Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Har noen spm til dere! Jeg har utdannelse innenfor Salg og service. Har gått grunnkurs og VK1, og tatt fagbrev, da innenfor butikk siden det for noen år siden ikke var noen ledige lærlingeplasser innenfor reiseliv. Så jeg tok det istedetfor. Nå har jeg innmari lyst å studere reiseliv. Hva gjør jeg da? Jeg har som sagt to år på vgs, men må kanskje gå studielinjen reiseliv og deretter ut i praksis et år? Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe med innsjekking av bagasje ol på flyplass, eller som cabincrew. Har prøvd å sjekke litt på nett og siden jeg har et fagbrev innenfor et av salg og servicefagene mangler jeg kanskje bare praksisen, eller må jeg ta det ene året med reiseliv? Sånn som jeg forsto det! Har også generell studiekompetanse. Anonym poster: 1591586c86875d483b6e858e2330b5da
LanzaroteJenta Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Er dessverre helt grønn når det gjelder utdannelse i dag, men da jeg tok min gikk jeg på Næringsakademiet på Helsfyr i Oslo. Studiet het "Reiselivskoordinator med markedsføring og EDB". Jeg har jobbet både som reiseleder og på hoteller, og kunne ikke tenke meg å gjøre noe annet. Elsker det!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Treider fagskoler har fagene "reiselivskoordinator og hotell - resepsjonsfag" eller du kan forhøre deg med en studieveileder på videregående (de burde nok vite hva du må gjøre). Siden du har generell studiekompetanse kan du eventuelt søke reiselivsfag på høyskole eller universitet. Jeg ville nok valgt det siste om du ønsker jobbe innen reiseliv. Anonym poster: 440e7fbac2ad1d3ee596914f254c85dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå