Gå til innhold

Har lyst til å begynne å trene, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

eneste treningsstudio med barnepass er elexia og der har ikke vi råd til å trene. Nytter ikke å skulle trene hver for oss heller, siden det vil være eneste måte å få oss opp av sofaen på er å trene sammen og motivere hverandre. Kjipt at det kun er "rik" folk som kan holde seg i form etter å ha fått barn

Anonym poster: d4d65802bef51adb1007fc4cd208dc22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å trene hjemme? Finner jo et hav av treningsdvder på markedet, ikke dyrt med en treningsmatte heller.

Løping og ski er kjempebra trening.

Svømmehallen - svøm på skift mens den andre leker med barna i vannet.

Skrevet

Står ikke direkte pris, men på familie medlemskapet står det at medlem 1 betaler full pris, medlem 2 får 50kr rabatt, og øvrige medlemmer kun 399kr. så da er det tydligvis godt over 399 pr mnd og det kun for 1 person, og vi skal ha råd til å betale for 2

Anonym poster: 4af8fb6b166946cbb66baa6ed9b9dbf1

Skrevet

Siden vi ikke klarer å komme igang med trening hjemme til nå, skjer det ikke. Vi må komme oss ut av hus, selv om bare det er tiltak nok

Skrevet

Tren på livegym.no, det er et treningssenter på nett. De har nesten alt det et vanlig treningssenter har og tilby:) koster 50kr i mnd, det er ikke dyrt:)

Lykke til:)

Anonym poster: f19ad4706ed4fc00a179e511460f28d8

Skrevet

Skjønner at det blir dyrt når dere er 2. Jeg selv betaler 500 kr. Husker ikke hva samboer betaler. 2000 i året tror jeg siden han er student

Men kan dere ikke heller f.eks kutte ned på godter-penger. Man kan bli overrasket over hvor mye man kan bruke på godter eller unødvendige ting :P

Vi har ikke god råd, vi begge går på aap så vi er ikke akkurat rike..

Skrevet

Ja, tren hjemme. De fleste må ut med minimum 4000 i året for å trene på senter, og det er de billige stedene. Elixia koster vel rundt 7000 i året. For to stykker 14.000 :-O

For et mindre beløp kan dere kjøpe inn vekter, matter, dvd'er osv og ha eget treningsrom hjemme :)

Evt hvis dere ikke har 4-5 unger så kan dere dra på treningssenteret (et billig uten barnepass) og trene en halvtime hver mens den andre passer ungene.

Dette gjorde jeg og mannen. Men med en baby da. Han trente 30-60 min. Jeg trente 30 min etterpå (med effektiv trening er dette alt du trenger, og du rekker ikke bli lei).

Anonym poster: 37301bbdd89aa7df2b575d1bb8a2b8dc

Skrevet
Siden vi ikke klarer å komme igang med trening hjemme til nå, skjer det ikke. Vi må komme oss ut av hus, selv om bare det er tiltak nok Anonym poster: 4af8fb6b166946cbb66baa6ed9b9dbf1

Dørstokkmila er like stor om du er medlem/støttemedlem i et senter...

Ta på deg løpeskoa og løp deg en tur om det ikke er alt for kaldt!

Skrevet

Jeg trener mange timer i uka uten å være medlem av noe treningsstudio (selv om jeg har råd til det).

En treningsstrikk eller en terapimaster (husker ikke hva det heter for tiden, fåes på xxl f.eks.) og ev en pilatesball + en treningsmatte hjemme gir uendelige muligheter! Sjekk også han yngvar (?) på puls sitt treningsprogram. Det eneste du trenger da er så vidt jeg husker et par vaskekluter og en stol eller to.

Så kan dere jo pushe hverandre på hjemmefronten.

(forøvrig synes jeg du hadde tidenes dårligste unnskyldning for å ikke trene) hehe

Anonym poster: 5233d6af1f5dfcf7e501c5e6b660d2e2

Skrevet
Siden vi ikke klarer å komme igang med trening hjemme til nå, skjer det ikke. Vi må komme oss ut av hus, selv om bare det er tiltak nok Anonym poster: 4af8fb6b166946cbb66baa6ed9b9dbf1

Dørstokkmila er like stor om du er medlem/støttemedlem i et senter...

Ta på deg løpeskoa og løp deg en tur om det ikke er alt for kaldt!

Løpe ja, hadde vel knapt kommet 100m borti gata før pusten hadde tatt knekken på meg. Er desverre i altfor dårlig form begge to, men kondisen min er helt ekstremt ræva.

Skrevet

mannen får medlemskap på mylife via jobben, men dere er det ikke barnepass, så da får vi ikke trena sammen.

Høres nok sikkert ut som dårlige undskyldninger, men vi ser bare en mulighet for hvordan vi skal klare å komme oss ut av sofaen og komme i gang. Sikkert fordi vi rett og slett sliter med å ta det neste skritte fra å snakke til å gjøre.

Skrevet

Jillian Michals som personlig trener???

Anonym poster: 03e5fc9d406d81479538e6cd79478783

Skrevet

Hvorfor kom ikke linken med???

Skrevet

Prøver igjen..

Skrevet

Jeg skjønner dere godt, vi har heller ikke råd til treningssenter, men vi kom på en genial ide her etter sommern.

Vi har Xbox og vi kjøpte et par "spill" med trening. Jeg har den til Jillian Michaels fra biggest looser og mannen har en anna som heter noe med body work eller noe.

Vi trener 4 ganger i uka med dette etter at småttet har lagt seg.

En standard kveld er; felles oppvarming i sta, med bøy og tøy av diverse slag, så mens den ene går i gang med styrketrening p xbox, er den andre ute å løper, så har vi 5 min pause halvveis og da bytter vi, da er den andre ute å løper mens den ene holder på med xbox.

Vi har fantastiske resultater så langt og et myyye billigere alternativ.

betalte rundt 140 for hvert spill på cdon.com

xbox kostet jo litt, men den har vi hatt i et par år, og du får lignende spill til ps3 og wii også.

ellers har jeg hatt en utgift på treningsmatte (199 på xxl)

Så om du vil komme i gang er det ikke mye du må ut med for å få det til.

Trenger du motivasjon så søk etter det hos mannen din, det hjelper her :D

Anonym poster: cd1879dbaca103134ef581af634572dd

Skrevet

Bestem dere for at dere skal sette av en time tre ganger i uken. Første halvtimen går du en tur ute i tempo hvor du får opp pulsen. Samtidig skal mannen gjøre øvelser hjemme. Etter en halvtime bytter dere. Da har begge trent en time "sammen" - lurt slik en over sa å gjøre det til en motiverende konkurranse mellom dere.

Har dere barnevakt en time eller to kan dere dra ut på tur, gå på ski, gå tur, utfordre hverandre med å balansere over et nedhugget tre, ta pushups mot et tre.

På nettet finnes masse gode øvelser man kan gjøre hjemme to og to, kun ved hjelp av en matte og egne kropper.

Dere kan trene med barna. Er de veldig små kan dere bruke barna som "vekter" i enkle øvelser - sjekk mammatrim på nettet. Ut og gå tur med vogn, gå rask i motbakker og bytt på å trille vognen.

Er de større kan dere ta dem med i akebakken og så kan dere går raskt opp bakken igjen... gang på gang på gang.

Det virker som om du har laget deg veldig mange argument for hvorfor du ikke kan trene, og jeg får nesten inntrykk av at det du eeegentlig ønsker her er å få bekreftet at du har rett i dine argumenter.

Du/dere har ufattelig mange muligheter for å trene om dere virkelig vil. Just do it!!!

Anonym poster: 611a75ace05eeee1725e7c5efe6a5719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...