ikke.

Låsninger i nakke og/eller stiv muskulatur i øvre del av rygg/skulder/nakke/kjeve kan gi øresus og kan som regel enkelt fikses.

Andre får skader etter å ha blitt utsatt for høy lyd, enten over tid eller plutselig. Atter andre kan få det av ikke fullt så høy støy, men likevel tydelig støy over lang tid.

Noen kan til og med ha nyreproblemer som kan skape øresus.

HI, siden du fikk det plutselig etter en øregansebetennelse så ville jeg sjekket det mer ut. Det er ikke sikkert at legen din har rett. Hvis betennelsen var smertefull så kan det være muskelspenninger i nakke/skulder/kjeve på den siden som har gitt deg dette, evt også med låsninger i samme område.

Jeg ville tatt en tur til kiropraktor først for å sjekke låsninger, kiropraktoren kan veilede deg videre hvis du evt trenger behandling for muskulatur.

Hvis dette ikke fungerer ville jeg fått en time til en spesialist innen øre-nese-hals for å vurdere øret. Det hender de ser ting som en almennlege ikke kan se.

hilsen en som ble kvitt øresus etter mange år :)

Anonym poster: a632c43ab792c1d6101e3bb2a9637939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...