Gjest -Truseløs- Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Han har sagt han vil være der og alt dette. Men nå har han ikke vært og sett småen på to uker. Om han mener han skal ha han hos seg på besøk, bør han vel bli litt bedre kjent med han. Ikke har han betalt bidraget heller denne måneden heller. Og ja, jeg har snakket med han flere ganger og pushet han i å komme på besøk. Men jeg blir usikker på om jeg skal mase på han hele tiden eller hva jeg skal gjøre. Det er litt tungt å hele tiden måtte mase. Hva er det riktige av meg å gjøre? Jeg håper noen tar seg tid til å svare. Hilsen en som er usikker og sliten.
Eeniemeenie Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 For det første bør du ta bidraget gjennom NAV innkreving, så slipper du det kjaset ihvertfall Dessuten bør du selv la vær å oppfordre til samvær, men selv la han bestemme om han vil stille opp! Jeg har brukt hundretusen kalorier på barnefaren unødig grunnet sånne ting, så tro meg, det er ikke verdt å mase. Skal dere ha samvær bør dere ordne en skriftlig avtale. enten privat eller gjennom familievernskontoret. Bryter han samværet, skriver du det opp. Gjentar det seg over en periode kan du skrive at samværet er er lik null, så får du økt bidraget.
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Huff, det høres ikke lett ut for deg! Hvor gammel er barnet? Min erfaring med samboer her, og som han sier selv også, så er babyperioden noe som ikke er veldig spennende. Selvsagt stas å bli pappa, bli kjent med det nye familiemedlemmet og kose osv. Men som han sier, det er oss damer som kan sitte i timesvis å bare se på den lille!! For fedrene blir det ofte mye mer stas når barna gjør noe utav seg. Begynner å forflytte seg rundt, leker litt, gir uttrykk for meninger, sier noen ord osv :-) Når du heller ikke bor sammen med faren så kanskje han føler det enda fjernere og vanskeligere? Et lite barn kommuniserer ikke enda.... Håper dere finner en løsning som passer for dere alle sammen :-)
BareMas Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Husk at du ikke er mora hans, det er hans oppgave å skape ett forhold til barnet, og hans oppgave å dukke opp til avtalt samvær og betale bidrag i tide. Jo lenger tid det tar før ungen kjenner ham, jo lenger tid tar det før han kan ha den alene, så det vil straffe seg for ham. Når det gjelder bidragene, ta det gjennom nav, betaler han ikke da, blir han skyldig og du får fremdeles noe av pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå