Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Jeg er nå i uke 24 og har siden begynnelsen av svangerskapet vært plaget av underlivssopp... Jeg behandler med vagitorier og krem til symptomene er borte og enda noen dager, men så kommer det tilbake igjen etter en stund. Det tar alt fra noen dager til et par uker. Siste tre gangene har jeg registrert at det har kommet tilbake 2-3 dager etter samleie. Samboeren har ingen symptomer, men har likevel tatt behandling mot det i tilfelle det kommer fra han. Er det noen som har vært borti noe lignende? Og er det noen som har forslag til hvordan jeg kan bli kvitt det??? Blir bekymret for at det skal påvirke babyen også, selv om legen sa at det ikke kunne gjøre det... Anonym poster: 40b78c792c4f2357cdaf07d1a5825209
BikkjeBisk Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Nå beskriver du AKKURAT hvordan vårt problem startet og det er nå snart 3 år siden..! Det ble bare værre og værre Vi har plagdes noe enormt. Har gått til lege så mange ganger at jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått en resept på noe. Ingen ting har vært til hjelp. Nå har jeg byttet lege å håper at hun vil sende meg til Gynekolog!! Det har vært et helvette som har ødelagt vårt sexliv. Men dette trenger jo aldeles ikke hende dere da.
Liljekonvall<3 Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har hatt dette problemet før jeg var gravid, og da fikk jeg noen piller av gynekologen som skulle svelges(husker ikke navn). Disse skulle tas med 14 dagers mellomrom over en lenger periode, og ble deretter kvitt problemet helt. Nå som jeg er gravid har dette kommet tilbake, men vet ikke om jeg kan ta disse pillene. Jeg vasker meg med eddikvann(kaldt) gjevnlig og har kuttet ut underlivssåpe(bruker eventuelt olje), og soppen holder seg på den måten borte!
Liljekonvall<3 Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Og ja, veldig viktig å dusje etter sex! Jeg bruker også eddikvann da..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Tusen takk for svar! Håper dette er noe som stopper når graviditeten er over og at det ikke blir som BikkjeBisk har det.. Høres helt forferdelig ut! Håper det hjelper at du får ny gynekolog hvertfall! Trøster meg med at det er ganske normalt der etter en kur og jeg IKKE har sex... Så får vi se om noen uker om vi tør å prøve igjen... Anonym poster: 40b78c792c4f2357cdaf07d1a5825209
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 Har en del erfaring med sopp, men ikke som gravid. Prøv å ikke vask deg nedentil mer enn en gang om dagen, og bruk bare veldig mild intimvask, helst lactasyd. Sørg for at det som går inn i din vagina er helt reint (få mannen til å vaske hender og utstyr). Når du er på do, trykk bare lett mot underlivet, aldri dra, iallfall ikke i "feil" retning. Sukker og gjærbakst gir grobunn for sopp, så om du klarer, unngå å spise det. Spis hvitløk og yogert/syrnede melkeprodukter. Unngå å klø hvis du klarer, det er som et myggestikk og gjør det bare værre. Du kan også prøve med ecovag e.l. som inneholder noe form for melkesyre som skal bidra til å nøytralisere klimaet i underlivet (det er jo klimaet som er i ubalanse ved soppinfeksjon). Når du får tilbake menstruasjon- hvis du fortsatt plages, prøv å kutte ut vanlige tamponger til fordel for noen på apoteket eller gå over til en form for menskopp. Unngå å bruke truseinnlegg hvis du kan, og unngå å kle deg sånn at du ikke får veldig tett og varmt miljø rundt underlivet. Selv venter jeg på time hos gynogeolog pga stadig tilbakevendende sopproblematikk som aldri gir seg så jeg vet hvor fælt det kan være. Diflucan som er det samme som canesten bare at det tas oralt og fås på resept, hjelper heller ikke hos meg, selv ikke på skikkelig hestekur med store doser. Anonym poster: 461539a6930eea69487cd3540318903b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 PS: ecovag skal taes vaginalt, som en vaginal stikkpille, og ikke som tablett, jeg skrev ikke det så tydelig over her. Tror du kan bruke det som gravid. DET er iallfall verdt et forsøk, fordi det er helt naturlig og ikke noen medisin. Anonym poster: 461539a6930eea69487cd3540318903b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Legen min anbefalte ikke å bruke vaginale pillene, bare bruke krem mens jeg er gravid. Vet mange sliter med dette under svangerskap, og at det er tilbakevendene til hormoner er i balanse igjen. Lykke til Anonym poster: 664fce61a86b2d6288c9f0660f1f5280
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Kjøp yoghurt naturell og klin hele dåseskrålet inn med det. Ligg å luft en stund, så kliner du inn igjen. Det lindrer med kald yoghurt og det hjelper hvertfall litt der og da.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Godt å høre at det er forholdsvis normalt ihvertfall, og om andres erfaringer på hva som har hjulpet! Det er absolutt verd å prøve ut metodene dere har nevnt, for det er jo så forferdelig når det står på! Tusen takk jenter:) Anonym poster: 40b78c792c4f2357cdaf07d1a5825209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå